به گزارش خبرنگار شهر، سردار اسکندر مومني رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي امروز در جمع خبرنگاران ،قوانين بازدارنده و متناسب با روز، شبکه مناسب راهها و زيرساخت ها و خودروهاي ايمن را در کنار يکديگر و از عوامل کاهش تخلفات و تلفات تصادفات رانندگي دانست و افزود: در هيچ کشوري از آمار تخلفات و تلفات ناشي از تصادفات رانندگي کاسته نشده و پيشرفت نکرده، مگر اينکه به اين مسائل در کنار هم توجه شده است.
وي با اشاره به چهار برابر شدن تعداد خودروهاي کشور در مدت30 سال گفت: در سال 57 ، سه ميليون خودرو در کشور وجود داشت که اين تعداد در سال 87 به 12ميليون خودرو رسيد.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با بيان اينکه قوانين راهنمايي و رانندگي ما مربوط به دهه 50 است گفت: قوانين سنتي و اين تعداد خودرو ديگر جواب نميدهد.
وي افزود: درحالي که خودروها در کشور چهار برابر شده است و امکان افزايش چهار برابري نيرو را نداريم، بايد در پي کنترل الکترونيکي رفتار ترافيکي باشيم.
سردار مومني با اشاره به بررسي لايحه جرائم رانندگي در مجلس شوراي اسلامي گفت: در اين لايحه تلاش شده است تا ابزاري جديدي در اختيار پليس قرار گيرد تا جريمه ها بازدارنده باشد.
وي با تاکيد بر اين که در اين لايحه محروميتهاي اجتماعي و آخرين تجربيات دنيا براي کاستن از تخلفات رانندگي لحاظ شده است، ابراز اميدواري کرد: تا اين لايحه هر چه سريعتر در مجلس به تصويب برسد.
رئيس پليس راهور ناجا درصدبندي عوامل مختلف همچون انسان، خودرو و راه در بروز تصادفات جاده اي را غيرعلمي دانست و گفت: هرکدام از اين عوامل با توجه به متغيرهاي ديگر ممکن است درصد کمتر يا بيشتري داشته باشند.
سردار مومني با اشاره به وفادري راهنمايي و رانندگي به ميثاقش با مردم گفت: همانطور که اگر در جايي نياز به جريمه افراد متخلف باشد ، از حقوقشان در ايمني راه ها و خودروها دفاع مي کنيم.
وي نقش پليس راهور را مديريت، کنترل و داوري دانست و گفت: پليس راهنمايي و رانندگي بايد علاوه بر حمايت از ايمني خودروها و جاده ها، براي ايمني شهروندان، رفتار ترافيکي آنان را نيز کنترل کند.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي تصريح کرد: همه توان پليس، رسانه ها و کارشناسان بايد براي کاهش تلفات ناشي از تصادفات رانندگي و افزايش انضباط در آمد و شدها باشد.
سردار مومني با اشاره به اين که از 15سال پيش، روند افزايش تلفات جاده اي در کشور افزايش يافت و در سال 85 به اوج خود رسيد، گفت: در سال 86 اين آمار کاهش و در سال87 دو درصد افزايش يافت.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي در پايان افزود: بايد با کار مطالعاتي دقيق، مهمترين مولفه هاي اين افزايش 15 ساله، کاهش يکساله و افزايش دوباره تلفات تصادفات رانندگي را به دست آورد.