دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۱۴
کد خبر: ۴۰۶۳۷
|
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۷
کارگاه آموزش داستان‌نويسي برگزار مي‌شود
نوجوانان علاقمند به دنياي داستان با شرکت در کارگاه آموزش داستان‌نويسي «هم‌نشيني با يار مهربان» اوقات فراغت تابستاني خود را همراه با آموزش هاي محمدرضا يوسفي مي‌گذرانند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي تهران و مديريت فرهنگي هنري منطقه 22، در کارگاه آموزش داستان نويسي «هم نشيني با يار مهربان» که طي 10 جلسه از سوي کتابخانه شيخ مفيد خانه فرهنگ اميرکبير برگزار مي‌شود محمدرضا يوسفي سال‌ها تجربيات خود را در اختيار نوجوانان علاقمند قرار مي‌دهد و آنان را با دنياي جذاب و شيرين داستان و داستان‌نويسي آشنا مي‌کند.

محمدرضا يوسفي يكي از نويسندگان فعال و پركار كشورمان است كه تا به حال بيش از يکصد و پنجاه عنوان كتاب از نوشته‌هايش چاپ و منتشر شده است. وي متولد 1332 در شهر همدان است و بيش از 30 سال است که در عرصه ادبيات کودک و نوجوان فعاليت مي کند.


يوسفي تا كنون بيش از 20 جايزه داخلي و خارجي ادبيات كودك و نوجوان را به خود اختصاص داده كه جايزه كتاب سال جمهوري اسلامي در سال 1379 براي كتاب «افسانه بليناس جادوگر» و لوح افتخار IBBY در سال‌هاي 1996 و 1998 از جمله آنهاست و يک بار نيز نامزد دريافت جايزه هانس کريستين آندرسن شده است.


«افسانه‌ي شير سپيديال»، «يكي بود، يكي نبود، يك خانم چيني بود»، «اطلسي و نرگسي» و «بابا نمكي و ماه»، از جمله‌ي آثار شاخص و پر استقبال يوسفي بوده است.


هرچند محور اصلي فعاليت‌هاي آقاي يوسفي، ادبيات کودکان است؛ اما در حوزه نگارش فيلمنامه و نمايشنامه و مباحث نظري درباره‌ي ادبيات کودکان نيز آثاري دارد.


کارگاه آموزش داستان نويسي «همنشيني با يار مهربان ويژه دانش آموزان پسر و براي گروه سني دوم راهنمايي تا اول دبيرستان است و از 12 تا 28 تيرماه روزهاي يکشنبه و سه شنبه هر هفته از ساعت 10 تا 12 در کتابخانه شيخ مفيد واقع در شهرک گلستان، خيابان اميرکبير، سروستان يازدهم، خانه فرهنگ اميرکبير ميزبان نوجوانان علاقمند است.


براي کسب اطلاعات بيشتر با شماره 44728017 و44728018 تماس بگيريد.

نظر شما