دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۲۸
کد خبر: ۴۱۱۸۱
|
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۰
در ديدار فرماندهان سپاه و مسئولان حوزه نمايندگي ولي فقيه در سپاه
رهبر معظم انقلاب در ديدار فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و مسئولان حوزه نمايندگي ولي فقيه در سپاه، يکي از موارد بسيار مهم و ضروري براي ادامه حرکت تکاملي و رو به جلوي انقلاب اسلامي را پرهيز از دميدن و مشتعل کردن فضاي اختلاف، هياهو و جنجال در جامعه دانستند و تاكيد فرمودند: همه دستگاهها و جريانهاي سياسي و فکري بايد به حفظ وحدت، پايبندي عملي داشته باشند.

به گزارش شهر به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي امروز در ديدار فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و مسئولان حوزه نمايندگي ولي فقيه در سپاه، پاسداري حقيقي از انقلاب اسلامي را حفظ حرکت پيش رونده، پرشتاب، پرنشاط و انقلابي نظام اسلامي به سمت اهداف والاي ترسيم شده دانستند و تأکيد کردند: يکي از موارد بسيار مهم و ضروري براي ادامه حرکت تکاملي و رو به جلوي انقلاب اسلامي، پرهيز از دميدن و مشتعل کردن فضاي اختلاف، هياهو و جنجال در جامعه است و همه دستگاهها و جريانهاي سياسي و فکري بايد به حفظ وحدت، پايبندي عملي داشته باشند.

در اين ديدار که در آستانه سوم شعبان سالروز ميلاد بزرگ پاسدار اسلام حضرت سيدالشهدا عليه السلام و روز پاسدار برگزار شد، حضرت آيت الله خامنه اي با تبريک اعياد شعبانيه بويژه سوم شعبان، نامگذاري سالروز ميلاد حضرت امام حسين عليه السلام به عنوان روز پاسدار را ابتکاري پرمغز و جهت دِه خواندند و افزودند: معناي واقعي پاسداري از اسلام با همه ابعاد آن، در دوران ده ساله امامت حضرت اباعبدالله عليه السلام تحقق پيدا کرد، بنابراين بازخواني رفتار و حرکات آن حضرت در دوران امامت، ترسيم کننده مباني و شاخص هاي واقعي پاسداري است.

رهبر انقلاب اسلامي در تبيين دوران ده ساله امامت حضرت سيدالشهدا عليه السلام، به سرفصل هاي مهم حرکت ايشان از جمله انذار، تحرک تبليغاتي، بيدار و حساس کردن خواص، ايستادگي با جان و مجاهدت در مقابل حرکت انحرافي فوق العاده خطرناک آن زمان، و عمل براساس دستورات اسلام، اشاره و خاطرنشان کردند: حرکت و ايثار امام حسين عليه السلام و ابعاد گسترده آن بويژه فجايعي که براي خاندان آن حضرت پيش آمد، موجب ماندگاري اين حرکت در تاريخ و حفظ اسلام و ارزشها شد.

حضرت آيت الله خامنه اي يکي از ابعاد سخت حرکت حضرت سيدالشهدا عليه السلام را صبر ايشان در مقابل ترديد افکني هاي خواص و صاحب نامان آن دوران ارزيابي کردند و افزودند: سخت ترين صبر امام حسين عليه السلام ايستادگي در برابر سخنان به ظاهر مصلحت انديشانه و وسوسه هاي افراد صاحب نفوذ و تأثيرگذاري بود که با توجيهات به ظاهر شرعي، امام را از گام گذاشتن در اين مسير منع مي کردند اما حضرت اباعبدالله عليه السلام با صبر بر اين ترديد افکني ها و با عزم و اراده، وارد ميدان شدند و جريان اسلام را از انحرافي بزرگ نجات دادند.

ايشان پس از تبيين معناي واقعي پاسداري در چارچوب حرکت امام حسين (ع)، افزودند: نامگذاري سوم شعبان به عنوان روز پاسدار، بدين معنا است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامي مي خواهد همواره در راه حضرت سيدالشهداء حرکت کند و بررسي منصفانه عملکرد سپاه از ابتداي پيروزي انقلاب تاکنون نيز نشان مي دهد سپاه پاسداران حقاً و انصافاً در اين راه قدم برداشته و ايستادگي کرده است.

