يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۵۳
کد خبر: ۴۰۵۱۶
|
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۱
کميسيون فرهنگي و اجتماعي کلان‌شهرها برگزار شد؛
دبير کميسيون فرهنگي و اجتماعي شهرداري‌هاي کلان‌شهرها با اشاره به‌ صدور نامه‌اي خطاب به رياست سازمان صداوسيما اظهار اميدواري كرد كه رسانه ملي عنايت و توجه بيشتري به موضوعات و مباحث شهروند و خصوصا برنامه هاي اخلاق اسلامي و اخلاق شهروندي داشته باشد.

به گزارش «شهر» به‌نقل از روابط عمومي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، سيد محمدهادي ايازي معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران و دبير کميسيون فرهنگي و اجتماعي شهرداري‌هاي کلان‌شهرها با اشاره به برگزاري بيست و يکمين جلسه اين کميسيون در مورد اين جلسه گفت: اين جلسه کميسيون بسيار پربار بود و بيش از 20 موضوع و مبحث مربوط به حوزه فرهنگي و اجتماعي کلانشهر را مورد بررسي قرار داديم.


او افزود: در اين جلسه همچنين به جهت تعامل بيشتر قرار شد بعضي از اسناد جلسه آينده که حدود يک ماه ديگر برگزار خواهد شد، تهيه و مورد بررسي قرار گيرد تا اعضا نيز در تعامل بيشتر با همکارانم در ديگر کلان‌شهرها باشند.


دبير کميسيون فرهنگي و اجتماعي شهرداري‌هاي کلان‌شهرها با بيان اين‌كه مصوبات زيادي در اين جلسه داشتيم که بعضي از آنها تقسيم وظايف بود، گفت: تهيه برنامه‌هاي عملياتي آموزش شهروندي توسط معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري اصفهان، تهيه سند فعاليت‌هاي قرآني در حوزه مديريت شهري توسط معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري کرج، و تهيه سند فعاليت‌هايي در حوزه ترويج حجاب و عفاف با مسئوليت اداره کل بانوان شهرداري تهران بخشي از اين مصوبات است.


او ادامه داد: از ديگر مصوبات اين جلسه تهيه سند اوقات فراغت در حوزه مديريت شهري به مسئوليت اداره کل فرهنگي شهرداري تهران، برگزاري جشنواره توليدات فرهنگي و هنري در مشهد هم‌زمان با ميلاد مسعود امام رضا(ع) توسط شهرداري مشهد و تهيه برنامه عملياتي سلامت شهري به وسيله اداره کل سلامت است.


ايازي اظهار داشت: تهيه سند باورهاي ديني و تصويب آن در اجلاس آينده توسط نماينده اصفهان، تهيه سند فعاليت جوانان در حوزه اجتماعي و فرهنگي توسط شهرياران جوان، تهيه سند کتاب و کتابخواني توسط نماينده سمنان و چندين سند مهم ديگر در حوزه‌هاي اجتماعي و فرهنگي از مواردي است که بعضي از اعضا تهيه آنها را متعهد شدند.


او ادامه داد: چند مصوبه هم داشتيم در ارتباط با ديگر نهادها از جمله صدا و سيما، وزارت آموزش و پرورش و شوراي فرهنگ عمومي کشور که قرار شد با آنان مکاتبه شود.


معاون شهردار تهران اضافه كرد: البته نامه به رياست محترم صدا و سيما که به امضاي اعضا رسيده است به جناب آقاي ضرغامي تحويل داده شد که اميدواريم رسانه ملي عنايت و توجه بيشتري به موضوعات و مباحث شهروند و خصوصا برنامه هاي اخلاق اسلامي و اخلاق شهروندي داشته باشد. چون ما در مديريت شهري آمادگي کامل همکاري در زمينه آموزش هاي شهروندي با صدا و سيما را داريم.


کميسيون فرهنگي و اجتماعي کلانشهرها که دبيرخانه آن در شهرداري تهران مستقر است، روز چهارشنبه در کرج با سخنراني شهردار و رئيس شوراي اسلامي شهر کرج افتتاح شد و طي دو روز مباحث مختلف اجتماعي و فرهنگي کلانشهرها با حضور 40 نفر از معاونين فرهنگي و اجتماعي شهرداري هاي کشور مورد بحث و بررسي قرار داد.

نظر شما