دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۴۶
کد خبر: ۴۰۸۲۷
|
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۸
رئيس سازمان امداد و نجات خبر داد:
رئيس سازمان امداد و نجات از وقوع 10 هزار و 188 حادثه طي 22 روز گذشته در کشور خبر داد و گفت: 8 هزار و 754 مورد آن سيل و آبگرفتگي بوده است.

به گزارش شهر، محمود مظفر امروز در نشست خبري خود اظهار داشت: از ابتداي سال تاكنون 2 هزار و 364 حادثه دريايي، كوهستان و جاده و در نهايت زمين‌لرزه در كشور صورت پذيرفته است گفت: در اين راستا 2 هزار و 600 امدادگر هلال احمر به 8 هزار نفر كه دچار حادثه شده بودند خدمات امدادي ارائه كردند.

 

وي افزود: در مجموع 14 هزار نفر در 3 ماهه نخست سال جاري درگير حوادث بودند كه 13 هزار و 343 نفر توسط امدادگران نجات يافته‌اند و مدت زماني كه به امدادگران از شروع امدادرساني تا رسيدن به محل حادثه اقدام كرده‌اند 12 دقيقه بوده‌اند كه بايد اين زمان به 8 دقيقه كاهش يابد كه اين مسئله در طرح امداد نوروزي صورت پذيرفته بود.

 

مظفر به طرح تابستانه هلال احمر كه از 15 خرداد شروع شده است اشاره كرد و گفت: اين طرح به دليل درخواست استانداران و به خاطر سفرهاي مردم از 15 خرداد آغاز شد كه با 872 پايگاه ثابت و سيار دريايي، كوهستان و جاده‌اي به مردم ارائه خدمات امدادي مي‌شود.

 

رئيس سازمان امداد و نجات هلال احمر تصريح كرد:‌ جمعيت هلال احمر در تابستان سال جاري براي 150 هزار حادثه، 800 هزار حادثه‌ديده و ارائه خدمات درمان اضطراري به 170 هزار آمادگي دارد.

 

وي تصريح كرد: بيشترين استان‌هاي حادثه ديده در 3 ماهه نخست سال جاري مازندران، گلستان و اصفهان بوده‌اند و مهمترين حادثه نيز مربوط به سيل كلاردشت بود.

 

مظفر به برنامه‌هاي مهم سازمان امداد و نجات هلال احمر نيز اشاره كرد و گفت: آموزش تيم‌هاي ويژه واكنش‌سريع امدادي هلال احمر (ايثار) در 5 استان كشور براي حضور و آمادگي اين امدادگران در حوادث داخلي و بين‌المللي آغاز شده است و اميدواريم تا پايان سال نيز تمام استان‌ها به تيم‌هاي ويژه امدادي (ايثار) مجهز شوند.

 

مظفر ادامه داد: در اين مدت كمك‌هاي بين‌المللي نيز به حوادثي از جمله ژاپن و كشورهاي مسلمان ديگر چون بحرين، تونس، يمن بر اساس درخواست فدراسيون بين‌المللي صليب سرخ صورت پذيرفت كه در مجموع 436 هزار كيلوگرم اقلام زيستي به ارزش 2 ميليارد تومان براي اين كشورها ارسال شده است.

 

رئيس سازمان امداد و نجات هلال احمر به رونمايي پكيج غذايي امدادي 24 تا 72 ساعته كه توسط اين جمعيت طراحي و توليد شده است و براي نخستين بار در دنيا صورت مي‌پذيرد خبر داد و گفت: اين پكيج‌ها به صورت غذاي گرم در اختيار حادثه‌ديدگان قرار مي‌گيرد. اين بسته‌ها به صورتي طراحي و توليد مي‌شود كه حتي مي‌توان از بالگرد نيز براي حادثه‌ديدگان پرتاب كرد كه قابليت در سيل كلاردشت كمك كننده بود.

 

مظفر به ارتقاي درجه امدادگران كه به صورت امدادگران 2، 3، يك و نجاتگران يك،2 و 3 و در نهايت گروه‌هاي ايثار اشاره كرد و گفت: اهداي اين درجه‌ها نيز بر اساس مهارت و آموزش‌هايي كه امدادگران فرا مي‌گيرند در طول سال در رتبه‌هاي شهرستان، استان و كشوري به امدادگران اهداء مي‌شود.

 

وي از برگزاري نخستين المپياد ورزش‌هاي امدادي نيز خبر داد و گفت:‌ اين مسابقات نيز در حوزه‌هاي دريا، كوه و جاده بر اساس سرعت، دقت و قدرت امدادگران صورت مي‌پذيرد.

نظر شما