رهبر انقلاب اسلامي لازمه ادامه حرکت رو به رشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با توجه به ويژگيها و شاخص هاي ترسيم شده براي پاسداري را، ارتقاي توانايي، کيفيت و هوشمندي سپاه در همه ابعاد دانستند و خاطرنشان کردند: اگر نسل گذشته سپاه در شرايط و انگيزه هاي قوي اوائل انقلاب و دوران دفاع مقدس رشد و تکامل پيدا کرد، نسل جوان و جديد سپاه نيز بايد از لحاظ معرفت، آگاهي، بصيرت، فداکاري، انجام درست کار و انجام به هنگام وظيفه، به مراتب بالاتر و مستحکم تر باشد زيرا امروز اگرچه جنگ نظامي وجود ندارد ولي جنگي ظريفتر و البته خطرناک تر در جريان است.

رهبر انقلاب اسلامي سپس به تشريح معناي واقعي هويت پاسداري سپاه پرداختند و افزودند: نبايد از مفهوم «پاسداري از انقلاب» معنايي محافظه کارانه و حفظ وضع موجود انقلاب برداشت شود.

حضرت آيت الله خامنه اي با تأکيد بر اينکه انقلاب در ذات خود يک حرکت پيش رونده و پرشتاب به سمت اهداف ترسيم شده است، خاطرنشان کردند: پاسداري از انقلاب به معناي حفظ حرکت پيش رونده و انقلابي نظام اسلامي است.

ايشان لازمه پاسداري سپاه از حرکت انقلابي و پيش رونده نظام اسلامي را دو حرکت دروني و بيروني در سپاه پاسداران دانستند و افزودند: حرکت دروني که سپاه همواره به آن نياز دارد داراي دو بُعد معنوي و مادي است که بعد معنوي آن، توجه ويژه به ارزشها و مشخص کردن شاخص هاي ارزشي پاسداري و سنجش و ارزيابي همه فرماندهان و بدنه سپاه براساس اين شاخص ها، به منظور پيشرفت است.

رهبر انقلاب اسلامي درخصوص بُعد مادي حرکت دروني سپاه خاطرنشان کردند: کارهاي تشکيلاتي، علمي، تحقيقاتي، و آموزش هاي نظامي اجزاء بُعد مادي حرکت دروني سپاه هستند که با قرار گرفتن در کنار بُعد معنوي، يک مجموعه زنده، پرنشاط، هميشه جوان و داراي حرکت رو به جلو بوجود خواهند آورد.

حضرت آيت الله خامنه اي تأکيد کردند: چنين مجموعه اي به عنوان الگوي معنويت، بصيرت، پايبندي به اصول، فکر، تدبير و حرکت در مسير صحيح، مي تواند تأثيرگذار در پيشبرد حرکت مجموعه انقلاب اسلامي باشد.

ايشان يکي از موارد لازم و بسيار مهم براي پاسداري از حرکت پيش رونده و رو به تحول نظام اسلامي را پرهيز از کارهاي غير مفيد و مضر براي اين حرکت دانستند و افزودند: يکي از اين کارهاي مضر، دامن زدن به اختلافات و مشتعل کردن فضاي اختلاف و هو و جنجال است که بايد همه دستگاهها و نهادهاي نظام مراقب اين موضوع باشند.

رهبر انقلاب اسلامي تأکيد کردند: بايد هرچه ممکن است اختلاف نظرها و اختلاف سليقه ها را کم کرد و در فضاي بحث هاي اختلافي ندميد.

حضرت آيت الله خامنه اي با اظهار تأسف شديد از برخي بگومگوها و بحث هاي اختلافي در کشور افزودند: کساني که به اين بحث ها دامن مي زنند، آيا خوشحالي دستگاههاي تبليغاتي بيگانه و تحليل هاي آنها را نمي بينند. ابراز شادماني دشمنان، نشان مي دهد اين موضوع يک نقطه ضعف است، بنابراين بايد از ادامه آن جلوگيري کرد.

