شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۵۳
کد خبر: ۴۰۴۹۴
|
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۸
رئيس سازمان پزشكي قانوني كشور اعلام كرد/
رئيس سازمان پزشكي قانوني كشور اعلام كرد: در حوادث رانندگي ارديبهشت ماه امسال يك هزار و 526 نفر كشته شدند اين آمار در مقايسه با يك‌ هزار و 815 نفري كه در ارديبهشت سال 1389 در تصادفات رانندگي جان خود را از دست دادند، 15.9 درصد كاهش را نشان مي‌دهد.

به گزارش شهر به نقل از سازمان پزشكي قانوني كشور؛ احمد شجاعي اظهار داشت: با اضافه كردن آمار يك هزار و 526 نفري تلفات حوادث رانندگي ارديبهشت ماه به يكهزار و 827 نفري كه در فروردين ماه كشته شدند، جمع آمار تلفات اين دو ماه به سه هزار و 353 نفر رسيد، در مجموع آمار كشته‌هاي تصادفات جاده‌اي دو ماه فروردين و ارديبهشت امسال نسبت به سال گذشته 11.5 درصد كاهش دارد.

 

وي افزود: هر چند جدا شدن استان البرز از استان تهران در كاهش آمار تلفات تصادفات اين استان تأثير گذاشت، اما اين كاهش 20 نفره هم باعث نشد كه تهران رتبه اول خود در تصادفات جاده‌اي را به استان ديگري بدهد و همچنان با 161 كشته، استاني است كه بالاترين آمار را داراست. سال گذشته هم استان تهران در تصادفات رانندگي ارديبهشت ماه 182 كشته داشت و استان فارس با 158 كشته بعد از تهران، دومين استان داراي بيشترين تلفات جاده‌اي بود.

 

رئيس سازمان پزشكي قانوني كشور، كهگيلويه و بوير احمد با 8 كشته و چهار محال و بختياري با 9 كشته را استان‌هايي اعلام كرد كه ارديبهشت ماه را با كمترين كشته در بين ساير استان‌ها پشت سر گذاشتند. استان كهگيلويه و بوير احمد سال گذشته هم با 9 كشته، پايين ترين آمار تلفات رانندگي را در بين ساير استان‌ها داشت.

 

شجاعي افزود: آمار مصدومين حوادثي كه در ارديبهشت ماه به پزشكي قانوني ارجاع شدند نيز نسبت به سال گذشته كاهش دارد. امسال 24 هزار و 204 نفر مصدوم حوادث رانندگي به پزشكي قانوني ارجاع شدند در حالي كه سال گذشته در همين ماه، 25 هزار و 432 نفر به اين سازمان ارجاع شده بودند كه در كاهش منفي 4.8 درصدي مصدومان حوادث رانندگي امسال، 17 هزار و 778 مرد و 6 هزار 426 زن ديده مي‌شود.

 

وي اجرايي شدن قانون جديد راهنمايي و رانندگي را يكي از دلايل كاهش تلفات تصادفات رانندگي در ارديبهشت ماه دانست.

نظر شما