دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۰۷
کد خبر: ۴۰۷۳۸
|
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۱
مديرکل امور بانوان شهرداري تهران گفت: اهميت سلامت جسم و روح بانوان و غني سازي اوقات فراغت اين قشر باعث نشاط و تحکيم بنيان خانواده مي‌شود.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، نرگس معدني‌پور با تاکيد بر اهميت توجه به نيازهاي اوقات فراغت بانوان گفت: اهميت به سلامت جسم و روح بانوان و غني سازي اوقات فراغت آنان به منظور با نشاط سازي آنان باعث بانشاطي خانواده و تحکيم بنيان خانواده مي شود و در اين راستا اداره کل امور بانوان برنامه هاي متنوعي را در فصل تابستان براي بانوان شهر تهران اجرا مي کند.


او افزود: از جمله اين برنامه‌ها مي توان به اردوهاي تفريحي، آموزشي، فرهنگي گل گشت ويژه بانوان شاغل، بانوان شهروند، دختران، سالمندان و زنان سرپرست خانوار اشاره کرد که در سطح محلات اجرا مي‌شود و از جمله برنامه هاي جانبي اين اردوها، برگزاري مسابقات و کارگاه‌ها و تهيه بسته هاي فرهنگي و آموزشي با موضوعات ترويج فرهنگ عفاف و حجاب و تحکيم بنيان خانواده است.


مديرکل امور بانوان شهرداري تهران يکي از مهم‌ترين مراکز شهر تهران را جهت گذران اوقات فراغت سالم بانوان و دختران تهراني، مراکز شهربانو و پارک‌هاي بانوان برشمرد و گفت: يکي از عوامل و زمينه‌هايي که موجب بي حجابي و بدحجابي مي شود، فقدان فضاها و ظرفيت‌هاي مناسب، امن، سالم و بانشاط براي تحرک و فراغت بانوان است.


او تصريح كرد: از همين رو ايجاد و توسعه فضاهايي مخصوص بانوان مي تواند هم موجب بانشاط سازي آنان شود و هم اين که ميزان گرايش به بدحجابي در فضاهاي عمومي را که در مواردي هم ممکن است ناخواسته باشد کاهش دهد.


معدني‌پور در ادامه گفت: از سوي ديگر اين مراكز فرصتي ايجاد مي‌کند تا خدمات و برنامه‌هاي ترويجي و فرهنگ‌سازي براي بانوان فراهم شود و به همين منظور شهرداري تهران مجموعه هاي شهربانو و پارک‌هاي مختص بانوان را ايجاد كرده است تا در تمامي فصول پذيراي بانوان و دختران تهراني باشد.


او با بيان اينکه در فصل تابستان استقبال بسيار زيادي از مجموعه‌هاي شهربانو مي شود گفت: از جمله فعاليت‌هاي مجتمع هاي شهربانو در فصل تابستان برگزاري کلاس‌هاي آموزشي و دوره هاي مشاوره، خدمات کامپيوتري از جمله کافي نت، تايپ و اينترنت و خدمات ورزشي و خدمات تفريحي است.


اين مدير كل شهرداري تهران ادامه داد: از برنامه‌هاي ديگر اين اداره کل در سطح محلات شهر تهران، برگزاري کارگاه آموزشي ترويجي عفاف و حجاب و سبک زندگي، دوره‌هاي آموزشي ديني و مذهبي، دوره‌هاي آموزشي مديريت اوقات فراغت، برگزاري جشنواره خوشنويسي کوثر، عکس زنان و زندگي شهري، بهترين‌ها از دورريختني ها، ويژه برنامه هاي ماه مبارک رمضان و اعياد شعبانيه، برگزاري مسابقات فرهنگي و هنري، تهيه و توزيع بسته هاي آموزشي و فرهنگي است.

نظر شما