دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۰۰
کد خبر: ۳۹۳۲۸
|
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۵
مراسم روز کودک لهستان با همکاري سفارت اين کشور در ايران و همچنين فرهنگسراي نياوران صبح روز چهارشنبه يازدهم خردادماه با حضور سفير و رايزن فرهنگي لهستان نماينده وزارت امور خارجه و 250 کودک ايراني و لهستاني در تهران برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي نياوران به مناسبت روز جهاني کودک 250 کودک ايراني و لهستاني صبح روز چهارشنبه در سالن اصلي فرهنگسراي نياوران حضور يافتند و پس از سخنراني جوليوس گويلو به تماشاي انيميشن‌هاي منتخب لهستاني پرداختند.



سفير لهستان در ايران پيش از پخش انيميشن‌ها خطاب به کودکاني ايراني و لهستاني حاضر در اين برنامه گفت: ما اين برنامه را برگزار كرديم که امروز به شما بگوييم کشوري به نام لهستان وجود دارد ، کشوري که کيلومترها از ايران دور است اما امروز با پخش اين انيميشن‌ها به شما کودکان ايراني لهستان را از نزديک نشان مي‌دهيم و بگوييم که هيچ تفاوتي ميان شما و کودکان لهستاني نيست و آنها هم مثل شما هستند.



جوليوس گويلو در حاشيه اين برنامه گفت:سنين کودکي در ذهن انسان ماندگار است و اهميت زيادي دارد. اين بچه‌ها فراموش نمي‌کنند که روزي در کنار کودکان لهستاني جمع شدند و به تماشاي انيميشن نشستند. مطمئن هستم که خاطره امروز را فراموش نخواهند کرد و اين مسئله براي ما اهميت زيادي دارد.



سفير لهستان در ايران گفت: من آينده بسيار روشني در همکاري‌هاي فرهنگي و هنري دو کشور مي‌بينم. امروز ديديم که نقاط مشترک و فرصت‌هاي مناسبي وجود دارد. بايد از اين موقعيت‌ها استفاده شود.


سفير لهستان در حاشيه برگزاري اين مراسم از نمايشگاه نقاشي‌هاي استاد فخرالديني و همچنين نمايشگاه مجسمه‌هاي مومي در فرهنگسراي نياوران بازديد كردند.

نظر شما