چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۱۳
کد خبر: ۳۹۳۵۸
|
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۱
22 سال از رحلت بنيانگذار جمهوري اسلامي گذشت؛
رييس جمهور داشتن نگاه جهاني را يكي از ويژگي‌هاي امام خميني(ره) برشمرد و افزود: امام(ره) كسي بود كه جهاني شده بود و جهاني فكر مي‌كرد. آرمان‌هاي امام(ره) امروز جهاني است زيرا امام خميني(ره) با نور خدايي تمام دل‌ها را زنده كرد و باعث شد تا انسان الهي شود و در ابعاد جهاني فكر كند.

محمود احمدي‌نژاد شب گذشته-13 خرداد- در مراسم بيست‌ودومين سالگرد رحلت بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران در حرم مطهر امام خميني (ره) با بيان اينكه برخلاف صف‌بندي‌هاي مستكبران و شياطين عالم، ابعاد حركت انقلابي امام خميني(ره) گسترده‌تر از گذشته شده است، گفت: ملت بزرگ ايران امروز پس از گذشت 32 سال از پيروزي انقلاب اسلامي و گذشت 22 سال از فراغ امام، مؤمن‌تر، مقاوم‌تر و اميدوارتر از هميشه در صحنه ايستاده و دشمنان خود را مأيوس كرده است.


احمدي‌نژاد كه اظهار داشت: امروز انسان‌ها از اقوام، ملل، رنگ، نژاد، زبان و سلايق گوناگون هر روز با امام(ره) احساس آشنايي و نزديكي بيشتري مي‌كنند و امام خميني(ره) را از خود مي‌دانند و خودشان را از امام(ره). اهداف و آرمان‌هاي امام(ره) امروز جهاني است زيرا امام خميني(ره) با نور خدايي تمام دل‌ها را زنده كرد و باعث شد تا انسان الهي شود و در ابعاد جهاني فكر كند.


رييس‌جمهور در ادامه به نقش امام خميني(ره) براي برپايي عدالت و توحيد اشاره كرد و افزود: امام(ره) از قلب تاريخ آمد تا انسانها را با راه انبياء آشنا و هدايت كند. امام خميني(ره) يك عارف به خدا پيوسته و احياگر انسانيت انسان بود كه از همه حجاب‌ها عبور كرد و الهي شد.


احمدي‌نژاد با بيان اينكه وقتي كسي حجاب را كنار بزند و از مرزها عبور كند، خدايي مي‌شود، گفت: زماني كه انسان به چنين جايگاهي مي‌رسد، نگاه و علمش متفاوت مي‌شود و امام چنين مردي بود.


او شجاعت را يكي ديگر از ويژگي‌هاي بارز امام خميني(ره) برشمرد و گفت: شجاعت امام(ره) برخاسته از توحيد و اخلاص عمل او بود. امام خميني(ره) زماني كه تنها بودند و هنوز ملت ايران پشت‌سر ايشان قيام نكرده بودند، فرمودند: «اگر روزي حتي تنها نيز بمانم در برابر همه هيمنه مستكبران خواهم ايستاد».

احمدي‌نژاد ادامه داد: در همان سال‌هاي ابتدايي انقلاب و پس از فتح لانه جاسوسي، امام(ره) فرمودند: «آمريكا هيچ غلطي نمي‌تواند بكند». اين نشان از شجاعت امام(ره) است.


رييس جمهور داشتن نگاه جهاني را يكي ديگر از ويژگي‌هاي امام خميني(ره) برشمرد و افزود: امام(ره) كسي بود كه جهاني شده بود و جهاني فكر مي‌كرد. او به دنبال نجات انسان‌ها و همه ملت‌ها و نيز به دنبال تأسيس قدرت جهاني براي برانداختن مستكبران بود. ايشان فرمودند: «هركجا ظلمي باشد، مبارزه است و تا مبارزه است، ما هستيم». بنابراين مي‌توان گفت كه امام خميني(ره) پرچمدار حمايت از مستضعفان و محرومان جهان است.

احمدي‌نژاد اظهار داشت: امام خميني(ره) كسي بود كه براي صنعت، مسكن، شهرسازي و كشاورزي دستوراتي را صادر و نهادهايي را تأسيس نمود و تمامي سياست‌ها را مطالبه مي‌كرد. امام خميني(ره) كسي بود كه در برابر حق پافشاري مي‌كرد و ذره‌اي از عدالت فاصله نگرفت. او همواره به دنبال برپايي عدالت و احقاق حق مستضعفين بود و در برابر جوسازي‌ها ايستادگي كرد و از حق و عدل دفاع نمود.


