يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۵۳
کد خبر: ۴۰۴۹۳
|
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۰
داور بخش پويانمايي جشنواره ميلاد سرخ، گفت: به لحاظ تكنيك‏، ابتكار عمل‏، كارگرداني و خلاقيت در ارايه موضوع، سطح آثار پويانمايي رسيده به نخستين جشنواره «ميلاد سرخ» قابل قبول بودند و مي‌توان گفت شاهد نمايش آثار خوبي در جشنواره خواهيم بود.

به گزارش شهر، روانبخش صادقي داور بخش پويانمايي جشنواره فيلم «ميلاد سرخ» اردبيل در خصوص سطح آثار رسيده به اين بخش گفت: به سبب موضوعي بودن جشنواره در بعد كمي و كيفي آثار با محدوديت‌هايي روبرو بوديم اما در مجموع آثار بسيار خوب و قابل تاملي به دست ما رسيد.

وي افزود: به لحاظ تكنيك‏، ابتكار عمل‏، كارگرداني و خلاقيت در ارايه موضوع بايد گفت كه سطح آثار رسيده قابل قبول بودند و مي‌توان گفت شاهد نمايش آثار خوبي در جشنواره خواهيم بود.

اين هنرمند در ادامه با اشاره در ساخت آثار پويانمايي ديني بايد به چه مسايلي توجه شود‏،خاطر نشان كرد: پويانمايي كاركردهاي فراواني دارد و در درجه اول بايد از داستان و تكنيك درستي در ارائه آن استفاده شود.

 البته بحث انيميشن‌هاي ديني يك بحث كاملا تخصصي است كه در كنار بهره‌گيري از تكنيك و روايت صحيح بايد از كارشناسان خبره در ساخت ان بهره گرفت كه آن زمان مي‌توان گفت كه اين نوع آثار از جايگاه قابل قبولي برخوردار هستند.

داور بخش پويانمايي نخستين جشنواره ميلاد سرخ در خصوص اين كه جايگاه انيميشن ديني در كشورمان در كجا قرار دارد؟ بيان داشت: ثبت جايگاه انيميشن‌هاي ديني در جشنواره‌ها با شروع جشنواره امام رضا(ع) بوده است و جشنواره ميلاد سرخ نيز جشنواره‌اي بسيار خوب است به شرط آنكه همه ساله تداوم داشته باشد و داراي دبيرخانه‌اي ثابت باشد تا فيلمسازان بدانند اگر قرار است كار ديني توليد كنند، كدام مركز پاسخ‌گوي آنها است. در مرحله بعد، بايد مراكز توليدي از فيلمسازان حمايت كنند تا روز به روز شاهد ساخت آثاري با كيفيت بهتر و بيشتر باشيم و آن زمان مي‌توان گفت كه انيميشن ديني به جايگاه قابل قبولي دست پيدا كرده است.

صادقي در خاتمه گفت: جشنواره محملي براي دور هم جمع شدن استعداد‌ها است، اما بايد تعداد جشنواره‌ها حتي بيش از اين باشد چرا كه در كنار برگزاري جشنواره‌ها است كه فيلمسازان رشد مي‌كنند و آثار آنها مطرح مي‌شود، حتي‌اگر آن به ثمر نرسد اما بازهم نفس برگزاري آن مي‌تواند منجر به اتفاق خوبي در انيميشن شود.

نخستين دوره جشنواره فيلم ميلاد سرخ روزهاي 12 تا 15 تيرماه 90 همزمان با اعياد مقدس و نوراني شعبانيه در استان اردبيل برگزار مي‌‌شود.

نظر شما