چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۵۰
کد خبر: ۴۰۶۸۷
|
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۲
شهردار تهران در مراشم شكرانه سلامت رهبر معظم انقلاب در مسجد ابوذر تهران ضمن بيان برخي ويژگي‌هاي شخصيتي و سياسي معظم له تصريح كرد: مقام معظم رهبري از همان ابتداي انقلاب بر حركت در خط امام (ره) اصرار مي‌ورزيدند و از همان ابتدا با جريانهاي انحرافي برخورد مي كردند.

به گزارش خبرنگار «شهر»، دكتر محمدباقر قاليباف شهردار تهران شب گذشته- 5 تير - در مراسم بزرگداشت حادثه 6 تير در مسجد ابوذر پيشاپيش فرا رسيدن عيد مبعث را تبريك گفت و افزود: بدون شك حادثه مبعث بزرگترين حادثه براي بشريت بود كه ديگر تكرار نمي‌شود، در اين حادثه عظيم مهمترين موضوع كه مطرح است، وحي ، نزول قرآن و اخلاق براي انسان‌هاست.

فلسفه انقلاب، رعايت اخلاق است

قاليباف ادامه داد: اگر ما در نظام جمهوري اسلامي ايران در تمام ابعادي كه شايد هم‌اكنون در آن چالش داريم به اوج خود برسيم اما در بعد اخلاق عقب‌گرد داشته و شاهد بداخلاقي در جامعه باشيم، از مباني اسلام و اهداف مهم نظام جمهوري اسلامي فاصله گرفته‌ايم. فلسفه همه جانفشاني ها و فداكاري‌هاي انقلاب در اين است كه اخلاق را رعايت كنيم.

 

ساده زيستي و زي‌طلبگي، ويژگي هاي رهبر انقلاب

شهردار تهران در ادامه به ابعاد شخصيتي رهبر معظم انقلاب اشاره كرد و گفت: ساده‌زيستي و زي‌طلبگي يكي از ويژگي‌هاي برجسته مقام معظم رهبري در طول زندگي ايشان بوده و هست. ايشان از قبل انقلاب تا به امروز و در اين دو دهه كه بر مسند رهبري انقلاب هستند هيچ‌گاه اين دو ويژگي خود را ترك نكرده اند.


او اظهار كرد: امروز حتي كساني كه نسبت به ايشان و نظام و انقلاب كينه و دشمني دارند و همچنين رسانه‌ها و راديوهاي بيگانه‌اي كه به دنبال شايعه‌سازي و تضعيف شخصيت‌هاي نظام هستند در يك موضوع اعتراف دارند و آن سلامت و زي‌طلبگي رهبر معظم انقلاب در زندگي خود و خانواده‌هايشان هستند.


او افزود: امروز حتي افرادي كه زماني در كشور مسوول بودند و در حال حاضر در جبهه ضدانقلاب قرار گرفتند، وقتي در پشت تريبون ضد انقلاب مي‌آيند با همه كينه و عداوت خود نسبت به نظام و انقلاب اما ساده‌زيستي رهبر معظم انقلاب را تاييد مي‌كنند.


قاليباف در ادامه به خاطره‌اي از ساده زيستي مقام معظم رهبري اشاره كرد و گفت: ايشان در همان مسيري حركت مي‌كنند كه حضرت علي (ع) در حوزه زندگي شخصي‌شان پيش مي‌رفتند.


شهردار تهران با اشاره به داشتن توفيق همراهي با رهبر معظم انقلاب از اوايل انقلاب تصريح كرد: شرايطي كه مقام معظم رهبري به رهبري انقلاب اسلامي انتخاب شدند با شرايط و نوع شخصيت امام (ره) متفاوت بود. شخصيت امام (ره) در همه ابعاد برجسته بود و كساني كه با امام نيز مخالفت داشتند قدرت بيان مخالفت خود را نداشتند و اگر در دل خود كينه‌اي داشتند آن را بيان نمي‌كردند.


او ادامه داد: اما مقام معظم رهبري بعد از اينكه مسووليت رهبري انقلاب اسلامي به دوششان گذاشته مي‌شود خود به شدت از پذيرش اين مسووليت امتناع مي‌كنند و با اين موضوع مخالفت مي‌كنند.


