دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۱۶
کد خبر: ۴۱۲۵۹
|
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۷
در آستانه‌ي پنجمين سالگرد جنگ سي و سه روزه اعلام شد:
معاون دبيرکل حزب الله لبنان در ديدار با هنرمندان حاضر در دومين اردوي راهيان نور مقاومت گفت: بعد از جنگ تابستان سال 2006 مشخص شد که پيروزي نظامي بر جبهه مقاومت براي هميشه منتفي است و به همين خاطر شاهد فتنه انگيزي‌هاي رنگارنگ اسرائيل و آمريکا عليه بيداري اسلامي هستيم.

به گزارش «شهر» به نقل از سايت سازمان بسيج هنرمندان از بيروت سيد هاشم صفي الدين معاون دبيرکل حزب الله لبنان در ديدار با هنرمندان بسيجي حاضر در دومين اردوي راهيان نور مقاومت اظهار داشت: در نگاه اول ممکن است با ورود به لبنان و مشاهده‌ي برخي ظواهر مخالف با شريعت اسلامي تصور شود که تاثيرات فرهنگي مقاومت اسلامي ناچيز است اما اگر کسي اندک آشنايي با ترکيب متنوع فرهنگي طوائف 18 گانه اين کشور داشته باشد از اين که حزب الله توانسته چنين قدرتي در دل چنين تنوعي باز آفريني نمايد شگفت زده مي‌شود و بنابر اين بايد گفت که معجزه حزب الله تاثيرگذاري در چنين وضعيت خاصي است.

 

وي افزود: امروز مقاومت اسلامي يک عقيده ثابت در دل اکثر علاقه مندان به لبنان از طوائف مختلف است و چنين کاري جز در سايه تبعيت از «ولايت فقيه» براي مقاومت اسلامي حاصل نشده است.

 

صفي الدين با اشاره به اين که قبل از جنگ سي و سه روزه آزادي قدس براي ما يک آرزو و يک احتمال قوي بود اظهار داشت: بعد از پيروزي در اين جنگ براي همه ما يقين ايجاد شده که اسرائيل نابود شده و در حال فرو ريختن است.

 

وي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در زمينه جنگ نرم گفت: همانطوري که رهبر امت اسلامي اشاره کردند امروز بزرگترين دغدغه ما مبارزه با اين جنگ رواني است و مشخص ترين کاري که در اين زمينه پي گرفته‌ايم آن است که بتوانيم پيوند بين نسل‌هاي مقاومت را برقرار کنيم و نگذاريم مرور زمان مقاومت را براي نسل‌هاي بعدي کمرنگ کند.

 

وي با اشاره به اين که در جنگ سي و سه روزه برخي پدرها و پسرها باهم در صحنه مي‌جنگيدند تصريح کرد: ما در کشوري زندگي مي‌کنيم که تاريخ آن تحريف شده و فرانسويان استعمار گر در مقابل قيام مردم غيور لبنان مظلوم معرفي شده‌اند و در چنين فضايي بيم آن مي‌رود که روزي همه جهادها و فداکاري‌هاي مقاومت نيز وارونه جلوه داده شود و به همين خاطر به موازات نبرد امنيتي و اطلاعاتي سنگيني که به رژيم صهيونيستي ادامه مي‌دهيم در صدد مبارزه فرهنگي و هنري با چنين دروغ‌هايي هستيم.

 

معاون دبيرکل حزب الله با اشاره به وقايع اتفاق افتاده در سال‌هاي اخير در کشورهاي حامي مقاومت اظهار داشت: تفرقه انداختن در ميان شيعه و سني، ايجاد شکفاف‌هاي سياسي و فتنه‌هاي مختلف واکنش طبيعي جبهه استکبار در مقابل شکست‌هاي مفتضحانه است و در جديدترين تحليل‌هايي که ارائه شده، مجلات غربي اذعان کرده‌اند که با وجود مبارک امام خامنه‌اي نمي‌توانند در مقابل بيداري اسلامي و مقاومت کاري کنند و به همين دليل مهمترين قدر شناسي ما در وادي مبارزه با جنگ نرم صيانت از جايگاه ولايت فقيه است.

 

در اين ديدار هنرمندان بسيجي نيز در فضايي صميمانه با حجت الاسلام سيد هاشم صفي الدبن به گفتگو نشسته و با گرامي داشت ياد و خاطره «ابوذر غفاري» اولين پيام آور ولايت اميرمومنان در لبنان، به ارائه نظرات خود براي همکاري‌هاي فرهنگي هنري بين هنرمندان متعهد ايراني و هنرمندان جبهه مقاومت و بيداري اسلامي پرداختند.

نظر شما