رييس جمهور اضافه كرد: در دوران جنگ تحميلي آنقدر به امام(ره) فشار آوردند تا زماني كه ايشان فرمودند: «من جام زهر را نوشيدم» اما با اين حال ذره‌اي از مسير حق جدا نشد و پرچمدار عدالت باقي ماند.



احمدي‌نژاد مبارزه با اشرافيت و روحيه طاغوت‌گري را از ديگر ويژگي‌هاي بارز امام خميني(ره) عنوان كرد و گفت: امام(ره) كسي بود كه با همه وجودش در برابر اشرافي‌گري و به‌خصوص اشرافي‌گري دولتي ايستاد و دست فاسدان را قطع كرد و فرمود: «حقوق ملت را از حلقوم متجاوزان بيرون خواهم كشيد».

رييس جمهور تصريح كرد: امام خميني(ره) هميشه مخالف دست‌اندازي به بيت‌المال بود و با اشرافي‌گري به‌شدت مخالفت مي‌كرد و هرگز آن را به رسميت نشناخت.


او با بيان اينكه امام خميني(ره) پرچمدار مبارزه با ظالمان و مدافع مظلومين در برابر مستكبران و زورگويان عالم است، گفت: همانطور كه امام خميني (ره) فرمودند: «ما مي‌خواهيم به همه دنيا نشان دهيم كه از مظلوم دفاع مي‌كنيم و در برابر تمامي قدرت‌ها با قدرت مبارزه مي‌كنيم و ذره‌اي از اين انديشه و عقيده خود عقب‌نشيني نخواهيم كرد. ما بايد بر آمريكا غلبه كنيم و در منطقه تسليم بي‌عدالتي‌ها نشويم».

رييس جمهور خاطرنشان كرد: همانطور كه امام(ره) فرمودند، سازش با شرق و غرب خيانت به مسلمين است.

احمدي‌نژاد احياي انديشه عدالت و امامت را يكي ديگر از دستاوردهاي بزرگ امام خميني(ره) برشمرد و گفت: كمال انساني در سايه حاكميت انسان‌هاي صالح و در نقطه اوج و بهترين حالت حاكميت انسان كامل است. خداوند براي تحقق عدالت و ولايت، انسان كامل را به بشريت هديه كرد؛ وليكن بشريت بايد تلاش كند تا به او برسد.

رييس‌جمهور با بيان اينكه ولايت عشق است و ماندگاري‌اش باعث اجراي عدالت مي‌شود، گفت: اين ولايت از ولايت الهي سرچشمه مي‌گيرد و تا امام عصر ادامه خواهد داشت و امام(ره) با طرح تئوري ولايت فقيه و استقرار آن، راه شناختن و رسيدن به ولايت الهي را ترسيم و جامعه ما را هدايت كرد.

احمدي‌نژاد دذر بخش ديگري از سخنانش با تأكيد بر اينكه عدالت سكوي اول و آغاز حركت انسان است، اظهار داشت: اجراي عدالت باعث مي‌شود كه همه انسان‌ها فرصت كمال، بالندگي و اعتلا پيدا كنند و محبت در همه جامعه بشري جاري شود و انسان در مسير كمال حركت نمايد.

رييس جمهور اضافه كرد: استقرار عدالت چه در بُعد فرهنگي و چه در بُعد اجتماعي نيازمند دو عامل انديشه توحيدي و مديريت انسانهاي صالح است.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه استمرار و استقرار توحيد در گروي حاكميت انسان‌هاي عادل است، گفت: تحقق واقعي عدالت فقط در سايه استقرار و انديشه توحيدي امكان‌پذير است؛ بنابراين شرك بزرگ‌ترين ظلم به عدالت مي‌باشد و محال است در سايه ظلم، عدالت محقق شود.

او با تأكيد بر اينكه جامعه امروز بشري نيازمند مديريت صالحان و انسان‌هاي عادل است، اظهار داشت: مديريت انسان بر خود و جامعه بشري بايد كاملا عادلانه باشد. آن انساني شكوفا مي‌شود كه ابتدا در درون خود به اعتدال رسيده باشد و علقه‌هاي غيرالهي و حجاب‌ها را در هم شكسته باشد و از مرز فرهنگ و جغرافيا و نژاد نيز عبور كرده باشد.

رييس جمهور اضافه كرد: كسي مي‌تواند شكوفا شود كه حقيقت فطرت الهي را در خود شكوفا كند، چنين انساني در اعتدال است و رسيدن به اين نقطه فقط در سايه انديشه توحيدي و ايمان محقق خواهد شد.

احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه همه سعادت بشر و ارزش‌هاي الهي در سايه توحيد بوده و اين رمز كمال و عدالت است، گفت: يكي ديگر از عوامل برقراري عدالت، استقرار مديريت صالحان و انسان‌هاي عادل است. بنابراين بدون حاكميت انسان‌هاي صالح و عادل امكان استقرار عدالت و كمال انسان وجود نخواهد داشت.

