پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۱۶
کد خبر: ۴۱۰۹۹
|
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۵
شهردار منطقه 20 تهران از افتتاح نخستين مجموعه فرهنگي ، ورزشي ويژه جانبازان در تهران خبر داد و گفت : اين مجموعه با امکانات و خدمات منحصر به فرد - سه شنبه 14 تير- در شب ميلاد حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز گشايش مي‌يابد.
به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران سيد مجتبي عبداللهي با اشاره به نام‌گذاري مجموعه فرهنگي ورزشي جانبازان به نام قمر بني هاشم (ع) و افتتاح آن در شب ميلاد حضرت ابوالفضل (ع) ، گفت : اين مجموعه در زميني به به وسعت 40 هزار متر مربع طراحي و احداث شده است و داراي امکانات ويژه براي استفاده جانبازان و معلولان است.

او با  اشاره به امکانات آبي اين مجموعه افزود : استخر ، سونا ، جکوزي ، خدمات هيدروتراپي ويژه جانبازان در اين مجموعه ارائه مي شود و همه امکانات آن متناسب با شرايط اين افراد تهيه شده است .


شهردار منطقه 20 ، خاطرنشان کرد : اين مجموعه داراي لابي بزرگي با ظرفيت 500 نفر است که به منظور برگزاري مراسم هايويژه طراحي شده است.


عبداللهي با اشاره به احداث سالن چند منظوره در اين مجموعه گفت : در اين سالن ورزش هاي توپي مانند فوتبال ، بسکتبال ، واليبال ، هندبال و ... انجام مي شود و همچنين سالني نيز براي شطرنج و سالن ديگري نيز به طور ويژه براي تيراندازي در نظر گرفته شده است.


او در ادامه اظهار کرد : علاوه بر سالن بدنسازي مخصوصي که براي استفاده ويژه جانبازان طراحي شده است ، پيست ويلچرراني نيز در بام اين مجموعه طراحي شده و از طبقه همکف تا هشتم مجموعه مسير ويلچيرراني با شيب 5 درصد طراحي شده تا جانبازان بتوانند بدون استفاده از آسانسور از داخل مجموعه و بام آن استفاده کنند.

عبداللهي تصريح کرد : سالن آمفي تئاتر و سينما ويژه جانبازان و با دسترسي هاي آسان در اين مجموعه احداث شده است و امکانات آموزشي مانند کامپيوتر و آي تي ، سايت آموزشي مشاوره خانواده ، تغذيه فردي و غيره و فعاليت هاي مرتبط با سلامت جانبازان از ديگر امکاناتي است که در اين مجموعه در نظر گرفته شده است.


او تصريح کرد : پارکينگ اين مجموعه ظرفيت 160 دستگاه خودرو را دارد و همچنين زمين چمن مصنوعي نيز به منظور تمرين براي مسابقات در اين مجموعه پيش بيني شده است که اطراف آن نيز پيست دوميداني و ويلچير راني تعريف شده است.


شهردار منطقه 20 خاطر نشان کرد : زمين چمن مصنوعي کوچکتر در ابعاد 22 در 45 نيز احداث شده است و همچنين زمين روبازي با کاربري ورزش هايي مانند بسکتبال و واليبال در مجموعه در نظر گرفته شده است.


عبداللهي در ادامه اظهار کرد : در روز افتتاح اين مجموعه همچنين کلنگ زني استخر بانوان در اين محل انجام مي‌شود و همچنين محل اقامتي نيز براي خانواده‌هايي که قصد دارند چند روز از فضاي مجموعه استفاده کنند احداث خواهد شد .


نظر شما