شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۹
کد خبر: ۴۱۲۳۷
|
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۱
هفتمين کنفرانس اروپايي مطالعات ايراني از 7 تا 10 سپتامبر (16 تا 19 شهريور) به ميزباني دانشکده شرق‌شناسي دانشگاه ياگلوني در شهر کراکف لهستان برگزار مي‌شود.

به گزارش شهر، اين کنفرانس‌ که هر چهار سال يک بار برگزار مي‌شود، پذيراي پژوهشگران فعال در مطالعات ايران‌شناختي در موضوعاتي نظير ادبيات فارسي و مطالعات تطبيقي، زبان‌شناسي، تاريخ، مطالعات اديان، مطالعات فرهنگي، هنر و معماري است.

 

در کنفرانس امسال، مقاله «سنت و مدرنيته از وراي داستان ايراني» نوشته احمد شاکري ارائه خواهد شد. در اين مقاله ضمن استفاده از نظريات لاکان در حوزه نقد روانشناسانه ادبي، به نام‌شناسي برخي شخصيت‌هاي داستاني در آثار برگزيده نويسندگان پيشرو معاصر نظير جمالزاده، بزرگ علوي و جلال آل‌احمد پرداخته شده است. همچنين در اين پژوهش سعي شده با نگاهي روانشناختي به کدگشايي نام‌ها و تحليل شخصيت‌هاي داستان معاصر ايران پرداخته شود که گاه اسامي‌شان نماينده تيپ‌هاي مختلف جامعه ايراني هستند.

 

احمد شاکري دانش آموخته‌ زبان فرانسه و ادبيات تطبيقي است و در حال گذراندن دوره دکتراي خود در فرانسه است. وي به تازگي ترجمه دو رمان اخير طاهر بن جلون، نويسنده مراکشي ـ فرانسوي برنده جايزه گنکور، را به اتمام رسانده است.

نظر شما