دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۰۰
کد خبر: ۴۰۰۸۳
|
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۷
مدير مراكز فرهنگي هنري منطقه 18 خبر داد:
دبيرخانه ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني شهر تهران وابسته به مديريت مراكز فرهنگي هنري منطقه 18 طرح «مبادله کتاب و محصولات فرهنگي» را از روز اول تيرماه همزمان با جشنواره تابستاني 1390 به مدت سه ماه در کتابخانه‌هاي عمومي جنوب غرب پايتخت برگزار مي‌كند.

جعفر رييسيان‌زاده در گفت و گو با خبرنگار «شهر» با اعلام اين خبر گفت: با راه‌اندازي دبيرخانه ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني در فرهنگسراي خاتم اين مركز برنامه‌هاي گسترده‌اي را براي تقويت فرهنگ كتابخواني در نظر گرفته كه يكي از آنها طرح مبادله كتاب و محصولات فرهنگي است.

رييس فرهنگسراي خاتم با بيان اينكه اين طرح از اول تيرماه از سوي كتابخانه فجر همزمان با آغاز جشنواره تابستاني كليد مي‌خورد، افزود: اين طرح به مدت سه ماه، هر روز در کتابخانه‌هاي عمومي اين مديريت مانند كتابخانه‌هاي 15 خرداد، قائم، مختار سليماني و استاد حكيمي با موضوعات و محورهاي گوناگون و با ارائه حواله‌هاي پس‌انداز کتاب برگزار مي‌شود.


وي اظهار داشت: کتابخانه فجر با هدف غني‌سازي اوقات فراغت شهروندان به ويژه نسل نوجوان و جوان حدود 20 محور مطالعه را بصورت غرفه مبادله کتاب در سطح منطقه فعال و داير کرده است که از ميان آنها مي‌توان به تغذيه، مشاوره، ‌نقاشي کودکان و ورزش اشاره کرد. همچنين در کنار اين برنامه مسابقه‌هاي «جدول متعالي» به‌منظور افزايش سطح اطلاعات عمومي و علمي شهروندان و «هم فال و هم تماشا» براي افزايش سطح مطالعه عموم را برگزار مي‌كند.



رييسيان‌زاده گفت: همچنين اين كتابخانه تسهيلات ويژه ثبت‌نام، جستجوي رايانه‌اي منابع و امکان بهره‌مندي از ويژه برنامه‌هاي فرهنگي و ادبي را براي اعضاي ثابت و ساير علاقه‌مندان فراهم کرده است.

وي با بيان اينكه اين کتابخانه با بيش از يک دهه فعاليت، دارا بودن بيش از 20 هزار جلد و 15 هزار عنوان کتاب، هزاران عضو ثابت و ده‌ها هزار مراجعه کننده، پرمخاطب‌ترين کتابخانه جنوب غرب تهران است،‌ ادامه داد: نوجوانان و جوانان براي ثبت‌نام و استفاده از کتاب‌هاي حوزه‌هاي مختلف دين، روانشناسي، علوم اجتماعي، زبان، علوم محض، هنر، تاريخ، علوم کاربردي و ساير حوزه‌ها مي‌توانند به کتابخانه فجر مراجعه کنند.

رييس فرهنگسراي خاتم همچنين از اهداي کيف مطالعه به شهروندان از سوي كتابخانه قائم منطقه 18 خبر داد و افزود: کيف مطالعه، بسته‌اي فرهنگي شامل پنج عنوان کتاب، ويژه تمامي اعضاي يک خانواده است که شهروندان مي‌توانند با امانت گرفتن اين کيف و مطالعه کتاب‌ها، آن را پس از دو هفته به کتابخانه بازگردانند.

وي به برگزاري طرح «باشکوه‌ترين آغاز» از سوي کتابخانه استاد حکيمي اشاره كرد و اظهار داشت: در اين طرح به نوجواناني که از تاريخ اول تير تا پايان شهريورماه به عضويت کتابخانه دربيايند دو جلدکتاب اهدا مي‌شود. اين کتابخانه نيز با بيش از يک دهه فعاليت ،بيش از 31 هزار جلد و 18هزار عنوان کتاب يكي از پرمخاطب‌ترين کتابخانه‌هاي جنوب غرب تهران است.


 راه‌اندازي دبيرخانه ترويج فرهنگ مطالعه كتاب و كتابخواني شهر تهران از سوي فرهنگسراي خاتم به شوراي عالي برنامه‌ريزي سازمان فرهنگي هنري پيشنهاد شد كه با تصويب اين طرح برنامه‌هاي كلاني در سطح شهر در نظر گرفته شده است.

نظر شما