رييس جمهور با تأكيد بر اينكه در طول تاريخ همه ظلم‌ها، تحقيرها، فاصله‌ها و همه له شدن‌هاي حقيقت انسان از ناحيه انسان‌هاي فاسد بوده است، گفت: همه پيامبران الهي آمدند تا از طريق توحيد، عدالت انساني را شكوفا كنند و انسان را از زمين تا آسمان بالا بكشند.

رييس‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود به شرايط سياسي و اقتصادي حاكم بر جهان اشاره كرد و گفت: مستكبران امروز قوي‌ترين و زورگوترين مستكبران طول تاريخ هستند. اگر مستكبران امروز را با استعمارگران طول تاريخ مقايسه كنيد خواهيد ديد كه مستكبران امروز قدرتمندتر، قوي‌تر و دايره سلطه سيطره آنها گسترده‌تر از گذشته است .

احمدي‌نژاد افزود: در گذشته، زورگويان و مستكبران تنها بخشي از ثروت مردم را به غارت مي‌بردند اما امروز دايره سلطه مستكبران همه دنيا را فرا گرفته است.

رييس‌جمهور تصريح كرد: مستكبران امروز براي اينكه بتوانند ثروت ملت‌ها را غارت كنند، ساز و كاري را تعبيه كرده‌اند كه به وسيله آن روزانه از جيب ملت‌ها برداشت كنند و در برخي جاها بعضي به اصطلاح عالمان، خواسته مستكبران را توجيه مي‌كنند.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه سياست‌هاي اقتصادي مستكبران اين است كه ثروت ملت‌ها را چپاول كنند، گفت: امروز در كشورهاي آفريقايي و آمريكاي جنوبي فقر موج مي‌زند، در حالي كه اين كشورها داراي ذخاير و معادن غني مي‌باشند اما در خيابان‌ها مردم پابرهنه و گرسنه هستند و در بسياري از روستاها آب آشاميدني سالم نيز براي خوردن ندارند.

رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: امروز سرمايه‌داران اروپايي و آمريكايي معادن غني اين كشورها را غارت مي‌كنند و يك درصد آن را در اختيار دولت اين كشورها قرار نمي‌دهند.

احمدي‌نژاد با اشاره به سيطره دلار در اقتصاد جهان گفت: بعد از جنگ جهاني دوم قراردادي بسته شد كه براساس آن، كشورها پذيرفتند كه دلار پول جهاني شود و رابطه تجارت و معاملات بين‌المللي با اين پول انجام گيرد.

رييس‌جمهور گفت: براي اينكه در آن زمان از چاپ دلارهاي تقلبي جلوگيري شود، دولت آمريكا متعهد گرديد معادل دلار، طلا ذخيره كند اما در سال 1970 ميلادي آمريكا به‌طور يكجانبه اين قرارداد را كنار گذاشت و دولت‌هاي متوالي آمريكا از اين طريق كسري بودجه و هزينه لشكركشي خود را با چاپ دلار بدون پشتوانه تأمين كردند و تا به امروز 32 هزار ميليارد دلار بدون پشتوانه چاپ و در قبال آن كالا تحويل گرفته‌اند.

دكتر احمدي‌نژاد در ادامه سخنان خود اظهار داشت: امروز سردمداران آمريكايي در ازاي پرداخت هزينه‌اي كم، دلارهاي كاغذي چاپ و در دنيا توزيع مي‌كنند.

رييس‌جمهور با بيان اينكه در طول تاريخ هيچ‌ يك از مستكبران به اندازه استعمارگران امروز ثروت ملت‌ها را غارت نكرده‌اند، گفت: نظام سرمايه‌داري امروز با استفاده از قدرت رسانه توانسته است به اهداف شيطاني خود دست پيدا كنند، به‌طوري كه صهيونيسم جنايتكار را مظلوم معرفي مي‌كنند و به حاميان آن جايزه صلح نوبل مي‌دهند.

حمدي‌نژاد با بيان اينكه تمام ديكتاتورهاي عالم مورد حمايت شيطان بزرگ هستند، تصريح كرد: امروز استعمارگران با شعار دموكراسي و حمايت از حقوق بشر، ديگر كشورها را محكوم به عدم رعايت حقوق بشر مي‌كنند، در حالي كه در كشورهاي خودشان ديكتاتوري در اوج است.

رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: استعمارگران شرايط را در جهان ايجاد كرده‌اند كه كسي جز ملت ايران جرأت رويارويي با آنها را ندارد؛ به‌طوري كه كسي جرأت نكرد درباره هولوكاست حرفي بزند و اگر كسي كتابي در اين خصوص مي‌نوشت، قبل از آنكه آن كتاب به چاپ برسد نويسنده آن در زندان بود.

