سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۴۷
کد خبر: ۳۹۶۰۴
|
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۲
معاون اجتماعي و فرهنگي منطقه 15 خبر داد:
معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه 15، از تملک منزل سه شهيد آقاجانلو از سوي شهرداري و تبديل به موزه دائمي شهدا به منظور نمايش آثار شهداي هشت سال دفاع مقدس براي عموم شهروندان به‌ويژه نوجوانان و جوانان خبر داد.

به گزارش «شهر» به‌نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 15 ، ابوالفضل رفيع، معاون اجتماعي و فرهنگي اين منطقه ضمن بيان اين مطلب گفت: طراحي داخلي اين ساختمان به صورت ويژه‌اي صورت گرفته تا با استفاده از نمادها و ساختارهاي جنگ تحميلي، حال و هواي جبهه هاي نبرد حق عليه باطل را به تصوير بکشد.


او خاطر نشان ساخت: موزه شهيد در واقع مکاني است که براي توسعه و ترويج ارزش‌هاي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس ايجاد شده و از دو بخش نمايشگاهي و عمومي برخوردار است. در بخش نمايشگاهي موزه شهيد، آثار باقي‌مانده از شهداي منطقه به صورت دوره‌اي به‌نمايش در مي آيد و خانواده شهدا مي‌توانند آثار شهداي خود را در مجموعه نمايشگاهي در معرض ديد عموم شهروندان قرار داده و در صورت تمايل، آثار شهداي خود را به اين موزه اهدا کنند.


معاون اجتماعي و فرهنگي منطقه 15 ادامه داد: سالن اجتماعات اين موزه با امکانات سمعي و بصري پيشرفته و گنجايش ميزباني 100 مخاطب را دارد که در آن فيلم‌ها و کليپ‌هاي مربوط به دوران دفاع مقدس به نمايش در خواهد آمد.


او در ادامه افزود: يکي از اقدامات قابل توجه موزه شهيد، برپايي مراسم شب‌هاي خاطره شهدا و هم‌چنين برگزاري يادواره سالگرد شهداي منطقه به صورت مجزا خواهد بود که مي‌تواند به تناوب و در فصول مختلف سال ميزان خانواده شهدا و بازديد کنندگان باشد.

نظر شما