دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۰۹
کد خبر: ۴۰۸۷۰
|
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۴
جمعه 10 تير ماه در 7 نقطه پايتخت برگزار مي‌شود؛
دومين برنامه «هفت شهر فيروزه‌اي» در 7 نقطه پايتخت، اين هفته با محوريت «مطالعه در خانواده» برگزار مي‌شود و با ويژه برنامه‌هاي مبعث حضرت رسول اكرم(ص) همراه خواهد بود.

به گزارش شهر به نقل از ستاد خبري نهمين جشنواره تابستاني شهر تهران، به مناسبت مبعث پيامبر اكرم (ص) ، علاوه بر برگزاري ويژه برنامه‌هاي هفت شهر فيروزه‌اي در دو بوستان و پنج فرهنگسراي تهران در روز جمعه 10 تير، پنجشنبه شب نيز ويژه برنامه‌اي براي خانواده‌هاي تهراني در بوستان ولايت برگزار مي‌شود.


همچنين در فرهنگسراي بهاران، گروه رنگين کمان به اجراي برنامه براي کودکان و نوجوانان خواهد پرداخت. پرواز 24 بالن در دو مرحله و با موضوع مطالعه در خانواده از ديگر برنامه‌هاي اين فرهنگسرا است. در فرهنگسراي بهاران علاوه بر برنامه‌هاي جاري فرهنگي و هنري هفت شهر فيروزه‌اي، کارگاه بادبادک سازي و پرواز بادبادک ها برگزار مي‌شود.


در فرهنگسراي بهمن نيز در کنار برنامه‌هاي مرتبط با مبعث و نورافشاني، بازي‌هاي محلي اجرا مي‌شود. اين فرهنگسرا با توجه به رويکرد هفته دوم هفت شهر فيروزه‌اي با عنوان مطالعه در خانواده ميزبان مصطفي رحماندوست خواهد بود.


از ديگر برنامه‌هاي اين طرح مي‌توان به گذر چهارچرخ با نمايش مجموعه‌اي از ماشين‌هاي قديمي در فرهنگسراي اشراق اشاره كرد. مجسمه سازي با خمير بازي نيز از جمله برنامه‌هاي بوستان ملت است. همچنين ايستگاه کارگاهي صنايع دستي و غرفه نگهداري از گل‌هاي آپارتماني در فرهنگسراي رازي برپا مي‌شود.


«هفت شهر فيروزه‌اي» يكي از ويژه برنامه‌هاي جشنواره تابستاني تهران با عنوان «فصل نشاط و اميد» است كه طي آن در 2بوستان ملت و ولايت و فرهنگسراهاي رازي، بهاران، بهمن، خاوران و اشراق، روزهاي جمعه از ساعت 18 تا 23 برنامه‌هاي متنوعي براي شهروندان برگزار مي‌شود.


اين برنامه هر هفته يك شعار محوري دارد كه جمعه گذشته با استقبال چشمگير شهروندان و با محوريت «خانواده و همسايه داري» برگزار شد.

نظر شما