دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۰۷
کد خبر: ۴۰۶۵۴
|
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۱
همزمان با نخستين جمعه تابستاني 90 برگزار شد
«هفت شهر فيروزه‌اي» روز جمعه سوم تيرماه با برنامه‌هاي متنوع فرهنگي و هنري در دو بوستان ملت و ولايت و پنج فرهنگسراي اشراق، رازي، خاوران، بهمن و بهاران با استقبال گسترده‌اي از شهروندان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهر، اين طرح در قالب گذرهاي هنر، بازي و سرگرمي، ورزش و سلامت، آموزش، مشاوره، کتاب، محصولات فرهنگي و مسابقه خانوادگي، از ساعت 18 تا 23 برگزار خواهد شد. هفت شهر فيروزه‌اي در هر هفته يک شعار محوري دارد که اين هفته «خانواده و همسايه‌داري» محور فعاليت‌ها بود.


شهر فيروزه‌اي در بهاران

ويژه برنامه هفت شهر فيروزه اي با محوريت خانواده و همسايه و با استقبال پرشور اهالي منطقه 17 و حضور امير خوراكيان ، رييس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران و محمد سادات اخوي، معاون هنري سازمان فرهنگي هنري و چهره‌هاي شاخص فرهنگي و هنري جمعه 3 تيرماه از ساعت 17 تا 23:30 در بوستان بهاران اجرا شد. در اين برنامه هفت گذر فرهنگي هنري وجود داشت كه در هر گذر ايستگاه‌هاي گوناگون با اجراي برنامه هاي متنوع در خدمت اهالي منطقه 17 بود.


در «گذر هنر» ايستگاه‌هاي كاريكاتور با قلم نوري به طراحي چهره مخاطبان مي پرداخت كه اين غرفه مورد توجه بسيار زياد مخاطبان قرار گرفت. غرفه بعدي عكاسخانه تهران قديم بود كه با ايجاد فضاي تهران در دهه‌هاي 30 و 40 عكس‌هاي با حال و هواي آن دوران از مراجعين گرفته مي‌شد. غرفه سفالگري با ساخت وسايل گلي و اشيا سفالي، ايستگاه معرق كه علاوه بر آموزش هنر معرق كاري تابلوهاي بسيار زيبايي را در معرض ديد عموم قرار داده بودند، ايستگاه خوشنويسي و غرفه خط نقاشي نيز از ديگر غرفه‌هايي بود كه مورد استقبال علاقه‌مندان قرار گرفت. گذرهاي كودك و نوجوان، آموزش، تندرستي، ورزش و سلامت، بازي، مسابقات و سرگرمي جزو گذرهاي ويژه شهر فيروزه اي بهاران بود كه با استقبال زياد جوانان و نوجوانان روبرو شد.


بافت فرش گروهي به همراه كارشناس مربوطه و مشاركت شهروندان از ويژه برنامه‌هاي جانبي شهر فيروزه‌اي بهاران بود كه طي آن مخاطبان ضمن آموزش گره‌زني فرش در بافت يك فرش كه مزين به نشان هفت شهر فيروزه سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران بود، مشاركت كردند.


اجراي يك نمايش ميداني با موضوع خانواده و همسايه، راديو فيروزه‌اي بهاران، پخش موسيقي‌هاي مختلف از ديگر بخش‌هاي اين برنامه بود.



بعد اذان مغرب و برپايي نماز جماعت در محوطه بوستان بهاران، ويژه برنامه‌هاي ميداني شهر فيروزه اي بهاران با نورافشاني و پخش سرود جمهوري اسلامي ايران و حضور بيش از دو هزار و پانصد نفر از اهالي منطقه 17 آغاز شد.



اين برنامه با اجراي يك نمايش پيرامون خانواده آغاز شد تا بدين صورت توجه مخاطبان را به شروع برنامه جلب كند.



بعد از اجراي نمايش پس از تلاوت آياتي چند از كلام الله مجيد، ناصر خيرخواه مجري سيما، به روي سن رفته و پس از خوشامدگويي به حضار به معرفي ويژه برنامه هفت شهر فيروزه‌اي بهاران پرداخت.



اجراي حركات آكروباتيك و دفاع شخصي توسط گروه رزمي كار اسلامشهراز برنامه‌هاي ابتدايي شهر فيروزه‌اي بهاران بود.



پس از آن گروه تواشيح نجم، سه تواشيح را در مدح و منقبت اهل بيت (ع) اجرا كردند.



عاطف ساريجانلو ، جوان فوتباليستي با اجراي حركات نمايشي به وسيله توپ، لحظه‌هاي شاد و مفرحي را براي ميهمانان در شهر فيروزه‌اي بهاران به وجود آورد. وي همچنين نام خود را در كتاب ركوردهاي جهان (گينس ) به عنوان فردي كه با توپ كل پله‌هاي برج ميلاد را طي كرده بود ، ثبت كرده است.



سخنراني دكتر نوري (كارشناس و مشاور خانواده ) پيرامون خانواده و اهميت اين نهاد در فرهنگ ايراني و اسلامي و همچنين جايگاه همسايه در نزد اهل بيت و فرهنگ ايراني بخش بعدي برنامه بود.



عليرضا خمسه بازيگر سينما و تلويزيون ميهمان ويژه برنامه شهر فيروزه‌اي بهاران بود كه با استقبال بسيار زياد مخاطبين مواجه شد.



هفت شهر فيروزه‌اي در بوستان ملت

تماشاخانه، گذر نشاط، گذر خانواده من، گذر هنرمندان، گذر دانش و گذر کودک و نوجوان از غرفه‌هاي بخش اصلي و اجراي موسيقي سنتي، تئاترهاي متنوع با محوريت و موضوع شعار هفته و برپايي مسابقات گوناگون، بخش‌هاي ديگر تدوين شده در نخستين هفته برنامه تابستاني «هفت شهر فيروزه‌اي» بود که با حضور هنرمندان و اساتيد مطرح هنري در بوستان ملت برگزار شد.

