يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۱۳
کد خبر: ۴۰۰۹۳
|
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۸
شهردار تهران با بيان اينکه در اين مقطع انقلاب ، دشمن در جبهه اقتصادي ما را هدف قرار داده ،گفت : با اين وجود گاهي اتفاقاتي مي‌افتد که نشان مي‌دهد ما نقطه حمله دشمن را تشخيص نداده‌ايم و شاهديم که امروز بخش قابل توجهي از مجموعه‌هاي اقتصادي ما در بلاتکليفي به سر مي برند و اين درست در زماني است که دشمن در جبهه‌اي به ما مي‌تازد که بايد بيشترين توجه را داشته باشيم.

به گزارش «شهر»، به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران ، دکتر محمد باقر قاليباف ، در مراسم توديع و معارفه مدير عامل بانک شهر که در تالار ايران زمين شهرداري تهران برگزار شد ، ضمن تبريک به مناسبت ميلاد حضرت علي (ع) و اهميت توجه به کتاب نهج البلاغه گفت : نهج البلاغه مرهم همه دردهاي فردي و اجتماعي است و ما نيز بايد گاهي آن را مطالعه و سرلوحه زندگي خود در همه امورات به ويژه امور مديريتي ، مردمداري و خدمت به مردم قرار دهيم .


او ضمن تشکر از احمد درخشنده ، مدير عامل سابق بانک شهر گفت : وي فردي است که در کنار تخصص ، منش ، اخلاق و روحيه اخوت و صفا دارد و اميدواريم هرجا که هستند موفق باشند چراکه انسان هاي نيک هرجا باشند قطعا مفيد و موثر خواهند بود .


شهردار تهران همچنين ضمن تبريک به غلامرضا حاجي زاده ، مدير عامل جديد بانک شهر و آرزوي موفقيت براي وي ، ادامه داد : وي از نيروهاي متعهد ، اخلاقي و ارزشي است و با توجه به اين که اخلاق مبناي انقلاب ما درهمه شئونات بوده است ، اميدوارم ايشان نيز در اين مسير بتوانند براي برنامه هاي بانک شهر موثر باشد .


قاليباف با بيان اين که با تلاش هيات مديره و مديرعامل بانک شهر مقدمات و بستر بسياري از کارها فراهم شده است ، گفت: اميدوارم در دوره فعاليت مديرعامل جديد بانک نيز شاهد آن باشيم تا فعاليت هاي بانک در دو سال آتي به نحوي جهشي حرکت کند .


او در ادامه اظهار کرد : از ويژگي‌هاي انسان‌هاي متعهد اين است که به گفته مولا (ع) قدر و منزلت خود را بدانند و درک درستي از موقعيت خود داشته باشند .


جبهه اقتصادي نقطه امروز حمله دشمن به انقلاب


قاليباف تصريح کرد : انقلاب ما در زمان هاي مختلف به صورتهاي متفاوت تهديد شده و دشمن در ابعاد مختلف ما را تحت فشار قرار داده است .به طور مثال در دهه اول انقلاب فشار نظامي ، در دهه 70 و اوايل دهه 80 تهاجم فرهنگي و امروز نيز شاهد آن هستيم که در ميدان اقتصادي ما را تحت فشار قرار داده است و اين وظيفه ماست که توجه کنيم درهر جايي که دشمن فشار بيشتري به آن وارد مي کند دقت داشته باشيم .


شهردار تهران با اشاره به نامگذاري هاي سال ها توسط مقام معظم رهبري به سال اصلاح الگوي مصرف ، همت و کار مضاعف و همچنين سال جهاد اقتصادي ، افزود : اين نشان دهنده آن است که جبهه اقتصادي ما امروز تحت فشار دشمن قرار دارد و توجه به اين وضعيت ، تدبير و سرباز خاص خود را مي خواهد و کساني که دوست دار انقلاب هستند بايد به اين شرايط توجه کنند که مشکلات اقتصادي مهمترين فشاري است که امروز از سوي دشمن وارد مي شود .


قاليباف تصريح کرد : با اين وجود گاهي اتفاقاتي مي افتد که نشان مي دهد ما نقطه حمله دشمن را تشخيص نداده ايم و شاهد هستيم که امروز بخش قابل توجهي از مجموعه هاي اقتصادي ما در بلاتکليفي به سر مي برد و اين درست در زماني است که دشمن در جبهه اي به ما مي تازد که بايد ما بيشترين توجه مديريتي ، کارآمدي و تلاش را داشته باشيم .


