سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۳۷
کد خبر: ۴۰۵۰۰
|
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۲
خطيب موقت نماز جمعه تهران، گفت: ازدواجي كه بر اساس آيات و نظام الهي و سنت ها باشد، عشق و دلبستگي آن تا برزخ و قيامت هم باقي مي‌ماند.

به گزارش شهر، خطيب نماز جمعه تهران كه درباره ازدواج از ديدگاه قرآن سخن مي گفت، اظهار داشت: ذات و نفس انسان و به تعبير ديگر، هويت و روح او تا زماني كه ازدواج نكرده، ناتمام است و زماني هويتش كامل است كه زن و شوهر با يكديگر باشند و اين مساله يعني با هم بودن زن و شوهر يكي از آيات الهي است كه در آيه به آن اشاره شده است.

وي ضمن تبريك عيد مبعث پيامبر اسلام(ص) گفت: پيامبر(ص) آن چيزي را ابلاغ مي كند كه خداوند تبيين كرده است و قرآن، نظام طبيعت و سنت هاي خلقت را بيان كرده و بر اساس همين سنت ها، برنامه ريزي مي كند كه ازدواج نيز يكي از اين سنت هاست.

امامي كاشاني ضمن سفارش به پسران و دختران گفت: نبايد قانون و نظامي را كه خداوند تعيين كرده، برهم زد و به همين دليل، رفيق بودن دختر و پسر و داشتن رابطه نامشروع به معني محو كردن تمام هويت انساني است و بر اثر اين ارتباط، زندگي انسان تباه مي شود.

وي در ادامه با يادآوري كلمه مودت كه در مورد ازدواج آمده، گفت: خداوند ميان زن و مرد، عشق ورزي و محبت را قرار داد تا زن و شوهر از نگاه كردن به هم لذت ببرند و اين نگاه تا زماني كه زن و شوهر عمر دارند، باقي خواهد بود و حتي در برزخ و قيامت زيباتر از گذشته ماندني خواهد بود.

آيت الله امامي كاشاني همچنين گفت: دختران و پسران فكر نكنند با ارتباط نامشروع لذت مي برند و به آرامش دست پيدا مي كنند بلكه در پشت اين ارتباط، تباه شدن و جهنم قرار دارد.

خطيب جمعه تهران اضافه كرد: دختر و پسري كه با هم ازدواج مي كنند، نبايد چنين برداشتي داشته باشند كه در صورت اختلاف مي توانند با طلاق گرفتن يا طلاق دادن به آرامش برسند و اين برداشت خطاست. علماي اخلاق مي گويند اگر كسي چشمش را ببندد و به نور نگاه نكند، به بيراهه مي رود و چنين شخصي بايد خود را ملامت كند كه چرا چشم خود را بست و لذا بايد بصير بود و راه را ديد.

اين استاد اخلاق در مورد كلمه رحمت در آيه مورد بحث گفت: رحمت با آمدن فرزندان در خانواده بوجود مي آيد و كانون خانواده گرم مي شود، همچنين عروس و داماد گرفتن از مصاديق رحمت است.

وي در پايان گفت: شهوت راني ها و فسادهايي كه در دنياي غرب وجود دارد و خودشان نيز گفته اند كه از اين فسادها خسته شده اند؛ نمي تواند معيار و ملاك براي ازدواج و زندگي قرار گيرد و زندگي را بايد با زن و شوهر بودن تفسير كرد.

نظر شما