دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۰۶
کد خبر: ۳۹۳۲۷
|
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۶
در آستانه سالروز ارتحال اما خميني(ره)؛
سيماي فرانسوي شبکه جهاني سحر ويژه برنامه‌هايي را به مناسبت سالروز امام خميني (ره) تهيه کرده تا فرانسوي زبانان با مبارزات و رهبر کبير انقلاب آشنا شوند.

به گزارش شهر، سيماي فرانسوي اين شبکه بين‌المللي به مناسبت پاسداشت بيست و دومين سالگرد ارتحال بنيانگذار انقلاب اسلامي (ره) برنامه‌هاي متعددي را آماده پخش کرده است که عبارتند از «قصه شمع» که به شخصيت حضرت امام خميني(ره) و تبيين انديشه‌هاي امام در حوزه‌هاي گوناگون مي‌پردازد. اين برنامه در دو قسمت روزهاي 14 و 15 خرداد ماه به مدت 20 دقيقه بر روي آنتن مي‌رود.


در دو قسمت پاياني «مستند روح الله» ساخته شبکه تلويزيوني المنار لبنان نيز که در اين ايام پخش مي‌شود، موضوع ويژگي‌هاي منحصر به فرد امام (ره)، اشعار عرفاني، غروب خورشيد بي‌غروب خامنه‌اي؛ عزيز امام، امام در بيمارستان، سير درمان امام (ره)، رحلت بنيانگذار انقلاب، انتخاب رهبر انقلاب، تشييع روح خدا، ولايت فقيه ميراث ماندگار امام (ره) و ... به مدت 25 دقيقه در معرض ديد بينندگان سيماي فرانسوي شبکه سحر قرار مي‌شود.

مستند «امام خميني(ره)» توليد شبکه الکوثر نيز به زبان فرانسوي دوبله و در قالب دو قسمت 30 دقيقه‌اي براي گراميداشت ياد و خاطره بنيان گذار انقلاب آماده شده است. همچنين برنامه مناسبتي «انتخاب آيت الله خامنه‌اي» به رهبري که پيش از اين از شبکه‌هاي داخلي پخش شده به مدت 17 دقيقه در اين سيما نمايش داده مي‌شود.


ميان برنامه «حديث الرشاد» هم از ديگر برنامه‌هاي سيماي فرانسوي به مناسبت بيست و دومين سالگرد ارتحال امام(ره) است که به پخش سخنان حضرت امام(ره) همراه با زيرنويس فرانسوي اختصاص دارد.


برنامه‌هاي زنده سيماي فرانسوي شامل «از تهران» و «خانواده» به تهيه‌کنندگي عليرضا مهدوي و «تاريخ اسلام» به تهيه‌کنندگي سيد محمدرضا موسوي‌کيا به تبين انديشه‌ها و رحلت امام خميني اختصاص يافته است.


از ديگر سو برنامه زنده «ميزگرد» نيز در روز شنبه 14 خرداد در ارتباط مستقيم با حرم مطهر امام راحل سخنراني مقام معظم رهبري را به صورت ترجمه همزمان پخش مي‌کند واز طريق ارتباط SNG با خبرنگار عازم در محل به پوشش مراسم خواهد پرداخت.

نظر شما