يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۰۱
کد خبر: ۴۰۵۸۲
|
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۹
شهردار تهران با بيان اين كه 500 ميليارد هزينه بزرگراه شهيد زين‌الدين هزينه شده است، گفت: تا پيش از مهرماه بخشي از اين بزرگراه تا مقابل دانشگاه امام حسين (ع) و تا پيش از پايان سال، اين بزرگراه تا سه راه آزمايش به بهره‌برداري ‌مي‌رسد.

به گزارش خبرنگار «شهر»، دكتر محمدباقر قاليباف شهردار تهران، صبح امروز ـ 4 تير ـ در مراسم آغاز عمليات اجرايي احداث بزرگترين باغ پرندگان كشور در پارك جنگلي لويزان گفت: در بازديدهاي متعددي كه از شهر دارم برخي مواقع شهروندان مراجعاتي دارند كه اجراي آن در حيطه وظايفي شهرداري نمي‌گنجد و جز شرمندگي چيزي براي بنده باقي نمي‌ماند.


او افزود: اما اگر كاري از دست من به‌عنوان يك شهروند و مسلمان برمي‌آيد، تا جايي كه امكان دارد مسائل را حل و فصل خواهيم كرد.


فعاليت‌هاي شهرداري ريشه در باورهاي ديني دارد

شهردار تهران تصريح كرد: مواردي كه در تهران سرمايه گذاري كرده و پي‌گيري مي‌كنيم، ريشه در باروهاي ديني ما دارد و فرق ما با ديگر مكاتب در همين است كه وظيفه ما رشد و تعالي انسان‌هاست، از همين‌رو كه هر اقدامي كه در شهر انجام مي‌دهيم همه بايد در خدمت اين قرار بگيرد كه انسان‌ها را به‌سمت اين رشد و تعالي پيش ببرد.


او با تاكيد بر اين‌كه اين افق را اساس كار خود قرار داده‌ايم تصريح كرد: هميشه به‌همكاران خود توصيه مي‌كنم ماديات و اقدامات اجرايي مانند ساخت بزرگراه، توسعه فضاي سبز، ساخت و سازها در شهر به‌درستي صورت بگيرد و اگر اين كارها را انجام ندهيم در حوزه فرهنگي نمي‌توانيم كار مثبتي انجام دهيم و حتي اين اقدامات مي‌تواند اثرات منفي به‌همراه داشته باشد.


توجه شهرداري تهران به‌مسائل خرد و كلان

قاليباف تصريح كرد: با برنامه‌ريزي كه در شهر تهران داريم، تلاش داريم همه به موضوعات جزيي شهر بپردازيم و هم پروژه‌هايي بزرگ ملي و حتي فراملي را نيز به‌انجام برسانيم كه براي كشور نياز است.


او با اشاره به‌اين‌كه در اقدامات خود هم بايد به مناطق محروم و هم مناطق برخوردار توجه داشته باشيم، اظهار داشت: همان‌طور كه فاصله بين شمال و جنوب وجود دارد بين شرق و غرب نيز فاصله وجود دارد.


شهردار كلان‌شهر تهران با بيان اين‌كه امروز در تهران سرانه تخت بيمارستاني بيش از نياز است، گفت: البته توزيع مناسب در اين زمينه صورت نگرفته به گونه‌اي كه در شرق با كمبود بيمارستان روبرو هستيم و در مركز و غرب انباشتگي در اين زمينه وجود دارد.


او با بيان اين نكته كه در سال‌هاي اخير كارهاي مثبتي در شهر تهران به‌انجام رسيده است، خاطرنشان كرد: اگر هر شهروند منصفي به دور از حب و بغض اتفاقات را در 5 تا 6 سال اخير رصد كند حتما به اين نتيجه مي‌رسد كه اقدامات خوبي در شهر صورت گرفته است.


500 ميليارد هزينه بزرگراه شهيد زين‌الدين

دكتر قاليباف به بزرگراه شهيد زين‌الدين اشاره كرد و اظهار داشت: در اينجا به راحتي از اين بزرگراه نام مي‌بريم در حالي كه اين پروژه 500 ميليارد تومان هزينه داشته است. فقط بحث پول هم نبوده بلكه با هزاران شهروند تك تك روبرو شده تا ملك‌ها را تملك كنيم.


