دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۵
کد خبر: ۳۹۵۱۳
|
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۱
رئيس سازمان محيط زيست از كليدي بودن نقش زنان بهبود در محيط زيست خبر داد و گفت: زنان به دليل جايگاه محوري خود در خانواده مهمترين نقش را در بهبود وضعيت محيط زيست با آموزش کودکان و فرهنگ سازي در ميان نسل جديد ايفا مي کنند.

به گزارش خبرنگار شهر، محمد جواد محمدي زاده در همايش جهاد اقتصادي، خانواده و محيط زيست که امروز با حضور  نسرين سلطانخواه معاون علمي و فناوري رياست جمهوري و  مريم مجتهد زاده مشاور رئيس جمهوري و رئيس مرکز امور زنان و خانواده در سازمان حفاظت محيط زيست برگزار شد گفت: به دليل عملکرد نادرست بشر از حدود 40 هزار سال قبل که زندگي انسان از شکار به کشاورزي و توسعه صنعتي تغيير کرده است همواره پارادوکسي بين توسعه و محيط زيست وجود دارد.

 

وي افزود: اين عدم توازن بين توسعه و محيط زيست نتيجه شناخت نادرست بشر از طبيعت است و آثار آن را مي توان در تغييرات آب و هوا، افزايش درجه حرارت زمين و تخريب جنگلها مشاهده کرد.

 

به گفته محمدي زاده، امروز محيط زيست ديگر يک مسئله فانتزي و فرمايشي نيست بلکه دغدغه بين المللي است که بسياري از رجال سياسي دنيا از آن به عنوان مهمترين اولويت خود نام مي برند.

 

وي اظهار داشت: زن با توجه به ساختار شخصيتي و عاطفي خود و همچنين به لحاظ جايگاه رفيعي که در خانواده دارد مي تواند نقش کليدي در ارائه آموزش هاي زيست محيطي در خانواده ايفا کند.  

نظر شما