دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۱۳
کد خبر: ۳۹۴۸۵
|
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۷
به گفته شهردار تهران شهر پرند نقطه مناسبي براي نمايشگاه نيست و از لحاظ حمل و نقل و دسترسي امكانات لازم را ندارد.به نظر مي‌رسد شهر آفتاب براي نمايشگاه مناسب‌تر باشد. در عين حال وزير ارشاد از پيشنهاد شهرداري تهران براي سرمايه‌گذاري مشتركي براي ساخت نمايشگاه استقبال كرده است.

به گزارش خبرنگار «شهر»، دكتر محمدباقر قاليباف شهردار تهران صبح امروز- 17 خرداد- با حضور در جلسه شوراي اسلامي شهر تهران از قهرمانان تيم ملي تكواندو در مسابقات جهاني به مقام نخست رسيده بودند قدرداني كرد.


قاليباف در حاشيه اين مراسم در جمع خبرنگاران در مورد پروژه شهر آفتاب گفت: اين پروژه كه هم‌اكنون در حال ساخت است به دليل مشكلاتي با سرمايه‌گذار توقفي 18 ماهه داشت. اما هم‌اكنون اين مشكل حل شده و نزديك به 5 ماه است فعاليت ساخت نمايشگاه شهر آفتاب آغاز شده است و طبق زمان‌بندي كمتر از 20 ماه آينده به بهر‌ه‌برداري مي‌رسد.


به گفته قاليباف شهرداري تهران در نظر دارد همزمان با ساخت نمايشگاه شهر آفتاب، مترو اين محدوده را نيز آماده كند.


او خاطرنشان كرد: فاز اول اين پروژه با بودجه شهرداري تهران ساخته مي‌شود و هم‌اكنون اين بودجه در شوراي اسلامي شهر تهران به تصويب رسيده است.


او در پاسخ به اين سوال كه چرا وزارت بازرگاني در پرند نمايشگاه مي‌سازد و شهرداري تهران در شهر آفتاب و چرا اين دو نهاد اعتبارات خود را در يك جا و براي ساخت يك نمايشگاه صرف نمي‌كنند، گفت: اين سوال درستي است. من نيز بعد از آن كه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، در ايام نمايشگاه كتاب از ساخت نمايشگاه كتابي در منطقه 22 خبر داد با وي حضوري صحبت كردم و از او درخواست كردم اگر دولت امكان ساخت چنين نمايشگاهي را دارد بهتر است با شهرداري تهران سرمايه‌گذاري مشتركي داشته باشد كه وزير ارشاد نيز از اين پيشنهاد استقبال كرد.


او افزود: اگر هم‌اكنون پروژه نمايشگاه پرند شروع شده باشد يك نوع دوباره‌كاري است. علاوه بر اين شهر پرند نقطه مناسبي براي نمايشگاه نيست و از لحاظ حمل و نقل و دسترسي امكانات لازم را ندارد و دور از تهران قرار دارد و به نظر مي‌رسد شهر آفتاب براي نمايشگاه مناسب‌تر باشد.


شهردار تهران از شروع پروژه نمايشگاه پرند اظهار بي‌اطلاعي كرد و گفت: من هم‌اكنون متوجه شدم كه اين پروژه در حال ساخت است.


مديرعامل بانك شهر به زودي معرفي مي‌شود


قاليباف در ادامه در مورد استعفاي مديرعامل بانك شهر گفت: براساس ضوابط دوره مديريت درخشنده‌لو مديرعامل بانك شهر 2 سال بوده كه 13 خرداد ماه به پايان رسيده، علاوه بر اين 2 ماه پيش نيز درخشنده‌لو از من درخواست كرد تا فرد جوان‌تر ديگري جايگزين او در سمت مديرعاملي بانك شهر شود. هم‌اكنون مديرعامل بانك شهر مشخص بوده و بعد از تشكيل جلسه هيات مديره بانك شهر معرفي مي‌شود.


رمزگشايي از پازل كرايه‌ها تا پايان خرداد

شهردار تهران همچنين در مورد سرنوشت نرخ كرايه‌هاي حمل و نقل عمومي گفت: در اين زمينه همچنان در حال مذاكره هستيم اما به طور قطع در خرداد، وزارت كشور و شوراي شهر در مورد نرخ كرايه‌هاي حمل و نقل عمومي توافق خواهند كرد، البته معلوم نيست چه توافقي در اين مورد صورت گيرد. اما به طور قطع نرخ كرايه‌هاي حمل و نقل عمومي از اين بلاتكليفي خارج مي‌شود.


قاليباف همچنين از افتتاح ايستگاه متروي كهريزك تا آخر خرداد ماه خبر داد و گفت: بلافاصله بعد از 12 تا 13 روز از افتتاح اين ايستگاه ، ايستگاه ميدان تجريش نيز در بخش شمالي خط 1 به بهره‌برداري مي‌رسد و در مجموع 8 كيلومتر مترو به طول خطوط شبكه مترو اضافه مي‌شود.


