شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۳۷
کد خبر: ۳۹۵۰۴
|
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۸
نشست پنجمين جشن انجمن منتقدان برگزار شد؛
دبير پنجمين جشن منتقدان و نويسندگان سينماي ايران در نشست اين جشن گفت: انجمن منتقدان سينماي ايران به هيچ جايي وابسته نيست و چند سال به صورت مستقل به كار خود ادامه داده است.
به گزارش خبرنگار شهر، نشست خبري پنجمين جشن منتقدان و نويسندگان سينما امروز 17 خرداد ماه برگزار شد.

كيوان كثيريان دبير پنجمين جشن منتقدان درباره تفاوت اين جشن با دوره‌هاي قبل گفت: در اين جشن داوري‌هاي مربوط به فيلم‌هاي جشنواره فجر به صورت تفكيك از داوري‌هاي مربوط به مطبوعات سينمايي كشور انجام شد.  

وي با اشاره به جايزه‌هاي اين جشن عنوان كرد:با تصميم هيات داوري انجمن، سه رشته تدوين، موسيقي، فيلمبرداري به جايزه‌هاي اين دوره اضافه شد و كل جوايز پنجمين جشن انجمن منتقدان به 12 رشته رسيد.
 
كثيريان در ادامه صحبت‌هاي خود به حمايت‌هاي مالي اين جشن اشاره كرد و گفت: متاسفانه برگزاري اين جشن در دوره‌هاي مختلف با مشكلات مالي زيادي همراه بوده است. امسال هم اسپانسر برنامه سعي كرده تا مشكلات مالي كه بر دوش برگزاركنندگان اين جشن است تا حدي برطرف كند.  

وي گفت:انجمن منتقدان سينماي ايران به هيچ جايي وابسته نيست و چند سال به صورت مستقل به كار خود ادامه داده است. دبير پنجمين جشن انجمن منتقدان درخصوص داوري‌ها بيان كرد: در هر دوره‌اي سعي كرديم از داوران با سابقه در انتخاب فيلم‌ها استفاده كنيم. امسال نيز داوران مشخص شده‌اند و كار خود را تا كنون انجام داده‌اند و ما دخالتي در راي گيري و مسائلي كه مربوط به داوران مي‌شود، نداشته‌ايم.

كثيريان در ادامه گفت: ماهيت انجمن منتقدان مشخص است. دوستان من واقعلا نقد فيلم مي‌كنند و اگر غير از اين باشد، قبل از هر اتفاقي ما با آن برخورد خواهيم كرد. از ابتداي تاسيس انجمن بارها گفته‌ايم كه انجمن در صدد نقد سالم بوده است.

در ادامه اين نشست علي علايي رئيس شوراي مركزي انجمن منتقدان و نويسندگان سينماي ايران گفت:اخيرا اصطلاحي به نام «برند» مد شده است كه در تمامي رشته‌ها بكار مي‌برند. بايد بگويم جايزه انجمن منتقدان در سينماي ايران يك برند است. به همين دليل امسال دو جايزه ويژه خواهيم داشت.

علايي درباره جايزه سپاس در سال‌هاي گذشته بيان كرد:يكي از معتبرترين جايزه‌ها دردهه 50 جايزه سپاس بود كه اين جايزه به نحوي متعلق به منتقدان سينما مي‌شد. اين جشن هميشه به تنهايي و بدون نهادهاي مختلف به كار خود تا كنون ادامه داده است.

وي درباره آرا و انتخاب فيلم‌ها گفت:من اطمينان خاطر مي‌دهم كه وقتي آرا شنيده شود همه احساس خواهند كرد كه شان هيات داوران و انجمن منتقدان رعايت شده است.

كثيريان در ادامه صحبت‌هاي علايي عنوان كرد: تمام اعضاي انجمن مستقل هستند و مستقل كار مي كنند، به همين دليل درباره نقد نمي‌شود هر انتقادي از سوي دوستان منتقد را نفي كرد. به هرحال حوزه نقد و انتقاد از فيلم ها گسترده است.

همچنين در بخشي از برنامه وحيد اسلامي مدير روابط عمومي انجمن منتقدان و نويسندگان سينماي ايران اين انجمن را جزو انجمن‌هاي انديشه محور دانست و بيان كرد: به نظر ما جوايز انجمن منتقدان به جايگاهي رسيده است كه اكنون مي بينيم بسياري از فيلم‌ها جايزه اين انجمن را به عنوان معيار سنجش كيفيت اثر خود معرفي مي‌كنند.

در اين نشست ذبيح الله رحماني بازرس، جعفر گودرزي نائب رييس انجمن منتقدان و نويسندگان سينمايي حضور داشتند.

پنجمين جشن منتقدان و نويسندگان سينماي ايران، 23 خرداد ساعت 18 در تالار ايوان شمس برگزار خواهد شد.
نظر شما