ايشان با تأکيد بر لزوم تفکيک ميان اختلاف نظر با ايستادگي يک جريان در مقابل نظام، خاطرنشان کردند: زماني ممکن است، جرياني در مقابل انقلاب اسلامي بايستد، که در آن زمان قطعاً وظيفه همه، دفاع از انقلاب است، همانگونه که در حوادث سال 88 اتفاق افتاد.

رهبر انقلاب اسلامي در همين خصوص افزودند: اما زماني موضوع، اختلاف نظر و سليقه است و نه ايستادن در مقابل انقلاب. در چنين شرايطي، وظيفه همه، ندميدن در اختلاف نظرها و در پيش گرفتن شيوه تبيين و روشنگري در مقابل برخي افکار غلط، با در نظر گرفتن همه جوانب آن است.

حضرت آيت الله خامنه اي خاطر نشان کردند: من با حرکت روشنگرانه، تبيين منطقي و مستدل در مقابل تفکر غلط مخالفتي ندارم اما نبايد اين تفکر غلط را نيز تابلو کرد تا همه از آن مطلع شوند.

ايشان تأکيد کردند: هرگونه حرکت روشنگرانه بايد به دور از هو و جنجال باشد زيرا جنجال، حرف منطقي را هم خراب مي کند.

رهبر انقلاب اسلامي با تأکيد بر لزوم حفظ بيش از پيش وحدت در جامعه افزودند: همه بايد همچون صف واحد و ديواري نفوذناپذير، در مقابل دشمن بايستند.

حضرت آيت الله خامنه اي مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را به حفظ و تقويت اميد، همت، تلاش و حرکت پيش روندگي توصيه کردند و افزودند: يکي از موارد ضروري در سپاه استمرار برنامه ريزي است.

رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تحولات منطقه، آن را بي سابقه و فصل جديدي در منطقه و دنيا خواندند و تأکيد کردند: در اين تحولات، توده هاي مردمي با گرايش هاي توحيدي و الهي به معناي واقعي کلمه در ميدان هستند و فصل جديدي در تاريخ منطقه و جهان ورق خورده است.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به هراس امريکا و صهيونيستها از الگو قرار گرفتن نظام اسلامي براي مردم منطقه افزودند: امريکا و رژيم صهيونيستي هر اندازه هم که در تبليغات و رسانه هاي خود، اين موضوع و گرايش هاي اسلامي مردم منطقه را انکار کنند، نمي توانند واقعيات موجود و حقيقي را تغيير دهند.

ايشان تأکيد کردند: موج بعدي حرکتي که اکنون در منطقه آغاز شده است، در کشورهايي فراتر از منطقه خواهد بود و چنين رويدادي به وقوع خواهد پيوست.

در ابتداي اين ديدار حجت الاسلام والمسلمين سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با تبريک اعياد شعبانيه و روز پاسدار گزارشي از فعاليتهاي حوزه نمايندگي ولي فقيه در سپاه بويژه تعيين شاخص ها و معيارهاي ارزشي پاسداران ارائه کرد و گفت: توسعه و تعميق آموزش هاي عقيدتي و فراهم کردن زمينه شايسته گزيني، شايسته سنجي، شايسته پروري و شايسته گماري در سپاه از جمله برنامه هاي نمايندگي ولي فقيه است.

سردار سرلشگر جعفري فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نيز در سخناني با گراميداشت روز پاسدار، حفظ و تقويت شاکله معنوي مجموعه سپاه را از اهداف اصلي برنامه هاي در دست اقدام خواند و گفت: خودسازي معنوي، توسعه معرفت، شناخت و خودآگاهي، هوشمندي انقلابي، و طراحي راهبردهاي اطمينان بخش محورهاي اصلي برنامه باز مهندسي در سپاه است.

وي تأکيد کرد: منظومه اي مدون تحت عنوان شايسته هاي پاسداري و شاخص هاي ارزشي و معنوي تدوين شده است.

نظر شما