دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۸
کد خبر: ۴۰۹۲۵
|
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۰
به مناسبت اعياد شعبانيه و ولادت با سعادت امام سجاد (ع)، کتابخانه کوثر مسابقه کتابخواني امام‌شناسي را برگزار مي‌کند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي مديريت فرهنگي هنري منطقه 5 ، اين برنامه که به منظور آشنايي بيشتر جوانان با زندگاني و سيره اهل بيت (ع) برگزار مي‌شود براساس کتاب، بروشور و سؤالات پيرامون زندگاني امام زين العابدين (ع) و کتاب ارزشمند صحيفه سجاديه طراحي شده است که علاقه‌مندان مي‌توانند با مراجعه به کتابخانه کوثر واقع در خانه فرهنگ آيه آن را دريافت کنند.


شرکت کنندگان تا 25 تير فرصت دارند پاسخنامه‌هاي تکميل شده را به کتابخانه تحويل داده تا پس از داوري، برگزيدگان مسابقه امام شناسي طي مراسمي در اعياد شعبانيه معرفي و هدايايي که به رسم يادبود توسط خانه فرهنگ آيه تدارک ديده شده است را دريافت کنند. کتابخانه کوثر از 11 تا 25 تير و در ساعت‌هاي 8 صبح تا 18 عصر آماده پاسخگويي به شهروندان در اين‌باره است.


خانه فرهنگ باصفا نيز وابسته به اين مديريت، تابستان امسال و در هر يکشنبه ميزبان کودکان و نوجوانان در ويژه برنامه «يک عصر دلپذير کودکانه» مي‌شود تا با برنامه‌هاي متنوع يک بعد از ظهر به ياد ماندني و سراسر، شادي، بازي، خلاقيت و مهارت آموزي را پشت سر بگذارند.


اين برنامه هفتگي همراه با ارائه فعاليت‌هاي فرهنگي در قالب ايستگاه‌هاي گوناگون ويژه کودکان طراحي شده است که در آن بيش از 10 فعاليت مختلف شامل ايستگاه‌هاي قصه‌گويي و قصه‌هاي قرآني، نمايش عروسکي، سفال، نقاشي، شطرنج و مسابقات گروهي در نظر گرفته شده است.


در اين برنامه سعي مي‌شود تا کودکان در زمينه‌هاي گوناگون که به منظور رشد خلاقيت، ابتكار عمل، رقابت مثبت، مهارت‌هاي حركتي، فعاليتهاي ذهني و فكري، پرورش فكر و تجسم خلاق و هنر ارتباط ، تجربه هايي ارزنده بدست آورده و رقابت و تعامل ، صبر و بردباري در هدفمند كردن آمال و آرزوهايشان را نيز تقويت کنند.


اين ايستگاه‌ها که يکشنبه‌هاي هر هفته در پارک باصفا برگزار مي‌شود، فرصتي است تا کودکان ساعات فراغت شادي را در کنار خانوادهايشان تجربه كنند.


اين خانه فرهنگ در فلکه دوم صادقيه ، بلوار آيت الله کاشاني ، خيابان وفاآذر شمالي واقع شده و شماره تلفن‌هاي 9-44098748 براي ارتباط با شهروندان معرفي شده است.


همچنين نشست موضوعي «با يار مهربانم» هر يکشنبه در فرهنگسراي فردوس برگزار مي‌شود. اين نشست که برنامه‌اي براي گسترش خط و زبان و ادبيات فارسي در بين کودکان دبستاني است ، ترويج مطالعه و بهبود مهارت‌هاي گفتاري را به عنوان اهداف بلند مدت خود دنبال مي‌کند.


دوشنبه 12 تير ماه، اين نشست ميزبان جعفر توزنده جاني، نويسنده کتاب‌هاي کودک و نوجوان خواهد بود و مطالعه و نقد چند کتاب از اين نويسنده از جمله برنامه‌هاي اين روز است.

نظر شما