رهبر معظم انقلاب در همان ايام انتخابشان به عنوان رهبر انقلاب اسلامي به افرادي كه اصرار داشتند ايشان مسووليت رهبري را بپذيرند، گفتند: «من نگراني‌ام از برخي از شما هست كه مي‌خواهيد امروز اين مسووليت را بپذيرند و در آينده جزو كساني باشيد كه در مقابل و مخالف من بايستيد.» و اين موضوع براي برخي از افراد اتفاق افتاد.


شهردار تهران افزود: رهبر معظم انقلاب به دليل اينكه مصمم بودند راه امام و براساس مباني مكتبي اسلام حركت كنند به طور طبيعي مخالفت‌ها با ايشان شروع شد.

شرايط رهبر معظم انقلاب، از دوران حيات امام مشكل تر است 

قاليباف اظهار كرد: در اين دو دهه گذشته مقام معظم رهبري در شرايطي اين نظام جمهوري اسلامي را رهبري فرمودند كه شرايط سياسي با دوران اوايل انقلاب كاملا متفاوت و به مراتب پيچيده‌تر بود. با توجه به اين تغيير نسل و خواسته‌هاي غيرمنطقي برخي مسوولان، رهبري و اداره جامعه بسيار مشكل‌تر از دوران حيات امام (ره) بود.


قاليباف تصريح كرد: با توجه به اين شرايط سخت نگاه كنيد كه رهبر معظم انقلاب در اين دو دهه از مسووليت خود چگونه عمل كردند. با هدايت و رهنمودهاي مقام معظم رهبري در گلوگاه‌هاي مهم دو دهه گذشته اتفاقات و خطرات بسياري براي انقلاب اسلامي رفع شد. البته تحقق اين امر به فضل الهي و ياري امام زمان (عج) بود، اما بدون شك معنويت مقام معظم رهبري و اخلاص، درايت و صلابت اين مرد بزرگ تاثير بسيار اساسي در اين رابطه داشت.


قاليباف در ادامه به جنگ اول خليج فارس و حمله موشكي صدام به اسرائيل اشاره كرد و گفت: در آن دوران بسياري از كساني كه مدعي انقلابي بودند داشتند در مجلس سخنراني‌هايي كردند كه بايد براي مبارزه با اسرائيل بايد به كمك صدام برويم ، اما مقام مقام معظم رهبري به صراحت فرمودند اين جنگ بين دو باطل است.


با گذشت زمان نيز معلوم شد اگر امام (ره) نيز در آن زمان حضور داشتند در اين رابطه اينگونه عمل مي‌كردند.

هدايت رهبر معظم انقلاب موجب پيشرفت انرژي هسته اي

شهردار تهران در ادامه به رهنمودها و تدابير رهبر معظم انقلاب در موضوع انرژي هسته‌اي اشاره كرد و گفت: با وجود تمام فراز و نشيب‌هاي بسيار و نگاه‌هاي مختلف سياسي و آمدن چندين دولت اين هدايت رهبري بود كه توانستيم به دست‌آوردهاي بزرگي در اين زمينه برسيم.


قاليباف با اشاره به ترورهاي و ناامني شهرها در اوايل انقلاب گفت: دشمنان بعد از آنكه نتوانستند در اين بخش به اهداف خود برسند جنگ را شروع كردند، ما در دوران جنگ به دنبال حفظ نظام بوديم.

رهبر انقلاب از همان ابتدا با جريانهاي انحرافي برخورد مي كردند

قاليباف در ادامه به پيروي از خط امام (ره) اشاره كرد و گفت: مقام معظم رهبري از همان ابتداي انقلاب بر حركت در اين خط اصرار مي‌ورزيدند.


او ادامه داد: در همان اول انقلاب نيز خط اصيل و غير اصيل انقلاب وجود داشت و اين خط انحرافي را در ميدان جنگ نيز شاهد بوديم كه بني‌صدر ملعون در راس آن بود. در آن زمان كه اين خط انحرافي اجازه نمي‌داد حتي يك گلوله به دست رزمندگان برسد تنها پناهگاه رزمندگان در آن مقطع تنها رهبر معظم انقلاب بود. در همان موقع نيز ايشان با تمام جريانات انحرافي برخورد كردند.


