يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۲۶
کد خبر: ۴۰۹۵۹
|
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۸
سعدي افشار هنرمند پيشکسوت در نمايش «نامادري» که در بخش پيشكسوتان پانزدهمين جشنواره بين‌المللي نمايش‌هاي آئيني و سنتي به روي صحنه مي‌رود، ايفاي نقش مي‌کند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي پانزدهمين جشنواره بين‌المللي نمايش‌هاي آئيني و سنتي با اعلام اين خبر گفت: اين نمايش به کارگرداني رضا هنرمندي است و قصه اين نمايش در دهه 40 توسط گروه استاد افشار روي تخت حوض اجرا شده بود. اين نمايش به پيشنهاد سعدي افشار که به تازگي دوران نقاهت و بيماري را پشت سر گذاشته است، دوباره روي صحنه مي‌رود.


هنرمندي در اين زمينه عنوان کرد: طرح و روايت اين نمايش نوشته استاد افشار است كه در بخش پيشكسوتان به روي صحنه مي‌رود.


وي در ادامه گفت:استاد افشار از بين هر يك از گروه‌هايي كه پس از انقلاب فعال هستند يك بازيگر را براي حضور در اين نمايش انتخاب كردند و با وجود ضعف و ناتواني كه در اثر بيماري دارند، گروه را براي اجراي اين نمايش كه جزئي از ميراث هنر ايراني (تخت حوضي) است ياري مي‌دهند.


كارگردان نمايش «نامادري» عوامل گروه را به اين صورت معرفي كرد: بازيگران: حسين بابايي، علي اميدوار، مرجان قمري، رضا شفيعي، شاهين علايي‌نژاد، منيژه داوري، سيدجلال پورمحموديان، احمد مقدور و رضا رضامندي همراه با سعدي افشار ، دستيار كارگردان: حسين بابايي، آهنگساز: پدرام گوهرنيا، منشي صحنه: پونه طايرقدسي.


پانزدهمين جشنواره بين‌المللي نمايش‌هاي آييني و سنتي، در پنج بخش«صحنه‌اي»، «مجالس و شبيه‌خواني»، «آيين‌ها و بازي‌هاي نمايشي»،«بين‌الملل»و«سيمنارها» به دبيري دكتر محمود عزيزي و از 23 تير تا 1مردادماه در تهران برگزار خواهد شد.

نظر شما