دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۵
کد خبر: ۴۰۷۷۲
|
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۷
رئيس فرهنگسراي مترو خبر داد:
تئاتر ايستگاهي با طرح و برنامه جديد به زودي در ايستگاه‌هاي مترو و با هدف ارائه پيام‌هاي سريع شهروندي به مخاطبان آغاز به کار مي‌کند.

به گزارش شهر، مهدي اسماعيل بيگي رييس فرهنگسراي مترو با بيان اين مطلب گفت: تئاتر ايستگاهي شبيه تئاترهاي خياباني است و قرار است متناسب با شرايط مترو و در مدت زمان کوتاهي با هدف انتقال سريع پيام‌هاي متناسب با زندگي شهروندي اجرا شود.



وي افزود: قرار است در فاز اول طرح، اجراي تئاتر در ايستگاه چهارراه وليعصر(عج) انجام پذيرد و در آينده نزديک اجراي اين تئاترها به ساير ايستگاه ها نيز تعميم داده شود.



به گفته اسماعيل بيگي محتواي اين تئاترها علاوه بر جنبه آموزشي، نشاط آور و سرگرم کننده خواهد بود و قرار است اين برنامه‌ها در زمان بازگشت شهروندان از محيط کار به سمت منزل اجرا شود تا نشاط و شادابي به شهروندان منتقل شود و آنها با روحيه‌اي به دور از خستگي وارد منزل شوند.



رئيس فرهنگسراي مترو در ادامه، اجراي تبليغات محيطي را از ديگر برنامه‌هاي در حال اجراي اين فرهنگسرا اعلام کرد و گفت: استفاده از فضاهاي تبليغات محيطي مترو در راستاي فرهنگسازي و ترويج اخلاق شهروندي در کنار معرفي برنامه‌هاي سازمان فرهنگي و هنري شهرداري از کارهايي است که هم اکنون در قسمت‌هاي مختلف قطار و ايستگاه‌ها در حال اجرا است.



اين مقام مسئول همچنين در ادامه به طرح کتاب مترو اشاره کرد و گفت: اين طرح به صورت ناپيوسته از سال 86 تا 89 ، با چاپ 52 عنوان کتاب اجرا شد و قرار است به زودي و در فاز جديد با يک پيوستگي، ابتدا در 10 ايستگاه منتخب و سپس در همـه‌ ايستـگاه‌هاي مترو راه اندازي شود.



اسماعيل بيگي در رابطه با طرح امانت کتاب در ايستگاه‌هاي مترو، گفت: طرح پاتوق کتاب 5 ماه پيش با انعقاد قرارداد با يک پيمانکار وارد فاز اجرايي شد اما وجود نواقص متعدد در اجراي قرارداد، منجر به توقف طرح تا تعيين پيمانکاري با کيفيت بهتر شد.



وي گفت: يکي از مهم‌ترين شعارهاي اين طرح ارائه خوب کتاب خوب بود که متاسفانه پيمانکار قبلي موفق به انجام تعهدات خود در اين زمينه نشد و کتاب‌هايي متناسب با شان مردم و با کيفيت مطلوب فرهنگسرا در غرفه‌هاي مورد نظر ارائه نکرد، اين امر و تخلفات ديگر پيمانکار سبب شد فرهنگسرا مترو اقدام به فسخ قراردادكند.



وي در پايان با اشاره به گروه‌هاي کارشناسي که عناوين کتاب‌ها را انتخاب مي‌کنند خاطر نشان کرد: اين کارشناسان از مدت‌ها پيش، کار شناسايي کتاب‌هاي منتخب و به روز ايران و جهان را با در نظر گرفتن مخاطبان آغاز کرده‌اند و در حال حاضر ليست کامل کتاب‌هاي منتخب در اختيار فرهنگسراي مترو است که در اجراي مجدد طرح امانت کتاب مترو در اختيار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

نظر شما