دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۲۸
کد خبر: ۴۰۸۹۵
|
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۱
با حضور رئيس انجمن صلح هيروشيما؛
موزه صلح تهران با حضور رئيس انجمن صلح و دوستي هيروشيما و معاون فرهنگي اجتماعي شهرداري تهران در پارك شهر افتتاح شد.

 به گزارش  شهر موزه صلح تهران روز گذشته و با هدف به نمايش گذاشتن رنج‌هاي ناشي از سلاح‌هاي شيميايي، پيامدهاي ناگوار حاصل از جنگ و خشونت و ترويج فرهنگ صلح و دوستي بين افراد جامعه و ملت‌ها با مديريت جانبازان دوران دفاع مقدس در پارك‌شهر تهران با حضور رئيس انجمن صلح و دوستي هيروشيما، نمايندگان و فعالان موزه هيروشيما، نمايندگاني از حلبچه و معاون اجتماعي فرهنگي شهرداري تهران و جمعي از جانبازان شيميايي و نخاعي افتتاح شد.

 

موزه صلح تهران نخستين موزه صلح در كشور است و داراي يك سالن اصلي بوده كه پيامدهاي جنگ‌ها در دنيا و نيز عواقب كاربرد سلاح‌هاي شيميايي و اتمي را نشان مي‌دهد.

بخشي از اين موزه به برنامه‌هاي آموزشي اختصاص دارد كه به برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي و كنفرانس‌هايي با موضوع فرهنگ صلح، آشتي، حقوق بشردوستانه بين‌المللي، خلع سلاح و پيامدهاي جنگ مي‌پردازد.

اين موزه علاوه بر اين داراي استوديوي مستندي است كه در آن مي‌توان سرگذشت قربانيان جنگ را به عنوان اسناد تاريخي ثبت و ضبط كرد.

كتابخانه صلح در موزه داراي منابع گوناگوني از آثار مرتبط با حقوق بين‌المللي تا برقراري صلح و تاريخ شفاهي سربازان و قربانيان جنگ است.

نمايشگاه‌هاي هنري دائمي و موقت با موضوع صلح در موزه برگزار مي‌شود و آثار هنرمندان ايراني و خارجي را به نمايش مي‌‌گذارد.

نظر شما