شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۱۹
کد خبر: ۳۹۵۵۶
|
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۳
نمايش «پري» نوشته خيرالله تقياني‌پور و به كارگرداني مشترك خيرالله تقياني‌پور و جواد نوري در پانزدهمين جشنواره بين‌المللي نمايش‌هاي آييني سنتي روي صحنه مي‌رود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي جشنواره، در اين نمايش كه از شيوه‌هاي نمايش سنتي ايران مثل زن‌پوشي، سايه‌بازي، نقالي و سياه بازي استفاده شده،‌ رهام عسگرپور، رضا پاپي، علي عامل‌هاشمي، مصطفي ساساني، ‌علي رضاخاني،‌ بهرنگ فرهنگ دوست،‌ عليرضا زارعي و حسين شفيعي ايفاي نقش مي‌كنند. همچنين موسيقي نمايش توسط علي المعي و مجتبي جعفري به صورت زنده نواخته مي‌شود.




نمايش «پري» داستان زندگي يك دسته مطرب در دوران ناصرالدين شاه قاجار است كه از راه‌هايي چون زن‌پوشي، شاه‌پوشي، مطربي و ‌سفيرزني روزگار مي‌گذرانند. با خلع وزير دواب در دربار ناصر‌الدين شاه، همه‌ي امور جشن و شادي برعهده اميرنظام مي‌افتد و او تصميم مي‌گيرد تا گروه نمايشي را به درون دربار فراخواند و ...





نمايش «پري» كه چهارمين تجربه مشترك جواد نوري و خيرالله تقياني در مقام كارگرداني محسوب مي‌شود پيش از اين در نمايش‌هاي «هفت كوپه از يك قطار» ، «روي ريل جنگ» و «روزي گذري، روزگاري» همكاري داشته‌اند كه نمايش «روزي گذري، روزگاري» در چهاردهمين جشنواره بين‌المللي آييني سنتي به عنوان اثر برگزيده شناخته شد و توانست در بخش جشنواره جشنواره‌هاي بيست‌ونهمين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر نيز روي صحنه برود.




پانزدهمين جشنواره آييني سنتي در پنج بخش«صحنه‌اي»، «مجالس و شبيه‌خواني»، «آيين‌ها و بازي‌هاي نمايشي»، «بين‌الملل» و «سيمنارها» به دبيري دكتر محمود عزيزي و از 23 تير تا 1 مردادماه در تهران برگزار خواهدشد.

نظر شما