دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۵۵
کد خبر: ۴۱۳۰۶
|
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۵
معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران گفت: مجموعه «شهربانو» بوستان ولايت، 21 تير همزمان با روز عفاف و حجاب به بهره‌برداري مي‌رسد.

سيد محمد‌هادي ايازي معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» اظهاركرد: عمليات ساخت و تجهيز مجموعه 6 هكتاري «شهربانو» بوستان ولايت كه مجموعه‌اي ورزشي، فرهنگي و آموزشي و منحصر به‌فرد براي بانوان است، به پايان‌رسيده است و آماده بهره‌‌‌برداري است.

او افزود: اين مجموعه 21 تير همزمان با روز عفاف و حجاب به بهره‌برداري مي‌رسد و در اختيار بانوان قرار مي‌گيرد.

 

معاون اجتماعي فرهنگي شهرداري تهران با بيان اينکه مجموعه شهربانو شامل قسمت هاي فرهنگي، ورزشي و سبک زندگي است ، افزود: بخش ورزشي آن شامل فوتبال، واليبال و شنا بوده و در بخش سبک زندگي مسائل مربوط به بانوان مانند نمايش لباس به انجام مي رسد.

 

ايازي تاکيد کرد: در مجموعه شهربانو تمامي اقدامات توسط بانوان به انجام مي‌رسد و اين مجموعه با ديوارهاي بلند از ساير قسمت هاي بوستان جدا شده تا بانوان بتوانند به راحتي در اين مکان به انجام فعاليت‌هاي ويژه خود بپردازند.

 

بنابراين‌گزارش، 4 هزارمتر زمين چمن فوتبال، يك‌هزار و 200 متر زمين روباز ورزشي، 5 هزار متر كارتينگ اتومبيلراني به همراه پيست دوچرخه‌سواري 8هزار متري و يك سالن ورزشي و استخر از جمله امكانات ورزشي ويژه بانوان در مجموعه «شهربانو» بوستان ولايت است.

 

بخش ديگر شهربانو را فروشگاه‌هاي آن تشكيل مي‌دهد كه به‌عرضه كالاهاي موردنياز خانم‌ها مي‌پردازد. اين فروشگاه‌ها محصولات فرهنگي و ورزشي و محصولات ويژه بانوان را عرضه مي‌كنند.

 

گالري هنري با 400 متر زيربنا از ديگر بخش‌هاي اين شهر بانوان است كه خانم‌ها مي‌توانند آثار هنري و خلاقيت و ابتكارات خود را به‌نمايش بگذراند. هم چنين در كارگاه هنري اين مجموعه بانوان علاقه‌مند مي‌توانند به‌فعاليت‌هاي هنري بپردازند و با ديگر هنرمندان نيز آشنا شوند.

 

يكي ديگر از امكانات ويژه اين مجموعه «مركز مديا تك» با بيش از 500مترمربع زيربناست كه از مجهزترين امكانات ديجيتالي برخوردار است و در ضلع جنوبي شهربانوان قرار دارد.

 

هم‌چنين تالار مدولباس و يك مركز زيبايي هم در اين مجموعه شهربانو در نظر گرفته شده كه در مجموع يك‌هزار و 200 متر مربع وسعت دارد. در اين بخش كه در اصل ارائه دهنده سبك زندگي ايراني و اسلامي خواهد بود، بيش از 24 كرسي مشاوره مانند مشاوره سلامت روحي و رواني، بهداشت، همسرداري، خانواده، نشاط و شادابي و محورهاي ديگر پيش‌بيني شده است.

نظر شما