سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۰۱
کد خبر: ۳۹۷۳۹
|
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۸
قائم مقام دبيرکل ستاد مبارزه با موادمخدر اعلام کرد: مراکز پنجگانه غربالگري اعتياد، ظرفيت پذيرش سه هزار بيمار را دارد.

به گزارش شهر مهندس طه طاهري در دومين جلسه مشترک شوراهاي هماهنگي مبارزه با موادمخدر استان‌هاي تهران و البرز با اشاره به راه‌اندازي مراکز اقامتي درمان اجباري گفت: تاکنون 2 مرکز از جمله بيمارستان اخوان و بيمارستان جرجاني در استان تهران و 3 مرکز در استان البرز براي اين منظور تعيين شده‌اند.

وي افزود: به دنبال راه‌اندازي اين مراکز، ‌5 مرکز غربالگري اعتياد نيز در استان‌هاي تهران و البرز راه‌اندازي شد که آنها وظيفه دارند به مدت 4 روز کارهاي اوليه غربالگري اعم از پانسمان زخم‌هاي باز، شستشو، گندزدايي و.... را بر روي معتادان ولگردي که نيروي انتظامي جمع‌آوري و تحويل آنها مي‌دهد، انجام دهند.

قائم مقام دبيرکل ستاد مبارزه با موادمخدر افزود: مرکز توسکا در جاده مرقد مطهر حضرت امام خميني (ره)، مرکز آهنگ در خيابان آهنگ، مرکز بوتکه در شهريار، مرکز شفق در جنوب شرقي تهران و مرکز البرز در کرج را مراکز غربالگري پنجگانه‌ اعتياد برشمرد که از دوشنبه هفته جاري کار پذيرش خود را آغاز خواهند کرد.

طاهري ادامه داد: اين مراکز تعهد کرده‌اند که نزديک به سه هزار نفر بيمار را پذيرش و درمان کند که اگر درمان اين جمعيت به خوبي صورت بگيرد،‌وضعيت تهران و البرز بهبود خواهد يافت.

نظر شما