شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۴۶
کد خبر: ۳۹۳۳۱
|
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۹
آلبوم موسيقي «سيمرغ» به آهنگسازي حميد متبسم و خوانندگي همايون شجريان تيرماه سال جاري منتشر مي‌شود.

به گزارش «شهر»، بنياد سيمرغ در بيانيه‌اي اعلام کرد: «سيمرغ»، ساخته آهنگساز نام‌آشناي ايراني حميد متبسم، اثري است بر اساس داستاني از شاهنامه حکيم ابولقاسم فردوسي که توسط ارکستر بزرگ سازهاي ملي ايران متشکل از 38نوازنده و خواننده و تک‌خواني همايون شجريان، يکي از مطرح‌ترين خوانندگان امروز ايران اجرا شده است.

در ادامه اين بيانيه آمده است: اين اثر پس از نخستين اجراها در ايران که با استقبال بيش از ده هزار شنونده روبرو شد، اکنون با انتشار سي دي و اجراي چند دوره کنسرت در ايران و اروپا، پاي در مرحله تازه اي مي گذارد. پروژه سيمرغ موفقيت تاکنوني خود را وامدار تلاش شمار بزرگي از همکاران و دوستداران موسيقي ايراني است، که آن را با صرف وقت و نيرو و کمک هاي مالي خود پشتيباني کرده و دست ياري خود را هيچگاه از آن دريغ نداشته‌اند.

اين بيانيه با اعلام اين خبر که آلبوم صوتي سيمرغ در اوايل تابستان 1390با کيفيت بالا ، به همراه دفترچه زيبايي شامل همه اطلاعات و همچنين اشعار بکاررفته در اثر به دو زبان پارسي و انگليسي در ايران منتشر خواهد شد، ادامه داده است: ما نيک مي‌دانيم که پس از عرضه اين اثر سايت‌ها و وبلاگهايي با به زير پا نهادن حقوق پديدآورندگان و دست اندکاران پروژه سيمرغ و بي آنکه به هزينه هاي هنگفت صرف شده بينديشند، آنرا برايگان در دسترس همگان خواهند نهاد. اين‌کار باري ديگر بر بار گران مشکلات توليد چنين اثري خواهد افزود و مجموعه بزرگي از هنرمندان، ياري رسانان و پشتيبانان اين پروژه را دلسرد خواهد کرد.

در ادامه مي‌خوانيم: همچنين نيک مي‌دانيم که دسترسي به سي‌دي‌هاي موسيقي براي بخش بزرگي از هم‌ميهنان و ديگر علاقه‌مندان خارج از ايران بسيار دشوار است و آنان راهي جز دانلود اين آثار در برابر خود نمي‌بينند.

سيمرغ براي اين گروه از دوستداران موسيقي چاره اي آسان انديشيده است. با پرداخت مبلغ 20يورو معادل 30دلار آمريکايي، به‌علاوه مخارج پست (فهرست مخارج پست سفارشي: در هلند: 8 يورو، در اروپا: 11يورو، در ديگرکشور‌ها: 25دلار آمريکايي)، به عنوان کمک به بنياد سيمرغ و فرستادن رسيد آن به نشاني اينترنتي foundation@simorq.org، آلبوم سيمرغ با دست خط و امضاي آهنگساز به نام شما و به نشاني پستي شما در هر کجاي جهان فرستاده خواهد شد.

بنياد سيمرغ پيشاپيش سپاسگزار همه کساني است که با خودداري از دانلود غيرقانوني آثار موسيقي، از هنرمندان و ياريگران پروژه هاي هنري پشتيباني مي‌کنند. کنسرت سيمرغ سال گذشته به رهبري محمدرضا درويشي در ورزشگاه انقلاب اجرا شد.

نظر شما