او خاطر نشان کرد : اين وظيفه همه ما اعم از شهرداري ، دولت ، ساير نهادها و بخش خصوصي است تا هريک به سهم خود توجه بيشتري به اين موضوع داشته باشيم .


مديريت شهري به بيش از 70 درصد جمعيت کشور خدمات مي دهد


قاليباف با بيان اين که مديريت شهري امروز به بيش از 70 درصد جمعيت کشور به طور مستقيم سرويس و خدمات مي دهد ، اظهار کرد : از اين رو قرار است تا بانک شهر همه اين خدمات را پشتيباني اقتصادي کند و لازمه آن اين است که دوستان بانک شهر قدر و منزلت خود را بدانند و به ماموريت هاي خود بيشتر توجه داشته باشند .


شهردار تهران د رادامه با تاکيد بر اين که امروز توليد ثروت در شهر ماموريت جدي ماست ، گفت : در صورتي که مجموعه شهرداري ها به سمت توليد ثروت در شهر بروند يقين بدانيد که اين توليد ثروت نه تنها براي شهر که براي جامعه و بهره مندي آن براي مردم خواهد بود و پيشقراول اين حرکت ، بانک شهر است.


فرصت‌هايي استثنايي براي بانک شهر 


او افزود : بانک شهر بانکي دولتي نيست اما فرصت هاي استثنايي دارد که هيچ يک از بانک هاي خصوصي ديگر آن را نخواهند داشت و اگر ساير بانک ها در 10 سالي به بعضي منابع دست پيدا مي کنند ، بانک شهر در 10 ماه اين فرصت را پيدا مي کند و چون حمايت مردم و شهرداري ها را دارد مي تواند از شهر فقر زدايي کند که به دنبال آن ايمان در جامعه گسترش مي يابد و از جرم و جنايت و ناهنجاري ها جلوگيري مي شود .


به گفته قاليباف کار بانک شهر فقط بانکي و مالي نيست و آثار آن در زندگي فردي و جمعي افراد شهر مشهود خواهد بود .


شهردار تهران در ادامه با اشاره به ماموريت هاي بانک گفت : بانک بايد به شهر آرامش و آسايش دهد چنانچه ارتقاي کيفيت زندگي مادي و معنوي شهروندان از اهداف ماست و همچنين بانک بايد بتواند يک فضاي آرام مديريتي و برنامه ريزي براي مديران شهر فراهم کند تا با توجه به شکل درآمد و هزينه شهرداري که بايد خودکفا باشد و برخلاف نهادهاي دولتي است که از انفال استفاده مي کنند ، در زمان نياز بتواند با عقلانيت و خرد جمعي فضاي مناسب را براي فعاليت مديريت شهري فراهم کند .


قاليباف با تاکيد بر اين که بانک شهر بايد دورترين شهرها را نيز در طول سال مورد توجه قرار دهد ،افزود : درست است که کار مال خداست و مبناي آن افراد نيستند ، اما شرف ما در گرو خدمت به خلق خداست و اين از مهمترين نکاتي است که به عنوان ماموريت براي بانک و مديريت شهري مورد توجه است .


بانک شهر با سرعت از ساير بانک‌ها پيشي مي‌گيرد


شهردار تهران با بيان اين که بانک شهر مي تواند به سرعت بانک هاي دولتي را پشت سر گذاشته و رشد کند ، اظهار کرد : بانک شهر بايد بتواند اين نکته را براي شهروندان روشن کند که سرمايه گذاري در اين بانک با ساير بانک ها متفاوت است و علاوه بر سودي که مانند ساير بانک ها اختصاص مي دهد ، اين سرمايه گذاري ها موجب ساخت شهر مي شود و بانک شهر مي تواند با انجام درست وظايف بار سنگيني از دوش مديريت شهري بردارد .


به گفته وي ، هرجا که فعاليت هاي افتصادي با شهرداري ها نزديک شده است ظرفيت بسيار بزرگي فراهم شده که براي همه قابل دسترس نيست و مي توان از اين ظرفيت به بهترين شکل استفاده کرد .

نظر شما