سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۵۳
کد خبر: ۳۹۴۰۹
|
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۷
ضيا موحد از انتشار مجموعه شعر تازه‌اش با عنوان «آوازهاي آبي» خبر داد.

اين شاعر و استاد فلسفه و منطق در گفت‌و‌گو با خبرنگار شهر درباره اين کتاب گفت: «آوازهاي آبي» مجموعه شعري دوزبانه است که انتشارات هرمس به‌زودي آن‌را منتشر خواهد کرد. اين مجموعه گزيده‌اي از شعرهاي من است که به دو زبان فارسي و انگليسي منتشر مي‌شوند.
اين شاعر همچنين گفت: برگردان انگليسي شعرها بر عهده سعيد سعيدپور بوده است و کتاب در 90 صفحه در قطع رقعي منتشر مي‌شود.
موحد همچنين از چاپ دو کتاب «البته واضح و مبرهن است که .../ رساله‌اي در مقاله‌نويسي» توسط انتشارات نيلوفر و «از ارس‍طو ت‍ا گ‍ودل‌: م‍ج‍م‍وع‍ه‌ م‍ق‍ال‍ه‌ه‍اي‌ ف‍ل‍س‍ف‍ي‌ - م‍ن‍طقي» توسط انتشارات هرمس براي سومين بار خبر داد.
«البته واضح و مبرهن است که .../رساله‌اي در مقاله‌نويسي» در سال 86 و «از ارس‍طو ت‍ا گ‍ودل‌: م‍ج‍م‍وع‍ه‌ م‍ق‍ال‍ه‌ه‍اي‌ ف‍ل‍س‍ف‍ي‌ - م‍ن‍طقي» در سال 82 براي تنخستين بار منتشر شده‌اند.
‏سيد ضياء موحد استاد فلسفه و منطق و شاعر ايراني است. وي در سال 1321 در اصفهان متولد شد و پس از تحصيل در دانشکده علوم دانشگاه تهران در رشته فيزيک، به تحصيل در يونيورسيتي کاج لندن در رشته فلسفه پرداخت.
وي هم‌اکنون مدير گروه منطق و عضو هيئت امناي انجمن حکمت و فلسفه ايران است و علاوه بر چند دفتر شعر چون «مشتي نور سرد»، «نردبان اندر بيابان» و «غراب‌هاي سفيد»، آثاري چون «منطق موجهات»، «درآمدي به منطق جديد»،‌ «شعر و شناخت» و «منتقدان فرهنگ، از ماتيو آرنولد تا لزلي جانسون» را در زمينه منطق، فلسفه و ادبيات منتشر شده است.
ضيا موحد همچنين براي کتاب‌هاي نام‌برده جايزه کتاب سال را در سال‌هاي 74، 69، 81 و 82 از آن خود کرده و در سال 76 استاد نمونه پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي شناخته شده است.

نظر شما