دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۰۸
کد خبر: ۴۰۹۱۸
|
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۲
مديرعامل جديد شركت بهره‌برداري متروي تهران و حومه با بيان اين كه هر ايستگاه‌ مترو تبديل به يك ايستگاه فرهنگي‌ مي‌شود، گفت: در اين رابطه با سازمان فرهنگي‌وهنري همكاري خوبي داريم و اين سازمان نقش بسيار موثري در فعاليت‌هاي فرهنگي مترو دارد.

علي محمد‌قلي‌ها مديرعامل جديد شركت بهره‌برداري متروي تهران و حومه در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» از گسترش برنامه‌هاي فرهنگي و اجتماعي مترو خبرداد و افزود: براساس‌ برنامه‌‌ريزي‌هاي انجام گرفته سعي‌كرده‌ايم برنامه‌هاي اجتماعي و فرهنگي و هنري گسترده و متنوعي را در سطح ايستگاه‌هاي مترو پيش‌بيني كنيم تا شهروندان بتوانند علاوه‌بر بهره‌ي حمل‌‌‌ونقلي مترو از ظرفيت فرهنگي آن نيز استفاده كنند.

 

او افزود: در اين راستا، برنامه‌ها به‌گونه‌اي اجرا خواهد شد كه هر ايستگاه مترو يك ايستگاه فرهنگي محسوب خواهد شد.هم‌اكنون متروي تهران و حومه داراي بيش از 70 ايستگاه است كه در 4 خط به شهروندان سرويس‌دهي مي‌كند.

 

مديرعامل شركت بهره‌برداري متروي تهران و حومه تصريح‌كرد: در تابستان به مناسبت اعياد شعبانيه، ماه‌ مبارك رمضان، عيد‌فطر و هفته دفاع‌مقدس برنامه‌هاي ويژه‌اي در مترو برگزار خواهد شد.

 

محمدقلي‌ها با اشاره به برگزاري مراسم بزرگداشت مشاهير شعر وادب در ايستگاه‌هاي مترو هم نام اين بزرگان،اظهار كرد: اين برنامه به بزرگداشت بزرگان شعر و ادب محدود نمي‌شود و در نظر داريم در آينده بر حسب مناسبت‌هاي مختلف در طول سال برنامه‌ها و بزرگداشت هايي را براي مشاهير و شخصيت هاي برجسته دوران انقلاب اسلامي و دوران هشت سال دفاع مقدس برگزار كنيم.

 

او ادامه داد:همچنين در اين زمينه گراميداشت مكان‌هاي تاريخي مانند دروازه دولت نيز در ايستگاه‌هاي مترو مجاور اين اماكن برگزار مي‌شود.

 

مديرعامل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه در مورد نقش سازمان فرهنگي‌و‌هنري شهرداري تهران در اجراي اين برنامه‌ها، گفت: در اين رابطه با سازمان فرهنگي‌وهنري همكاري خوبي داريم و اين سازمان نقش بسيار موثري در فعاليت‌هاي فرهنگي مترو دارد به نحوي كه هم‌اكنون در اين زمينه فرهنگسراي مترو راه‌اندازي شده و به ارائه خدمات فرهنگي و هنري بسيارمطلوبي به شهروندان مي‌پردازد.

 

او با اشاره به جلسه هفته آينده شركت بهره‌برداري مترو با سازمان فرهنگي وهنري براي گسترش فعاليت‌هاي فرهنگي مترو، گفت: متروي تهران هم‌اكنون روزانه نزديك به 2 ميليون مسافر جابجا مي‌كند كه باتوجه به چنين مخاطب بسيار زيادي، سازمان فرهنگي وهنري شهرداري مي‌تواند حتي تمام بودجه خود را در اين بخش صرف كند. چرا كه تعداد مخاطبي كه در مترو وجود دارد در ديگر نقاط شهر به اين ميزان نيست.

نظر شما