شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۳۲
کد خبر: ۴۰۸۶۸
|
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۰
سفير مكزيك در ايران درخواست موزه هنرهاي معاصر كشورش را براي اهداي اثري به موزه هنرهاي معاصر تهران را ارايه كرد.

به گزارش شهر، روابط عمومي موزه هنرهاي معاصر تهران اعلام كرد: كارلوس تيرادو سالاوا؛ سفير مكزيك در ايران با محمود شالويي؛رييس موزه هنرهاي معاصر تهران ديدار و گفت‌وگو كرد.


دراين ديدار كارلوس تيرادو سالاوا با اشاره به پيشينه و جايگاه هنر ايران گفت: هنر ايران در جهان شناخته شده است و مردم كشورهاي مختلف با شناختي که از هنر ايران دارند آن را تحسين مي‌كنند و در حال حاضر هنر در ايران رونق چشمگيري دارد و هر هفته نمايشگاههاي متعدد و مهمي در نگارخانه‌ها برگزار مي شود.


سفير مكزيك با اشاره به اهميت موزه هنرهاي معاصر تهران گفت:موزه‌هاي هنري مكزيك تمايل دارند تا همكاري‌هاي هنري خود را با اين موزه داشته باشند.


تيرادو سالاوا در ادامه گفت: انقلاب مكزيك يك اثر انگشت بزرگ و تاثير جدي بر آثار هنري و فرهنگ اين كشور داشت و در رشته‌هاي مختلف هنري از جمله گرافيك، بعد از انقلاب مكزيك تحولاتي ايجاد شده است که با توجه به تاثير گذاري انقلاب مكزيك، موزه هنرهاي معاصر اين كشور سال گذشته همزمان با دويستمين سال استقلال و يكصدمين سال انقلاب مكزيك در فراخواني از هنرمندان گرافيك كشور خواست كه آثاري با موضوع انقلاب مكزيك خلق كنند.


پس از انتشار فراخوان، آثار بسياري ارائه شد كه بهترين آنها (در مجموع 52 اثر) انتخاب شد و موزه هنرهاي معاصر مكزيك تصميم گرفت اين آثار را به موزه ها هنري مطرح در كشورهاي مختلف اهدا كند.


سفير مكزيك ادامه داد: پس از بررسي‌هايي كه صورت گرفت، موزه هنرهاي معاصر تهران نيز براي اهداي آثار هنرمندان، درباره انقلاب مكزيك انتخاب شد كه در صورت موافقت موزه هنرهاي معاصر تهران اثري از سوي مكزيك به اين موزه اهدا خواهد شد.


محمود شالويي؛ رييس موزه هنرهاي معاصر تهران نيز در اين ديدار ضمن خوشامد گويي به سفير مكزيك گفت: موزه هنرهاي معاصر تهران از موزه هاي معتبر و مهم جهان است كه حدود چهار هزار اثر هنري ارزشمند از هنرمندان تاثير گذار و جريان ساز جهان و هنرمندان شاخص ايران در گنجينه موزه نگهداري مي‌شود كه آثاري از دو هنرمند مكزيك ديه گو ريورا و ديويد آلفارو سيكه ايروس نيز در موزه هنرهاي معاصر تهران نگهداري مي شود.


شالويي با اشاره به فعاليت‌هاي موزه هنرهاي معاصر تهران گفت: موزه هنرهاي معاصر تهران نمايشگاه‌هايي مستمر از آثار گنجينه برگزار مي‌كند و فعاليت هاي پژوهشي و علمي و انتشاراتي نيز دارد.


مديركل هنرهاي تجسمي در ادامه به جريان پوياي هنرهاي تجسمي پرداخت و افزود: رويدادهاي مهمي در حوزه هنرهاي تجسمي در رشته‌هاي مختلف برگزار مي‌شود و در نگارخانه‌ها نيز به طور مستمر نمايشگاه‌هاي آثار هنرمندان پيشكسوت و جوان برگزار مي‌شود.


رييس موزه هنرهاي معاصر تهران با تاكيد بر همكاري اين موزه با موزه‌هاي هنري ديگر كشورها گفت: موزه هنرهاي معاصر تهران و موزه مكزيك مي‌توانند همكاري و ارتباطات هنري داشته باشند و اين آمادگي وجود دارد تا نمايشگاهي از هنر انقلاب مكزيك در ايران و نمايشگاهي از آثار هنرمندان ايران در مكزيك برگزار شود.


شالويي در پايان افزود: درخواست موزه هنرهاي معاصرمكزيك براي اهداي اثر به موزه هنرهاي معاصر تهران مورد بررسي قرار مي گيرد و نتيجه آن اعلام مي‌شود.


در اين جلسه سفير مكزيك‌نامه درخواست رييس موزه هنرهاي معاصر مكزيك براي اهداي اثر درباره انقلاب مكزيك به موزه هنرهاي معاصر تهران را به محمود شالويي ارائه كرد.

نظر شما