دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۵۰
کد خبر: ۴۰۸۱۵
|
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۰
صارمي زاده در ديدار با پژوهشگران جوان منطقه 21:
شهردار منطقه 21 در نشست مشترک خود با پژوهشگران جوان اين منطقه تحقيق و پژوهش را زير بناي توسعه دانست.

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 21،در اين نشست که با حضور شهردار منطقه 21،معاون اجتماعي وفرهنگي شهرداري منطقه ،مدير دفتر مطالعات وپژوهشگران محله هاي 17 گانه آن در سالن جلسات شهرداري منطقه برگزار شد ، محمد صارمي زاده پژوهش را امري مهم در توسعه زير ساخت هاي فرهنگي ،اجتماعي ،سياسي و اقتصادي دانست و گفت: در جوامع پيشرفته ،موضوع پژوهش  و پژوهشگري اهميت به سزايي دارد. به طوري که هيچ طرح و برنامه عمراني ،اجتماعي ، فرهنگي و اقتصادي بدون پشت سر گذاشتن پژوهش به اجرا در نمي آيد.رمز موفقيت کشورهاي توسعه يافته ،توجه به اين مقوله مهم است.

افزود:اگر قصد داريم جامعه اي روبه پيشرفت و تعالي داشته باشيم بايد از ابزاري به نام پژوهش به نحو شايسته استفاده کنيم. به گفته صارمي زاده ، شهرداري تهران به عنوان نهادي اجتماعي و خدماتي پا به اين عرصه گذاشته و در تلاش است،طرح ها و پروژه هاي عمراني ، اجتماعي، فرهنگي خود را با پيوست هاي اجتماعي طراحي و اجرا کند از اين رو براي رسيدن به اين هدف نيازمند پژوهش و پژوهشگري است.

شهردار منطقه 21 ادامه داد:به اعتقاد ما پژوهشگران هر محله حلقه اتصال بين نخبگان محله و افکار عمومي هستند و مي توانند با ارائه راه کارهاي عملي که متناسب با نياز محله به رفع مشکلات به خصوص معضلات اجتماعي کمک کنند.

او در ادامه به اجراي طرح مديريت محله اشاره کرد و گفت:طرح مديريت محله يکي از طرح هاي مهمي است که با هدف سپردن کارها به دست خود مردم طراحي و به اجرا در آمده است.در اين طرح پژوهشگر در قالب تعامل با مديريت محله خود و شناسايي نقاط ضعف و قوت محله به اجراي هر چه بهتر آن کمک خواهد کرد. امروزه پژوهش وپژوهشگري از جايگاه ويژه اي در مديريت شهري برخوردار است و بايد از اين پتانسيل به نحو مطلوبي استفاده کرد.

بر اساس اين گزارش ، در ادامه اين جلسه ، مصطفي ملکي، معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه 21 در معرفي بيشتر طرح پژوهشگر محله  گفت: طرح پژوهشگر محله که با هدف شناسايي آسيب هاي اجتماعي 375 محله شهر تهران توسط اداره کل مطالعات اجتماعي وفرهنگي شهرداري تهران به اجرا در آمده و فعاليت رسمي خود را از نيمه دوم ارديبهشت سال جاري در17 محله منطقه 21 آغاز کرده است.در مرحله اول اين طرح تعدادي از افراد وگروه هاي اثر گذار بالقوه و بالفعل شناسايي شده اند.اين قسمت از طرح تا پايان مرداد ادامه خواهد داشت.

او در ادامه خاطرنشان کرد: در قالب دو نشست گروهي با شهروندان ،آسيب هاي اجتماعي هر محله نيز از نگاه شهروندان آن محله احصا شده است. گفت وگو با دبير شوراياري ، مدير محله و رئيس اداره اجتماعي نواحي نيز به هر چه پر بار شدن پژوهش هاي انجام شده کمک خواهد کرد. در اين جلسه ، در خصوص مسايل ديگري از جمله تشکيل اتاق فکر، ارائه پيشنهاد جهت تشکيل نظام پژوهشگري و تعامل با مديران محله بحث و تبادل نظر شد.

نظر شما