دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۵۶
کد خبر: ۴۰۱۳۹
|
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۶
معاون اجتماعي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي با اشاره به اينکه حجاب در اصول دين و تاريخ ما ريشه دارد، خواستار احضار و پاسخگويي دستگاه‌هايي شد که به وظيفه خود در اجراي قانون عفاف و حجاب عمل نمي ‌کنند.

به گزارش شهر، سردار دکتر بهمن کارگر با بيان اينکه عفاف‌ستيزي و هنجارشکني متخلفان شديدتر شده است، گفت: البته آمار آنها بيشتر نشده است و از وضع افرادي که پارسال در زمينه مسائل اخلاقي و بدپوششي دستگير شده بودند، گزارش کاملي تهيه و بررسي شد.

معاون اجتماعي نيروي انتظامي به استاندارد‌سازي رفتار پليس با جرايم اخلاقي نيز اشاره کرد و گفت: در اين زمينه مصاديقي را با استفاده از فيلم‌ها و عکس‌هاي تهيه شده مشخص کرديم تا برخورد پليس با متخلفان به صورت دقيق‌تري انجام شود.

 

سردار کارگر به ممنوعيت برخورد نيروهاي مرد پليس با خانم‌هاي متخلف اشاره کرد و افزود: تذکر و برخورد با زنان متخلف بر عهده خانم‌هاي پليس است و آقايان فقط براي حفظ امنيت در کنار آنان حضور خواهند داشت.

 

وي گفت: حتي در مراکز پليس امنيت هم از مشاوران خانم استفاده مي کنيم تا همه مراحل با حضور بانوان پليس انجام شود.

 

معاون اجتماعي ناجا افزود : براي نيروهايي که با اين طرح همکاري مي کنند ، برنامه هاي آموزشي گسترده و خوبي برگزار شده است.

 

سردار کارگر در ادامه به اعتراض برخي مردم و مسئولان در سال گذشته اشاره کرد که معتقد بودند فلان خانم با حجاب بوده و بي‌مورد دستگير شده است و توضيح داد: ما از لحظه دستگيري خانم‌هاي متخلف عکس و فيلم داريم و وقتي برخي از اين عکس‌ها را براي معترضين ارسال کرديم، متوجه وخامت وضعيت فرد مورد اشاره شدند و حق را به پليس دادند.

 

وي با اشاره به هدف‌گذاري طرح امنيت اخلاقي در سال گذشته بر روي موضوع «هنجار‌شکنان» اعلام کرد : ‌امسال با شعار مبارزه با عفاف‌ستيزان، طرح امنيت اخلاقي را پيگيري خواهيم کرد.

 

معاون اجتماعي ناجا افزود : در بحث عفاف و حجاب ، پيوست اجتماعي و پيوست عمليات رواني داريم و حتي فيلم‌ها و سريال‌ها و مراسم‌هايي که در کشور برگزار مي‌شود ، هم از چشم ما پنهان نيست.

 

سردار کارگر درباره کمبودهاي قانوني در برخورد با بدحجابي گفت:‌ همه مشکلات به قانون برنمي‌گردد و ما همکاري سازنده و خوبي با قوه قضاييه داريم ، البته بخشي از قانون با شرايط امروزي به روز نشده است اما اعتقاد داريم معضلات اجتماعي با راهکارهاي اجتماعي قابل بررسي و حل است.

 

وي پيشگيري اجتماعي را مقدم بر پيشگيري انتظامي دانست و افزود : نيروي انتظامي در مواجهه با بدحجابي و مشکلات اخلاقي بايد حلقه آخر باشد و بقيه دستگاهها هم به دنبال وظايف و کارهايشان در اين زمينه باشند.

 

سردار کارگر گفت :‌ امسال بهتر از گذشته عمل مي‌کنيم چون اشکالات سال‌هاي گذشته را رفع کرده‌ايم.

 

معاون اجتماعي ناجا اظهار داشت : وضع حجاب را از سال 81 تا امروز در يک وقت خاص و در يک محل خاص رصد کرده‌ايم و به اين نتيجه رسيده‌ايم که بايد براي پوشش جامعه يک نرم و مدل مشخص تعريف کنيم ،تعريف مشخصي از حجاب نداريم و مسئولان بايد لباس ملي را تعريف کنند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، دانشگاه‌ها و وزارت کشور در اين زمينه بايد فعاليت کنند.

نظر شما