يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۰۹
کد خبر: ۴۰۴۱۱
|
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۲
با حضور دکتر زهرا مشير مشاور شهردار تهران در امور بانوان به مشکلات 90 نفر از زنان سرپرست خانوار منطقه 20 رسيدگي شد.

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 20 ، در ابتداي اين جلسه مجتبي عبدالهي شهردار منطقه با اشاره به اينکه در حال حاضر 800 زن سرپرست خانوار در اين منطقه شناسايي شده اند آموزش و اشتغال زايي را از مهمترين خدمات ارائه شده به آنها برشمرد و اظهار داشت: در حال حاضربراي 90 نفر از بانوان در مراکز کوثر و 300 نفر نيز از طريق مشاغل خانگي کارآفريني شده است .

شهردار منطقه 20 ارائه آموزش مهارت هاي زندگي ، تشکيل صندوق قرض الحسنه و تعاوني مسکن کوثر ويژه بانوان و ارائه وام هايي از قبيل وام خود اشتغالي ، جهيزيه ،وديعه مسکن ،توزيع 12 هزار عدد کارت ورزش شهروندي ، بيمه تکميلي ،برپايي تورهاي ري گردي و اردوهاي زيارتي ، تشکيل 2 مرکز مشاوره و 3 مرکز توانمند سازي کوثر را از جمله خدمات ارائه شده به بانوان سرپرست خانوار اين منطقه عنوان کرد.

او در ادامه راه اندازي 9 مجموعه ورزشي بانوان ، 11 ايستگاه ورزش صبحگاهي ، مجتمع شهربانو، تجهيز 25 مدرسه دخترانه به وسايل بدنسازي را از جمله فعاليت هاي اين منطقه براي اقشار مختلف بانوان عنوان کرد و ياد آور شد : طبق نظر سنجي هاي صورت گرفته از سوي دفتر مطالعات و برنامه ريزي شهر تهران شهروندان منطقه 20 بالاترين رضايتمندي را از عملکرد شهرداري داشته اند.

دکتر مشير نيز در اين جلسه طي سخناني با اشاره به موقعيت ويژه شهرري و پتانسيل آن براي تبديل شدن به قطب مهم در کشور از تلاش هاي شهردار منطقه و عوامل اين منطقه قدرداني کرد و در خصوص رويکرد شهرداري تهران در مقوله زنان سرپرست خانوار با اشاره به اينکه نگاه حمايتي در اين بحث مد نظر قرار ندارد اظهار داشت : اشتغال ، توانمند سازي و آموزش از جمله اهداف اين ستاد است .

اين گزارش حاکي است در اين مراسم دکتر مشير مشاور شهردار تهران به مشکلات و درخواست هاي بانوان سرپرست خانوار رسيدگي کردند ضمن اينکه به همت اداره سلامت شهرداري منطقه 20 تيم پزشکي و مشاوره شامل پزشک عمومي ، مشاوره روانشناسي و تغذيه به ويزيت مراجعه کنندگان پرداختند.

در اين برنامه كه نرگس معدني پور مديركل اموربانوان شهرداري تهران نيز حضور داشت کارگاه آموزشي نحوه بارگذاري سامانه تحليل آمار و اطلاعات زنان سرپرست خانوار با حضور مسئول اين سايت و شهرداران نواحي منطقه 20 برگزار شد.

نظر شما