شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۰۸
کد خبر: ۳۹۸۰۵
|
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۰
در بهره‌برداري از هشتمين پارک ترافيک کودکان مطرح شد؛
معاون حمل و نقل وترافيک شهرداري تهران با بيان اينکه چه کسي در مقابل جاده‌هاي نامناسب، مناسب نبودن خودروها و نبود رفتارهاي صحيح ترافيکي بين مردم پاسخگو است؟! گفت: کساني که مي‌گويند عامل انساني دليل اصلي تصادفات است اما کاري براي تغيير رفتارهاي ترافيکي مردم نمي‌کنند، در واقع با اين حرف مي‌خواهند از مسئوليت خود فرار کنند.

 به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، عصر ديروز-21 خرداد- هشتمين پارک آموزش ترافيک کودکان در منطقه 10 با حضور رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ، معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران، شهردار منطقه 10 و رئيس سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران افتتاح شد.

براساس اين گزارش سيد جعفر تشکري هاشمي معاون شهردار تهران در مراسم افتتاح هشتمين پارک آموزش ترافيک کودکان با بيان اين مطلب اظهار کرد: در همين 2 ساعتي که ما در مراسم افتتاح اين پارک آموزش ترافيک حضور داريم به طور متوسط 6 نفر در کشور در تصادفات رانندگي کشته و 90 نفر مجروح شده‌اند و 250 تصادف در شهر تهران رخ داده است.

 

او با بيان اينکه کدام فاجعه،سيل ، زلزله ، بمب هسته اي و... مي توانست از ما اين‌قدر تلفات بگيرد؟! گفت: هر نفر که کشته مي شود، خانواده‌اش متلاشي مي‌شود و يک نفر هم در کنج زندان زندگي‌اش تباه مي‌شود، پس در واقع با هر تصادف و مرگ يک نفر، دو خانواده کشته مي‌شود.

 

معاون حمل و نقل وترافيک شهرداري تهران خاطرنشان‌کرد: براي هر حادثه حرفي براي گفتن داريم، ستادهاي بحران تشکيل مي‌دهيم براي حوادثي که ممکن است يک روز به سراغمان بيايد اما در مورد تصادفات رانندگي و بي‌موالاتي‌هايي که مي‌کنيم کسي جوابگو نيست و اقدام اساسي و مناسبي صورت نمي‌گيرد.

 

او ادامه داد: کساني که مي‌گويند عامل انساني دليل اصلي تصادفات است اما کاري براي تغيير رفتارهاي ترافيکي مردم نمي‌کنند، در واقع با اين حرف مي‌خواهند از مسئوليت خود فرار کنند. چرا که مي‌توان از بروز بسياري از حوادث جلوگيري کرد.

 

تشکري هاشمي با بيان اينکه چه کسي در مقابل جاده‌هاي نامناسب، مناسب نبودن خودروها و نبود رفتارهاي صحيح ترافيکي بين مردم پاسخگو است؟! گفت: ما اگر دست به دست هم دهيم مي‌توانيم از خسارات و تلفات حوادث رانندگي بکاهيم ، چراکه بسياري از حوادث قابل پيشگيري هستند.

 

او افزود: در اين ميان به کمک همه گروه ها و مسئولان نياز داريم حتي روحانيون معظم نيز مي‌توانند در بين خطبه‌هاي خود در مورد اهميت رانندگي صحيح و رعايت قوانين صحبت کنند و به مردم بگويند که با تضييع حق ديگران در حين رانندگي ، عامل ايجاد خسارت‌ها و تلفاتي مي‌شوند.

 

او تصريح کرد: هرکس به کشور ما سفر مي‌کند در کنار ياد کردن از محبت، مهمان‌نوازي و خون گرمي ما به نيکي ، در مورد نحوه رانندگي ما بد مي‌گويد. حتي شيوه‌هاي نادرست رانندگي ما مورد تمسخر قرار مي‌گيرد.

 

معاون شهردار تهران تاکيد کرد: مشکل فرهنگ نادرست ترافيک را ما بايد از سنين پايين درست کنيم و کودکان را از ابتدا با الگوهاي صحيح رفتارهاي ترافيکي آشنا سازيم . تا کودکان پيش از اينکه با رفتارهاي نادرست ترافيکي آشنا شوند، اين امکان فراهم شود که نظام مند رفتارهاي صحيح را بشناسند و اين رفتارها در وجودشان نهادينه شود.