او ادامه داد: لذا كار اين تملك‌ها با سختي و مشكلات همراه بوده است. بعضي جاها شهرداري بي‌توجهي كرده و در بعضي جاها نيز افراد بي‌توجهي كرده و زياده‌خواهي كرده‌اند.


شهردار پايتخت در ادامه اظهار اميدواري كرد كه تا پيش از مهرماه بخشي از بزرگراه شهيد زين‌الدين تا مقابل دانشگاه امام حسين (ع) و بخش ديگر تا سه راه آزمايش تا پيش از پايان سال به بهره‌برداري ‌برسد، سپس اين 68 کيلومتر از منتهي اليه شرق تهران تا انتهاي غرب تهران در مرز با شهرستان کرج به صورت يکنواخت و بدون يک چراغ قرمز به عنوان يک شريان اصلي در اختيار شهروندان قرار مي‌گيرد.


تظلم‌خواهي يك شهروند، خواب را از چشم من گرفت

او با اشاره به‌اين‌كه خوشبختانه امروز هر 20 محله اين منطقه، از 20 سراي محله برخوردار است، به‌خاطره‌اي از زمان فرماندهي خود در نيروي انتظامي اشاره كرد و گفت: يك روز كه براي اقدام لازم در اين منطقه و در خاك سفيد حضور يافته بودم، خانواده‌اي از من به‌عنوان فرمانده پليس تظلم خواهي مي‌كرد و اين مساله واقعا خواب را از چشم من گرفت كه فرمانده نيروي انتظامي باشم و نتوانم كاري براي آنها انجام دهم.


محمدباقر قاليباف عنوان كرد: آن موقع به‌مسئولان شهرداري گفتم اگر اين زمين را نمي‌سازيد، من 14 ماهه اينجا را به‌بهترين نحو تبديل كنم. ولي اين اتفاق نيافتد تا قرعه به‌نام افتاد تا من به‌عنوان شهردار توفيق خدمتگزاري در اين محدوده را پيدا كنم.


ارتقاي امنيت به‌منظور ارتباط عميق انسان و طبيعت

او با بيان اين‌كه برخي از دوستان انتقاد مي‌كنند كه اين كارها چه ضرورتي دارد، تصريح كرد: مهم‌ترين موضوع تبديل اين پارك جنگلي به فضايي است که امنيت اخلاقي و عمومي در آن ارتقا يابد چرا که در اين محدوده نقاطي وجود دارد که هيچ مردي در طول روز هم جرات رفت و آمد در آن را ندارد و به عنوان شهرداري مسئوليم اين مشکل را برطرف کرده تا محيطي آرام براي شهروندان شرق تهران به‌منظور ارتباط عميق انسان و طبيعت فراهم سازيم.


شهردار تهران با بيان اين اميدوارم تا تابستان سال آينده اين مجموعه به طور کامل افتتاح شود، به احداث پارک نهج البلاغه در دره فرحزاد اشاره و عنوان كرد: بهترين راه مبارزه با منکرات اقدامات سلبي نيست، بلکه توسعه معروف است همان‌طور كه احداث بوستان نهج‌البلاغه فضاي امنيتي مطلوبي در غرب تهران ايجاد کرده و نقطه قابل افتخاري براي شهر است.


او با بيان اين‌که ما خود را ملزم مي کنيم توجه جدي به جنوب شهر و شرق تهران داشته باشيم، خاطرنشان كرد: البته اين به‌آن معنا نيست كه فعاليت‌ها را در شمال و غرب متوقف كنيم، بلكه بايد سرعت كار را در شرق و جنوب بالا ببريم.


قاليباف در ادامه اظهار داشت: در انتهاي سال 91 و اوايل سال 92 مهم‌ترين خط مترو تهران از جنوب به‌سمت شرق و منطقه ازگل مي‌رسد.

نظر شما