حضور بي سابقه( حدود سه هزار نفر) از شهروندان تهراني از مناطق 22 گانه تهران و شوق يادگيري و حضور در غرفه‌ها از جذابيت‌هاي نخستين هفته برنامه «هفت شهر فيروزه‌اي» بود. همچنين در کنار غرفه‌هاي ياد شده ويژه برنامه‌هاي متنوع و شاد فرهنگي هنري در فضاي ديگر پارک اجرا شد.

 اجراي موسيقي سنتي، برپايي تئاتر ميداني و خيمه شب بازي و برگزاري مسابقات متنوع با اجراي مسعود روشن پژوه از برنامه‌هاي ديگر تدوين شده در بوستان ملت بود که از ساعت 21 تا 23 ادامه يافت.

هفت شهر فيروزه‌اي با استقبال بيش از 4 هزار نفر در بوستان ولايت

اين برنامه با حضور بيش از چهار هزار مخاطب و با حضور گروه تواشيح نهفت، گروه تئاتر عروسكي كودك، اجراي موسيقي سنتي و با حضور هنرمند محبوب جمشيد جم با اجراي موسيقي ماندگار «يار دبستاني من» كه مورد استقبال بسيار پرشور شهروندان قرار گرفت در بوستان تازه تاسيس ولايت برگزار شد. اجراي اين برنامه را نيما كرمي به عهده داشت و خانم طاهري نيز ميهمان ويژه اين برنامه بود.


فرهنگسراي اشراق ميزبان هفت شهر فيروزه‌اي

در اين ويژه‌برنامه كه با حضور پنج هزار نفر از شهروندان تهراني برگزار شد، كارگاه‌هاي مختلفي مانند كودك، كاردستي، سفال،‌ نقاشي، آموزش اوريگامي و بازي با كودك برپا شد. مسابقه بزرگ طناب‌كشي ويژه خانواده‌ها از بخش‌هاي چشمگير اين برنامه بود. ضمن اينكه سخنراني آقاي مهدي‌نژاد، اجراي هنري گروه حنانه، نمايش با موضوع همسايگي و اجراي موسيقي محلي خراسان از ديگر بخش‌هاي اين برنامه بود كه روز جمعه با اجراي حسين عباسي يكي از مجريان صدا و سيما برگزار شد.


  

هفت شهر فيروزه‌اي در رازي

اين ويژه‌برنامه با غرفه‌هاي صنايع دستي، کلينيک گل و گياه، کتابخواني، قرآن بخوانيد جايزه بگيريد، مشاوره خانواده، مشاوره مذهبي، مسابقات خانوادگي و ورزش در فرهنگسراي رازي آغاز به کار کرد.


غرفه‌هاي بادبادك‌ها و قرآن بخوانيد، عيدي بگيريد از شلوغ‌ترين غرفه‌ها بود. خانواده‌هايي هم که نياز به مشاوره در زمينه‌هاي مختلف داشتند، به غرفه مشاوره مراجعه مي‌کردند. غرفه پاسخ به سوالات مذهبي نيز با حضور حجت الاسلام کامياب به سوالات شرعي و مذهبي شهروندان پاسخ دادند.


غرفه کتابخواني در ارتباط با شعار اين هفته (همسايه و خانواده) کتابچه‌هايي را (که از سوي معاونت فرهنگي سازمان ارسال شده بود) بين همشهريان توزيع کرد. پس از مسابقه و جايزه گرفتن نماز جماعت به امامت حجت‌الاسلام کامياب برپا شد.

ريما رامين‌فر بازيگر محبوب سريال پايتخت ميهمان ويژه شهر فيروزه‌اي رازي بود. همچنين شعرخواني خانم پاكروان شاعر طنز، مسابقه خانوادگي، تواشيح، نقالي، نمايش طنز و اجراي موسيقي سنتي آذري از ديگر بخش‌هاي اين برنامه محسوب مي‌شود.


هفت شهر فيروزه‌اي در خاوران

منطقه 15 و فرهنگسراي خاوران چند ماهي است كه با برنامه جمعه‌ها تعطيل نيست ميزبان شهروندان است. در اين طرح كه براي اولين بار در اين منطقه انجام شده برنامه‌هاي ويژه‌اي براي سرگرمي و آموزش مخاطبان در نظر گرفته شده است هفت شهر فيروزه‌اي كه با الهام از اين طرح در ايام تابستان اجرا مي‌شود اين هفته در فرهنگسراي خاوران برگزار شد. راديو خاوران با اجراي خانم صداقتي و آقاي اكرامي با توجه به رويكرد برنامه،‌پيام‌رساني به مخاطبان را به عهده داشتند.

برپايي 60 غرفه با رويكرد تفريحي، فرهنگي و هنري شامل مجسمه‌هاي شني، بادبادك‌سازي، دوز، دومينو، ايكس باكس و غرفه‌هاي هنري مانند طراحي چهره، صورتك‌سازي، خطاطي، آفرينش فكر و خلاقيت از جمله عناوين غرفه‌ها بود كه با استقبال بي‌نظير شهروندان روبرو شد. در اين برنامه كه محمد سلوكي اجراي آن را به عهده داشت و دكتر كيمياگر ميهمان ويژه آن بود، برنامه نجوم با رصد ستارگان و با حضور علاقه‌مندان بعد از نماز مغرب و عشا برگزار شد. مرشد ميرزا علي نيز به فردوسي خواني و نقالي پرداخت.

نظر شما