ساخت ورزشگاه«حجازي» در دستور كار شهرداري‌ست


شهردار تهران در ادامه در مورد نامگذاري ورزشگاهي به نام زنده‌ياد ناصر حجاري گفت: او از چهره‌هاي شاخص كشور ما بود و در تشيع جنازه او شاهد احترام مردم به اين شخصيت بوديم، شوراي شهر مصوب كرده است كه ورزشگاهي به نام ناصر حجازي نامگذاري شود كه اين موضوع در دستور كار شهرداري قرار دارد.


او ادامه داد: هم‌اكنون ما داراي 2 تيم فوتبال استقلال و پرسپوليس هستيم كه متعلق به شهر تهران هستند و براساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام گرفته در آينده 2 ورزشگاهي كه آماده كرده‌ايم طبق يك قرارداد در اختيار تيم‌هاي پرسپوليس و استقلال قرار مي‌گيرد. كه ورزشگاه استقلال به نام ناصر حجازي نامگذاري مي‌شود. اين ورزشگاه در منطقه 19 تهران قرار دارد.



اوقات فراغت امسال با محوريت قرآن


قاليباف در مورد برنامه‌هاي شهرداري براي غني سازي اوقات فراغت جوانان در تابستان گفت: اوقات فراغت جوانان همواره از دغدغه‌هاي شهرداري تهران بوده و هست. امسال يك سوم اوقات فراغت تابستان با ماه مبارك رمضان همراه است كه در اين ايام برنامه‌هايي با موضوعات فرهنگي و با محوريت قرآن برگزار مي‌كند. همانند سال‌هاي قبل نيز ارودهاي تهرانگردي، كوهپيمايي و ورزش محلات در ايام تابستان برپا است. تا قبل از خرداد معاون فرهنگي هنري شهرداري در مورد جزييات اين برنامه‌ها توضيحات كافي را به خبرنگاران خواهد داد.


او تاكيد كرد: برنامه‌هاي شهرداري تهران براي اوقات فراغت كاغذي نبوده و به واقع در محلات در حال اجرا است. از 25 رجب نيز مجموعه شهربانو بوستان ولايت نقش بيشتري در اوقات فراغت جوانان به ويژه بانوان ايفا مي‌كند.


شهردار تهران در مورد اقدامات شهرداري تهران در حوزه ورزش گفت: ما در سياست شهرداري تهران مهمترين بحث خود را ورزش همگاني مي‌دانيم و در اين زمينه گام‌هاي اساسي و جدي برداشته شده است.


او ادامه داد: ورزش همگاني مي‌تواند هم سلامت جسمي شهروندان را تضمين كند و نيز اقدامي پايه‌اي براي قهرمان‌پروري باشد. به نحوي كه هم‌اكنون وجود 500 زمين چمن مصنوعي فوتبال در تهران تاثير به سزايي در آينده ورزش فوتبال خواهد داشت.


او خاطرنشان كرد: هم‌اكنون 12 هزار تيم در رشته‌هاي مختلف ورزشي در محلات به ورزش مي‌پردازند.


100 هزار دوچرخه جديد، آماده ركاب‌زني در تهران


قاليباف در مورد توسعه دوچرخه‌سواري در تهران نيز گفت: در اين مورد به مدت 2 سال است كه مطالعاتي انجام شده و امسال قصد داريم اين ورزش را در شهر گسترش دهيم كه در اين راستا 100 هزار دستگاه دوچرخه به ظرفيت قبلي خطوط دوچرخه تهران اضافه مي‌شود. اين ظرفيت بيشتر در مركز شهر و مسيرهاي شرقي به غربي كه شيب كمتري دارند استفاده خواهد شد. اين اقدام مي‌تواند هم در كاهش تردد خودروها و آلودگي هوا موثر باشد. دوچرخه هم جنبه حمل و نقل و هم تفريحي و هم جنبه كاهش آلودگي دارد.


شهردار تهران ابراز اميدواري كرد كه روزي برسد كه تمام شهروندان براي تردد در مسيرهاي كوتاه از دوچرخه استفاده كنند. او خاطرنشان كرد: علاوه بر اين در شهر در حال ايجاد پياده‌روهايي هستيم كه دوچرخه‌ها بتوانند در اين مسير تردد كنند، اميدوارم تا پايان سال نمونه موفق دوچرخه‌سواري در تهران داشته باشيم.


شهردار تهران همچنين به قهرماني تيم ملي تكواندو كشور در جهان اشاره كرد و گفت: امروز مجموعه مديريت شهري افتخار داشت از تيم ملي تكواندو به دليل كسب اين افتخار بزرگ تشكر كند.


شهرداري تهران وظيفه خود مي‌داند از اين قهرمانان قدرشناسي كند؛ چرا كه به واقع افتخار بزرگي آفريدند و جاي قدرداني و تشكر دارند. بنابراين گزارش در جلسه امروز شوراي شهر با حضور اعضاي شورا، شهردار تهران و معاونين آن از اعضاي تيم ملي تكواندوي كشور قدرداني شد.

نظر شما