چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۵۳
کد خبر: ۴۱۰۷۹
|
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۵
با حمايت بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي و مشارکت استوديو بازي سازي «سورنا»، بازي رايانه‌اي «سياوش» با اقتباس از شاهنامه، در حال توليد است.

به گزارش شهر، اين بازي که داستان آن از شاهنامه، بندهش و اوستا استخراج شده است در راستاي اهداف اين بنياد مبني بر پرداختن به فرهنگ ملي و معرفي پيشينه تاريخي اين مرزو بوم به جوانان و نوجوانان، در دست توليد است.


داستان «سياوش» که يک بازي اکشن ماجرايي است، از زمان کشته شدن «سياوش» شاهزاده ايران توسط «افراسياب» پادشاه «توران»، آغاز مي‌شود.


«کيخسرو» پسر «سياوش» بعد از اينکه توسط «گيو » از «توران» به ايران منتقل مي‌شود، امپراتوري خود را آغاز مي‌کند و به مرور زمان مرزهاي تسخير شده توسط «توران» را باز پس مي‌گيرد و در انتها وارد «توران» شده و پس از سالها جستجو با « افراسياب » قدرتمند روبرو مي‌شود و در جنگي سخت او را شکست مي‌دهد و انتقام خون پدر را از او مي‌گيرد.


به گفته حسن مهدي اصل مدير پروژه بازي «سياوش» ، اين بازي براي افراد علاقه مند به سبک اکشن و نقش آفريني در نظر گرفته شده است و هم اکنون 65 درصد از مراحل ساخت خود را پشت سر گذاشته است.


وي گفت: پيش بيني مي‌شود اين بازي تا اواخر پاييز امسال به پايان برسد.


حسن مهدي اصل مدير پروژه و برنامه نويس اديتور و گيم پلي، علي اکبر محمدي برنامه نويس ارشد و برنامه‌نويس موتور گرافيکي و زبان اسکريپت و گيم پلي، سجاد بيگ جاني کارگردان فني ، برنامه‌نويس هوش مصنوعي و سيستم GUI و گيم پلي، نادر گلباز برنامه‌نويس موتور گرافيکي و گيم پلي، هادي رباطي برنامه‌نويس فيزيک، محمد آقايي برنامه نويس موتور گرافيکي، پويا شاهين‌فر برنامه‌نويس موتور گرافيکي و سيستم صدا، احمد محمدنژاد اسکريپت نويس، حسن مهدي اصل، احمد محمد نژاد، حامد خذريان طراحي مراحل، عليرضا يارمحمدي و احمد محمدنژاد گيم ديزاينر، حامد خذريان مدير هنري و آرتيست، عباس رمضان‌زاده آرتيست، محمد امين متين آرتيست، تيم 5 نفره آلماني مسوول ساخت کاراکترها، ريگ کردن، و انيميت کردن و آرمان آريان داستان نويس اصلي، از عوامل توليد بازي «سياوش» هستند.


بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي پيش از اين بازي‌هاي «گرشاسپ» ، «عصر پهلوانان» و «رويين تني» را براساس شاهنامه و ديگر متون کهن ايراني وارد بازار کرده است.

نظر شما