يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۰۷
کد خبر: ۴۰۸۸۶
|
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۵
مركز شهربانو، نياز اساسي شهروندان شمال‌شرق تهران؛
مشاور شهردار تهران و مدير ستاد توانمندسازي زنان سرپرست خانوار، ساخت و احداث مجموعه فرهنگي شهربانو را از اساسي‌ترين نياز بانوان منطقه 4 دانست و گفت: احداث اين مجموعه فرهنگي و آموزشي بايد با جديت در منطقه 4 دنبال شود.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 4 ، زهرا مشير در ملاقات مردمي با شهروندان اين منطقه با بيان اين مطلب گفت: اين منطقه به‌عنوان بزرگ‌ترين منطقه کلان‌شهر تهران و به‌جهت قرار گرفتن در شمال شرق تهران و حاشيه نشين بودن برخي از محلات آن که تلفيقي از فرهنگ‌هاي متفاوت است، شرايط ويژ‌ه‌اي را ايجاد كرده که نيازمند برنامه‌ريزي موشکافانه مديريتي و فرهنگي دقيقي است.

او افزود: با توجه به توزيع نامتوازن سرانه‌هاي فرهنگي، اجتماعي، تفريحي و آموزشي در سطح محلات منطقه 4، مديريت شهري منطقه بايد تلاش کند تا شرايط فرهنگي مناسب براي تمام محلات به صورت يکسان فراهم شود.

مشاور شهردار تهران در امور بانوان تصريح كرد: احداث مجموعه شهربانو مهم‌ترين گامي است که در اين راستا و با هدف ايجاد فضاي مناسب، مطلوب و امن براي فعاليت بانوان بايد در کلان‌شهر تهران برداشته شود.

او ادامه داد: در مراكز شهربانو فعاليت‌هاي بسياري چون برگزاري کلاس‌هاي آموزشي، برنامه‌هاي ورزشي و پرپايي نمايشگاه و فروشگاه صورت مي‌گيرد که جاي خالي آن در اين منطقه شهر احساس مي‌شود و اميدواريم به زودي شاهد احداث آن با عنايت مديريت منطقه باشيم.

مشير توانمندسازي بانوان سرپرست خانوار را از جمله سياست‌هاي مديريت شهري تهران عنوان کرد و افزود: اميدوارم به‌زودي با تلاش‌هاي اداره امور بانوان منطقه 4 و حمايت‌هاي مديريت منطقه تمام بانوان نيازمند اين منطقه توانمندسازي شوند. هم چنين مي‌توان با ايجاد بستر لازم تعداد بيشتري از بانوان را از طريق سازمان‌هاي مردم نهاد فعال منطقه شناسايي تا نتيجه دلخواه مديريت شهري حاصل شود.

او به‌فعاليت‌هاي مجموعه‌هاي کوثر هم اشاره کرد و گفت: با توسعه اين مجموعه‌ها مي توان موضوع اشتغال‌زايي و تامين نيازهاي بانوان را سامان بخشيد.

مدير ستاد توانمند سازي زنان سرپرست خانوار فرا رسيدن ايام خجسته ماه‌هاي شعبان و رمضان را فرصت مناسبي براي ارايه خدمات به ايتام عنوان کرد و از مديريت شهرداري منطقه 4 خواست تا حمايت‌هاي خاصي از اين افراد صورت گيرد.

حسن کريميان شهردار منطقه 4 نيز در ادامه اين نشست با اشاره به تاکيد دکتر قاليباف شهردار تهران در خصوص توانمندسازي زنان سرپرست خانوار گفت: احداث مجموعه فرهنگي، آموزشي، تفريحي و ورزشي شهربانو مهم‌ترين نياز بانوان منطقه 4 است و هم اکنون درحال جانمايي است.

او افزود: خوشبختانه فعاليت‌هاي بسياري در حوزه اجتماعي در اين منطقه صورت پذيرفته است که از ميان آن‌ها مي‌توان به توسعه سراهاي محلات از 14 سراي محله به 20 سرا، 2 کتابخانه و مجموعه فرهنگي و ورزشي در حال احداث حکيميه اشاره کرد.

کريميان خاطرنشان كرد: بوستان غدير مکان مناسبي براي احداث مجموعه شهربانو خواهد بود و در صورت تاييد فضاي بوستان عمليات اجرايي آن با سرعت انجام خواهد شد.

نظر شما