شهردار تهران تصريح كرد: امروز بسياري از كساني كه در موضوعات سياسي، ليبراليسم را اساس كار قرار دادند و در مقابل رهبري ايستاده‌اند، كساني هستند كه در سابقه‌شان در همان دهه 60 افرادي افراطي و چپي بودند كه در همان موقع نيز مقام معظم رهبري در مقابل اين افراد ايستاد. اين افراد در دهه 60 بر اقتصاد بسته و دولتي تاكيد مي‌كردند اما امروز بر اقتصاد باز و لجام گسيخته غربي تاكيد مي‌كنند.


او ادامه داد: اين افراد تعادلي در مسير صراط مستقيم نداشتند. اما رهبر معظم انقلاب از قبل از انقلاب تا امروز در مسير صراط مستقيم حركت كردند و پيش مي‌روند.


شهردار تهران اظهار كرد: اگر امام خميني (ره) با بيان شيواي خود در مورد مقام معظم رهبري مي‌فرمايند شما در مبارزات هميشه در خط راستين اسلام بوده‌ايد و يا در جايي ديگري مي‌فرمايند شما آشنا به مسايل فقهي هستيد و متعهد به ولايت فقيه هستيد، بي‌دليل نيست و يا اگر ايشان در مورد رهبر معظم انقلاب مي‌فرمايند شما عالم به دين و سياست هستيد، اگر به دوران رهبري آيت‌الله خامنه‌اي (دامت بركاته) نگاه كنيد به واقع تحقق اين بيان امام را مي‌بينيد كه چگونه عينيت يافته است. از اين جهت ما در اينجا جمع شده‌ايم تا مراسم شكرانه سلامت مقام معظم رهبري را برگزار كنيم.


او در ادامه افزود: بعد از رحلت امام خميني (ره) انتخاب آيت‌ا... خامنه‌اي (مدظله) به عنوان رهبر معظم انقلاب براي جامعه مرهم و آرامش‌بخش بود.

درايت رهبر معظم انقلاب در حوادث پس از انتخابات

 قاليباف تصريح كرد: در بزنگاه‌هايي مانند سال 78 و حوادث بعد از انتخابات سال 88 كه در جامعه كدورت‌هايي پيش آمده بود و وضعيت شفاف نبود، مقام معظم رهبري با درايت خود به صورت بي‌نظير جامعه را راهنمايي و هدايت فرمودند. ما مسوولان و مردم نيز در اين رابطه وظايفي برعهده داريم كه بايد به آن عمل كنيم.


او با بيان اينكه انقلاب در مقاطع مختلف بحران‌هاي متعددي را پشت سر گذاشته است گفت: امروز انقلابي كسي است كه از انقلاب به روش ثبوتي از انقلاب دفاع كند نه روش استدلالي. معرفي انقلاب و اسلام با روش‌هاي ثبوتي است اگر ما به تمام باورها و شعارهاي خود جامعه عمل نپوشانيم هرچقدر هم براي نسل امروز استدلال كنيم براي اين نسل باورپذير نخواهد بود. ما بايد همه باورهاي ديني را تحقق ببخشيم.

خدمت به تغيير زندگي مردم؛ خدمت به انقلاب

شهردار پايتخت تاكيد كرد: من به عنوان شهردار تهران كه سوابقي در انقلاب و دوران دفاع مقدس دارم بايد بتوانم در حوزه مديريتي خود تغييري در زندگي مردم ايجاد كنم.


او ادامه داد: اگر هر 6 ماه در حوزه شهرداري مردم تغييري در زندگي خود احساس نكنند من به انقلاب خدمت نكرده‌ام.


محمدباقر قاليباف گفت: مسلمانان حق ندارند عزت خود را در هيچ شرايطي بفروشند و بدانيد كه عزت ما تنها در گروه از اطاعت از ولي عادل است و در غير اين صورت عزت به دست نمي‌آيد. لذا اگر امام (ره) مي‌فرمايد از ولي فقيه دفاع كنيد تا آسيبي به نظام نرسد در همين موضوع تاكيد دارد.


او ادامه داد: بايد كارآمدي ديني در جامعه را به روش ثبوتي انجام دهيم نه اثباتي. در هر مجموعه‌اي مسوولان بايد به گونه‌اي عمل كنند كه احساس شود امور مختلف در جهت مثبت در حال حركت است.


شهردار كلان‌شهر تهران خاطرنشان كرد: بين مديريت ديني و غيرديني فرق قائل است و بايد در مسير مستقيم نظام حركت كنيم تا به پيروزي نهايي برسيم.

نظر شما