 

تشکري ادامه داد: در اين راستا توسعه پارک‌هاي آموزش ترافيک در شهر با جديت دنبال مي‌شود تا کودکان ما از سنين پايين به صورت عملياتي با رفتارهاي صحيح ترافيکي و قوانين آشنا شوند و خود را ملزم به رعايت آنها بدانند.

 

او افزود: امسال سال توسعه فرهنگ ترافيک در تهران در نظر گرفته شده که اميدواريم بتوانيم به موازات توسعه حمل و نقل عمومي و حمل و نقل پاک مانند دوچرخه سواري ، شهروندان را به سمت رعايت قوانين و مقررات و رفتارهاي ترافيکي صحيح سوق دهيم. 

 

کاهش 20 درصدي ترافيک فروردين و ارديبهشت امسال نسبت به سال گذشته

 

در ادامه اين مراسم سردار رحيمي رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ نيز ضمن تشکر از تلاش هاي معاون حمل و نقل و ترافيک و همکارانش براي روان سازي ترافيک، توسعه حمل و نقل عمومي و نهادينه کردن فرهنگ صحيح ترافيک، گفت: امروز ما در حوزه ترافيک وضعيت قابل قبولي نسبت به سال هاي قبل داريم به گونه‌اي كه براساس آمارها در فروردين و ارديبهشت امسال ترافيک نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد کاهش داشته اين درحالي‌ست که يك ميليون و 700 هزار خودرو طي اين يک سال در کشور شماره گذاري شده که بيش از نيمي از اين خودرو‌ها مربوط به تهران بوده است و اين نشان از آن دارد که مديريت شهري و حوزه حمل و نقل و ترافيک با جديت تسهيل ترافيک را دنبال مي‌کنند.

 

او ادامه داد: ما از رفتارهاي ناهنجار ترافيکي زيادي رنج مي‌بريم اما بسياري از دستگاه‌هاي متولي آموزش وظايف خود را در مقابل اين مهم انجام نمي‌دهند .

 

سردار رحيمي خاطر نشان کرد: با همدلي و هماهنگي خوبي که بين مديريت شهري و راهنمايي و رانندگي وجود دارد اقدامات گسترده‌اي باي فرهنگ‌سازي در حوزه ترافيک در دست اجرا است که احداث پار‌ك‌هاي آموزش ترافيکي يکي از اين اقدامات محسوب مي شود.

 

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ گفت: اميدواريم کودکاني که امروز با نحوه صحيح رانندگي و رعايت قوانين و مقررات آشنا مي‌شوند، فردا در جامعه زنان و مرداني باشند که با رانندگي صحيح و احترام به قوانين تصادفات و حوادث رانندگي را به حداقل حد ممکن برسانند و فرهنگ نادرستي که ما امروز با آن دست به گريبان هستيم را تغيير دهند.

 

منطقه 10 در رتبه دوم آلودگي صوتي 

 

شهردار منطقه 10 تهران نيز در اين مراسم اظهار کرد: منطقه 10 جز مناطق پرجمعيت در محدوده مرکزي شهر محسوب مي‌شود که به دليل وجود بافت‌هاي فرسوده و معبر کم عرض با مشکلات زيادي مواجه است.

ابوالفضل حسيني تصريح کرد: بافت هاي فرسوده 53 درصد ازبافت منطقه را شکل مي دهد و از 30 هزار قطعه پلاک کمتر از 5 درصد متراژ بالاي 200 متر دارند و در واقع اين منطقه با مشکل ريزدانگي بافت‌ها نيز مواجه است. همچنين حدود 52 درصد از معابر منطقه عرض کمتر از 6 متر دارند و اکثر خيابان‌ها به دليل عرض کم يک‌طرفه هستند.

 

او ادامه داد: مشکل اصلي اين منطقه کمبود پارکينگ است، چنانچه در سطح منطقه 35 هزار واحد پارک کمبود داريم و همچنين اين منطقه به لحاظ آلودگي صوتي در بين مناطق در رتبه دوم مناطقي است که از بيشترين ميزان آلودگي صوتي رنج مي‌برند و از لحاظ آلودگي هوا نيز منطقه 10 جز 6 منطقه‌اي است که بيشترين آلودگي هوا را دارند.

 

شهردار منطقه 10 تهران ابراز اميدواري کرد که با توسعه بيش از پيش حمل و نقل عمومي در اين منطقه و کاهش تردد وسايل نقليه شخصي ضمن کاهش ترافيک در معابر اين منطقه ميزان آلودگي هوا و آلودگي صوتي نيز در سطح منطقه کاهش يابد.

نظر شما