شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۳۷
کد خبر: ۴۰۲۴۸
|
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۸
اپرايي با ترانه‌هاي محلي براساس دوران جواني رئيس جمهور پيشين آمريکا اين هفته در نيويورک روي صحنه مي‌رود.

خبرآنلاين- اين اثر را باني مونتگمري طي چهار سال نوشته و «بيلي بلايت» نام دارد.


اپرا داستان يک روز از زندگي بيل نوجوان است و ترانه‌هاي آن را بريت باربر نوشته است. "بيلي بلايت" روز يکشنبه و دوشنبه در سالن نمايش مديسن شهر نيويورک روي صحنه مي‌رود. کارگرداني اپرا بر عهده زاک جيمز است.


"بيلي بلايت" بخشي از پروژه اپراي متروپليس است که هدفش ترغيب نسل جوان به تماشاي آثار اپرايي است، آثاري که نتوانسته‌اند با عصر مدرن ارتباط مناسب برقرار کنند.


عنوان اين اپرا از نام خانوادگي اصلي کلينتون آمده است. پدر او بيل بلايت نام داشت که سه ماه پيش از تولد رئيس جمهور آينده آمريکا در سال 1946 درگذشت. نام فاميلي کلينتون از نام فاميلي ناپدري‌اش وام گرفته شده است.


مونتگمري براي داستان اپرايش يک روز تابستان سال 1959 را انتخاب کرده، بيل نوجوان در اين روز بايد با مادرش که زيادي به او محبت مي‌کند و پدر بداخلاقش سروکله بزند. اين نويسنده دليل تمرکز بر شخصيت مادر کلينتون را خودزندگينامه کلينتون مي‌داند که رئيس جمهور پيشين آمريکا در آن به کارهاي روزانه مادرش توجه زيادي داشته است.


کلينتون از ماجراي ساخته شدن اين اپرا از سال 2009 و صحبت با مونتگمري خبر داشته است، حتي از او براي تماشاي اپرا دعوت شده که دفتر او پاسخي به اين دعوت نداده است.


در طول ساليان دنياي نمايش و اپرا علاقه بسياري به زندگي رئيس جمهورها داشته است. "نيکسون در چين" اولين بار سال 1987 اجرا شده و امسال هم دوباره در نيويورک روي صحنه رفت. سال 2008 نيز راجر رادنستين اپرايي با عنوان "شيطان و جرج بوش" نوشت که بيشتر از طريق دانلود اينترنتي با مخاطبانش ارتباط برقرار کرد.


پروژه اپراي متروپليس نيز سال گذشته نيز اپراي الکترونيکي روي صحنه برد با حضور بوش و نيکسون و همراهي موسيقي هيپ‌هاپ.

نظر شما