دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۱۲
کد خبر: ۴۱۳۵۲
|
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۲
معاون اجتماعي فرهنگي شهرداري تهران يکي از مهمترين اهداف شهرداري را توسعه مسائل اجتماعي و فرهنگي مبتني بر ارزش‌هاي ديني و انقلابي جهت ارتقاي کيفيت زندگي شهروندان عنوان کرد و گفت : در اين راستا شهرداري براي اجراي تمام برنامه‌هاي عمراني و خدماتي خود ماتريس فرهنگي اجرا كرده است.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، سيد محمد هادي ايازي در نخستين کارگاه آموزشي بانوان شهرداري ها و شوراهاي اسلامي مراکز استان ها که در ايوان شمس برگزار شد، ضمن تبريک به مناسبت اعياد شعبانيه چشم‌انداز شهرداري تهران را توسعه اجتماعي و فرهنگي مبني بر ارزش‌هاي ديني وانقلابي جهت ارتقاي کيفيت زندگي شهروندان عنوان کرد و گفت: در اين راستا اهدافي همچون توسعه ماتريس فرهنگي شهروندي، ترويج سلامت جامعه محور، توسعه ماتريس اجتماعي شهر و توسعه مشارکت‌هاي شهروندي مورد توجه قرار گرفته است.

 

او در ادامه ديگر اهداف معاونت اجتماعي ، فرهنگي شهرداري تهران را توسعه فضاهاي اجتماعي فرهنگي، توسعه ورزش همگاني و بهبود سبک زندگي بيان کرد.

 

معاون اجتماعي فرهنگي شهرداري تهران خاطرنشان کرد: برنامه‌هاي فرهنگي شهرداري بايد موجب تقويت مسائل ديني در جوانان شده و به توسعه اخلاق شهروندي کمک کند ، که در اين راستا هر چهار ماه يک‌بار شهرداري وضعيت فرهنگي تهران را رصد مي‌کند تا منطبق بر آن برنامه ريزي لازم ايجاد شود.

 

ايازي همچنين خاطرنشان کرد: در زمينه توسعه فضاهاي فرهنگي و ديني در يک سال اخير 20 ميليارد تومان صرف کمک به مساجد شده و در حال حاضر نيز براي اوقات فراغت شهروندان در تابستان 4 هزار سامانه نشاط در سطح مناطق شهر راه اندازي شده است.

 

در ادامه مراسم عادل مزاري دبير کميسيون فرهنگي کلان شهرهاي کشور نيز اظهار کرد: 4 هزار و سيصد نفر از بانوان کشور در امر مسائل فرهنگي کلان شهرها فعاليت داشته و به همکاري با شهرداري تهران مي‌پردازند و برگزاري اين مراسم نيز به جهت الگوبرداري اين بانوان از برنامه هاي اجرا شده توسط شهرداري تهران براي بانوان تهراني ايجاد شده تا بانوان کلانشهرهاي کشور با الگوبرداري هاي مناسب بتوانند در شهرهاي خود نيز مجموعه‌هايي از قبيل شهربانو و يا بوستان بانوان و خانه سلامت احداث کنند.

 

او افزود: همايش مديران کل بانوان کلانشهرها با هدف آشنايي آنها از اقداماتي که در تهران صورت گرفته و الگو برداري از اين اقدامات به مدت دو روز برپا شده و در پي آن دوره هاي تخصصي سلامت و ورزشي نيز برگزار خواهد شد.

نظر شما