دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۵۲
کد خبر: ۴۰۶۵۳
|
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۹
رئيس مرکز فعاليت‌هاي ديني شهرداري:
حجت الاسلام والمسلمين ناصحي مشاور شهردار و رئيس مرکز فعاليتهاي ديني شهرداري تهران گفت : امروز وظيفه علما ، روحانيان و ائمه جماعات آگاه‌سازي نسل جوان در برابر جنگ و هجمه فرهنگي دشمنان است.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 15 ، حجت الاسلام و المسلمين عبدالمقيم ناصحي رئيس مرکز فعاليتهاي ديني شهرداري تهران، در نشست هم انديشي جشنواره بزرگ شعبانيه در منطقه 15 که با حضور آيت الله وحيد گلپايگاني نماينده ولي‌فقيه در حوزه جنوب شرق تهران برگزار شد، افزود : ما در برابر دشمناني قرار گرفته‌ايم که با تمام امکانات و تکنولوژي در برابر اسلام ايستاده‌اند تا مکتب الهي را کم رنگ کنند .

او ادامه داد: در واقع اسلام در طول تاريخ با چهار جنگ نظامي ، سياسي ،اقتصادي و فرهنگي روبرو بوده که نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران با غيرتمندي و خردمندي ملت سه جنگ اول را پشت سر گذاشته است.

 

ناصحي با تاکيد بر اين که وقتي دشمن به طرق ديگر نتواند بر کشوري فائق آيد از جنگ فرهنگي استفاده مي کند يادآور شد : جنگ فرهنگي بسيار پيچيده است و وظيفه ما هم در اين زمينه سنگين است.

 

او با اشاره به فضيلت ماه رجب يادآور شد: يکي از وظايف ما بهره‌برداري از اين ماه در مساجد در راستاي مسايل فرهنگي و تبليغي براي عامه مردم به ويژه نسل جوان است.

 

مشاور شهردار تهران در امور ديني ضمن تشريح فرصت ايجاد شده در منطقه 15 جهت راه‌اندازي جشنواره بزرگ شعبانيه و برنامه‌هاي ديني و فرهنگي که در اين جشنواره اجرا مي‌شود از علما و روحانيون حاضر در مراسم دعوت به عمل آورد تا ضمن ارائه نقطه نظرات اجرايي خود در باشکوه‌تر برگزار شدن جشنواره ، اطلاع‌رساني لازم به شهروندان جهت حضور در جشنواره را داشته باشند.

 

آقامير رئيس سازمان ورزش شهرداري تهران نيز در اين مراسم با اشاره به نقش هدايتگري روحانيان در پيروزي انقلاب اسلامي و دوران دفاع مقدس گفت : ما مي‌خواهيم ازاين جشنواره براي آشنايي بيشتر جوانان با فرهنگ مهدويت بهره‌ببريم .

 

او با اشاره با اينکه دغدغه امروز شهروندان پرکردن اوقات فراغت فرزندانشان است گفت : قصد داريم با بهره‌گيري از پتانسيل هايي مثل روحانيت ، بسيج ، شوراياري و ... فرصت سازي کرده و از اين فرصت براي تربيت فرزندان خود استفاده کنيم .

 

حجت الاسلام و المسليمن معراجي رئيس حوزه هشت مرکز رسيدگي به امور مساجد نيز با اشاره به اينکه مساجد بهترين مکان براي پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان است تا از آثار معنوي اين مکان بهره‌مند شوند،ياد آور شد : اميد واريم با توجه بيشتر مسوولان بتوانيم از اين فرصت بهره کافي ببريم.

نظر شما