دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۱۶
کد خبر: ۴۰۳۷۵
|
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۲
شهرداري تهران با مشارکت بخش خصوصي از فردا اول تيرماه سال 1390، با کلنگ زني مجموعه گردشگري، فرهنگي، تجاري هزار و يک شهر، عمليات ساخت اين مرکز را بعنوان بزرگترين شهربازي کشور، در منطقه 22 آغاز مي کند.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 22، مجموعه فراملي هزار و يک شهر حدود 140 هکتار مساحت دارد که 50 هکتار از اين ميزان مساحت را پارک آن با زير بناي 55 هزار متر مربع در بر خواهد گرفت. اين پارک داراي 7 ديار و 83 جاذبه براي تمامي گروههاي سني از ميان شهروندان است و مي تواند امکانات مناسبي را براي ساماندهي اوقات فراغت شهروندان با در اولويت قرار دادن فعاليت در قالب ايراني اسلامي فراهم کند.

سيد امير عباس بهاري شهردار منطقه 22، با اعلام اين خبر خاطر نشان کرد: تمامي بخشهاي موجود در اين مجموعه برگرفته از فرهنگ غني ايراني اسلامي است. پارک فرا ملي هزار و يک شهر 7 ديار دارد؛ ديار آفرينش، ديار قصه و افسانه که از افسانه هاي کهن بهره گرفته است، ديار تاريخ که رويدادها، مشاهير و دستاوردهاي مادي و معنوي تمدن ايران و جهان را به تصوير مي کشد و ديار عصر نو که با توجه به ويژگي هاي عصر جديد ايران و جهان طراحي مي‌شود.

او ادامه داد: ديار اکتشافات و تخيلات علمي بعنوان پنجمين ديار از پروژه فرا ملي هزار و يک شهر، ميزبان تخيلات و ايده‌هاي خلاقانه شهروندان خواهد بود، ديار ششم با نام جاده ابريشم به معرفي اين جاده بعنوان يکي از جاذبه هاي مشرق زمين خواهد پرداخت و ديار هفتم نيز ديار ماجراجويي نام گرفته است.

مجموعه هزار و يک شهر به‌گونه اي طراحي شده که ساکنان شهرهاي واقع در فاصله 300 تا 500 کيلومتري اطراف نيز مي توانند به آن دسترسي داشته باشند و از آن استفاده کنند و اين موضوع يکي از مهمترين ويژگي هاي اين پروژه محسوب مي شود. اين مجموعه شامل شهربازي و بازار بزرگ، پارکينگ، هتل هاي 3، 4 و 5 ستاره، پارکهاي آبي ويژه خانمها و آقايان، 2 رستوران و واحدهاي تجاري، ايستگاه هاي اتوبوس و تاکسي 5 مرکز فوريتهاي پزشکي و ... است که در محدوده شمال غربي منطقه 22 احداث خواهد شد.

نظر شما