شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۳
کد خبر: ۴۰۱۶۲
|
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۶
فروردين ماه امسال بالاترين آمار تلفات ناشي از حوادث رانندگي در استان خوزستان با عدد 154 کشته ثبت شد. در حالي که سال گذشته استان تهران (تهران + البرز) در همين زمان با 157 کشته اولين و استان خراسان رضوي با 151 کشته دومين استان داراي بيشترين تلفات تصادفات بودند.

به گزارش شهر،  سازمان پزشکي قانوني کشور اعلام کرد: در فروردين ماه امسال يکهزار و 827 نفر در حوادث رانندگي جان خود را از دست دادند که اين آمار در مقايسه با يکهزار و 974 کشته فروردين ماه سال گذشته، 7.4 درصد رشد منفي دارد.

در حالي که چندي قبل آمار تلفات حوادث رانندگي نوروز امسال با يکهزار و 318 نفر کشته اعلام شده بود، با پايان يافتن فروردين ماه، آمار کشته شدگان حوادث رانندگي فروردين ماه به يکهزار و 827 نفر رسيد.

همچنين از آنجايي که طبق مصوبه کميسيون ايمني راه، اعلام آمار کشته شدگان حوادث رانندگي با سازمان پزشکي قانوني است، فروردين ماه امسال آمارهاي مختلف و متناقضي در رسانه ها منتشر شد. دلايل اين آمارهاي متناقض، در برخي موارد به سازمان هايي مربوط مي شدکه صرفا آمار داخلي فعاليت خود و حضور خود در صحنه هاي تصادف را ثبت کرده بودند.

 

رسانه ها نيز به اشتباه اين آمار را به عنوان آمار قطعي ملاک قرار داده و در خبرگزاري يا روزنامه خود منتشر کردند.

از سوي ديگر بسياري از مصدومان پس از انتقال به بيمارستان، يا در حين انتقال و حتي پس از ترخيص از مراکز درماني، دچار مرگ ناشي از عوارض تصادف مي شوند. از همين رو، زمان اعلام آمار تصادفات به دلايلي که گفته شد، با تأخير منتشر مي شود تا قاطعيت و جامع بودن خود را حفظ کند.

 

بر اساس اين گزارش، فروردين ماه امسال بالاترين آمار تلفات ناشي از حوادث رانندگي در استان خوزستان با عدد 154 کشته ثبت شد. در حالي که سال گذشته استان تهران (تهران + البرز) در همين زمان با 157 کشته اولين و استان خراسان رضوي با 151 کشته دومين استان داراي بيشترين تلفات تصادفات بودند.

 

امسال بعد از خوزستان، استان فارس با 151 کشته قرار داشته و بين کمترينها، ايلام، استاني است که با 15 کشته، پايين ترين آمار کشته شده ها را داراست و پيش از ايلام، استان هاي چهار محال و بختياري و خراسان جنوبي قرار دارند که در فروردين، هر کدام 17 کشته در تصادفات جاده اي داشته اند.

 

در بين استانها، استان مرکزي با رسيدن از 65 به 29 کشته، منفي 55.4 درصد بيشترين کاهش و استان اردبيل با رسيدن از 15 کشته به 32 کشته، با 113.3 درصد بالاترين افزايش تصادفات را نسبت به فروردين ماه سال گذشته داشتند.

 

در تفکيک جنسيتي تلفات حوادث رانندگي فروردين ماه امسال، يکهزار و 388 نفر از کشته شدگان مرد و 489 نفر ديگر زن هستند.

 

در بين سال هاي 1379 تا پايان سال 1389، 258 هزار و 299 نفر در تصادفات رانندگي کشته و ارجاعات مصدومين حوادث رانندگي به سازمان پزشکي قانوني در بين اين سالها، دو ميليون و 538 هزار و 815 نفر بوده است.

نظر شما