دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۴۹
کد خبر: ۳۹۶۵۶
|
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۲
آيت‌الله جنتي با تمجيد و تقدير از جواناني كه در ماه رجب در مراسم اعتكاف شركت مي‌كنند، گفت: جوانان بايد حداكثر استفاده را از اين زمان اعتكاف ببرند و در اين سه روز اعتكاف از پرداختن به امور غيرضروري خودداري كرده و با خلوت با خداوند رابطه خودرا با پروردگار مستحكم كنند.

به گزارش شهر، آيت‌ الله احمد جنتي خطيب نماز جمعه تهران ضمن تقدير و تشکر از سخنان گهربار مقام معظم رهبري در سالگرد ارتحال امام خميني(ره) افزود: مقام معظم رهبري در چهاردهم خرداد به نکات بسيار ارزشمندي اشاره کردند که مي‌توان به يکايک آنها پرداخت اما بنا دارم به جايگاه مقام معظم رهبري در نظام اسلامي بپردازم.

 

وي گفت: پس از شهادت شهيد بهشتي، مطهري و رجايي، دشمنان نظام پي بردند که نمي‌توانند با اين ترورها به نظام صدمه وارد کنند بنابراين منتظر ارتحال امام خميني(ره) بودند تا پس از ارتحال ايشان مرگ انقلاب اسلامي را اعلام کنند. اما باز معجزه‌‌اي به معجزه‌ها افزوده شد و به امنيت کشور هيچ خدشه‌اي وارد نشد.

 

دبير شوراي نگهبان قانون اساسي هدايت و درايت مقام معظم رهبري را ستود و افزود: پس از ارتحال امام خميني(ره) شاخصه‌هاي انقلاب اسلامي با قوت و قدرت ادامه يافت.

 

عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينکه مهمترين شاخص مکتب امام (ره) استکبارستيزي و مقابله با آمريکا بود اذعان داشت:‌در حال حاضر نيز معظم له اين شاخصه را با قوت دنبال مي‌کند و از سوي ديگر مردم نيز هيچگاه روي خوشي به آمريکا نشان ندادند و نخواهند داد.

 

وي ادامه داد: از سويي ديگر مقام معظم رهبري بر پيشرفت و عدالت تاکيد خاصي دارند از اين رو در اين 22 سال شاهد آنيم پيشرفت و عدالت کشور متوقف نشده است.

 

خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به جايگاه رهبري در نظام اسلامي تاکيد کرد: بدون تعارف مقام معظم رهبري پا به جاي امام (ره) گذاشتند و همان راه و روش بنيانگزار انقلاب اسلامي را ادامه مي‌دهند.

 

آيت‌الله جنتي در ادامه سخنانش به آرمان فلسطين اشاره کرد و با بيان اينکه حمايت از آرمان فلسطين در انقلاب اسلامي ايران هيچگاه متوقف نخواهد شد افزود: ما همواره از مردم فلسطين و تمامي مردمي که در جهت مبارزه با ظلم قيام مي‌کنند حمايت مي‌کنيم.

 

دبير شوراي نگهبان قانون اساسي همچنين با اشاره به بيداري اسلامي در کشورهاي منطقه يادآور شد: خوشبختانه انقلاب مردم در کشور يمن نيز جواب داد و ديکتاتور اين کشور به عربستان فرار کرد. البته بايد اين کشور(عربستان) را مجمع ديکتاتورهاي فراري معرفي کرد.

 

وي در ادامه حرکت مردم در بحرين را ستود و گفت:‌مردم بحرين شيعه علي(ع) هستند و همان طور که علي(ع) مظلوم بود مردم اين کشور نيز مظلوم هستند اما قيام آنها در آينده محقق خواهد شد و وضعيت آنها نيز بهتر مي‌شود.

 

آيت‌الله جنتي با اشاره به برگزاري دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در سال 88 افزود: دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با حضور حداکثري مردم در 22 خرداد 88 برگزار شد اما متاسفانه عده‌اي اين پيروزي را به مردم تلخ کردند. خدا از آنها نگذرد که اين تلخي را براي مردم ايجاد کردند.

 

وي افزود: اما با تمامي اين اوصاف مردم پيروز عرصه بودند و توانستند آنها را از صحنه بيرون کنند به طوري که ديگر در بين مردم هيچ جايگاهي ندارند.

 

دبير شوراي نگهبان تاکيد کرد: اما باز امروز مطالبي مبني بر تقلب در انتخابات مجلس نهم مطرح مي‌شود تا بتوانند با اين مطالب به حضور حداکثري مردم خدشه وارد کنند. اما مردم هميشه در صحنه‌اند و اين حضور حداکثري را در 22 بهمن ديديم.

 

خطيب نماز جمعه تهران در خطبه اول ضمن تبريک حلول ماه مبارک رجب خطاب به نمازگزاران گفت: بايد از تهمت و غيبت خودداري شود و افرادي که در انتخابات 88 تهمت تقلب در انتخابات را زدند گناه بزرگي مرتکب شدند و اين تهمت نابخشودني است.

 

وي همچنين با شاره به برگزاري مراسم اعتکاف در ماه رجب افزود:‌ اميدوارم جوانان به فلسفه واقعي اعتکاف پي ببرند و بدون برقراري ارتباط با بيرون، ارتباط واقعي خود را با حضرت حق تعالي برقرار کنند.

نظر شما