احمدي‌نژاد افزود: باور ما اين است كه امروز استكبار مانع آخر در برابر جبهه توحيد است و اگر به فضل الهي از اين مانع عبور كنيم، حركت توحيدي براي سعادت بشر برپا خواهد شد.

رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: بشارت مي‌دهم به فضل الهي، استكبار نيز به آخر خط رسيده است و سقوط آنها نيز نهايي است، همچون ماركسيسم كه در هم شكست و به تاريخ پيوست.

او يادآور شد: به لطف خدا و ايستادگي ملت ايران بال ديگر استكبار كه در رأس آن آمريكا قرار دارد، به زودي شكسته خواهد شد.

احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه اسكتبار در حلقه آخر حيات خود قرار دارد و به بن‌بست كامل رسيده است، گفت: استكبار جهاني امروز به بهانه 11 سپتامبر و براي نجات اقتصاد خود و همچنين رژيم صهيونيستي كه پايگاه استكبار در دل منطقه توحيدي و ملت‌هاي عدالتخواه است منطقه ما لشكركشي كرد و انسان‌هاي بي‌شماري را كشت و از سوي ديگر اجازه نداد كسي علت موضوع 11 سپتامبر را جويا شود؛ همچون موضوع هولوكاست كه مسكوت ماند و اجازه تحقيق و واكاوي را به كسي ندادند.

رييس‌جمهور افزود: نظام سرمايه‌داري با لشكر كشي خود به منطقه خاورميانه رسما اعلام كرد كه هدفش افغانستان، عراق و سپس ايران است اما با درايت‌هاي رهبري و مقاومت ملت ايران، آنها بار ديگر شكست خوردند.

احمدي‌نژاد با اشاره به بيداري ملت‌هاي منطقه تصريح كرد: ملت‌هاي منطقه امروز به دنبال برپايي عدالت و ارزش‌هاي الهي و فرهنگ اسلام ناب محمدي هستند، اما با اين حال همه ملت‌ها بايد هوشيار باشند زيرا خط اول مبارزه، مقابله با سيطره آمريكا و موجوديت رژيم صهيونيستي است.

رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: تا زماني كه اين رژيم جعلي در يك وجب از خاك فلسطين باشد، منطقه خاورميانه روي آرامش و آسايش را به خود نخواهد ديد.

اوبا بيان اينكه راه امام(ره) تنها گزينه براي جايگزيني وضع موجود است، گفت: تنها راه تحقق حقيقت انسان و كمال او راه امام خميني(ره) است زيرا برقراري حكومت جهاني به رهبري امام عصر(عج) وعده انبياء الهي است و بزرگ‌ترين هديه خدا به بشر است و نقطه آغاز خدايي شدن انسان است و اين نقطه اشتراك عدالت و جايگزين اصلي به‌جاي تئوري سرمايه‌داري و مادي‌گرايي مدرن است.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: امروز با امام خود عهد مي‌بنديم و مي‌گوييم امام بزرگ، 22 سال از فراغت گذشته اما خيل عاشقان از همه جاي ايران آمده‌اند تا دوباره با شما تجديد بيعت كنند و عهد ببندند كه تا آخرين قطره خون خود از ميراث گرانبهاي شما پاسداري خواهند كرد.

رييس‌جمهور گفت: امروز با امام(ره) عهد مي‌بنديم كه با تمام توان با اشرافي‌گري و طاغوت‌گري مقابله كنيم و در برابر مستكبران و غارتگران بين‌المللي بايستيم و از تهديدها و جوسازي‌هاي آنها هراسي به دل راه ندهيم. اين راه همان مطالبه رهبري است كه تا آخر پاي آن ايستاده‌ايم.

احمدي‌نژاد ادامه داد: امام عزيز؛ بدان امروز همه ملت ايران متحدالشكل پشت‌سر رهبري ايستاده‌اند و آرزوي مستكبران براي سيطره مجدد بر ايران را به همراه خودشان به گور خواهند فرستاد.

رييس‌جمهور افزود: اي امام بزرگ؛ مطمئن باشيد كه انديشه پاكي، ساده زيستي، خدمتگزاري و عشق به انسان‌ها به‌خصوص به محرومين را پاس خواهيم داشت و در راه ساختن ايران بر پايه الگوي پيشرفته تا آخر از پاي نخواهيم نشست.

او تصريح كرد: اي امام بزرگ؛ مطمئن باش كه ملت ايران و ياران تو از همه جهان تا برافراشته شدن پرچم توحيد و عدالت بر فراز كاخ‌هاي استعمارگران راهت را ادامه خواهند داد و لحظه‌اي از پا نخواهند نشست.

نظر شما