يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۰۳
کد خبر: ۴۱۳۷۹
|
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۳
ايجاد تاكسي بي‌سيم بانوان، جداسازي بخش بانوان از آقايان در ناوگان اتوبوسراني به ويژه اتوبوس‌هاي BRT و تعبيه بخش ويژه‌اي به بانوان در واگن‌هاي مترو از جمله اقدامات مناسبي‌‌ست كه در راستاني تحقق برنامه«هر دوستدار كودوك»صورت گرفته‌است.

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، نرگس معدني‌پور در ديدار با سيد جعفر تشكري هاشمي افزود: ايجاد تاكسي بي‌سيم بانوان، جداسازي بخش بانوان از آقايان در ناوگان اتوبوسراني به ويژه اتوبوس‌هاي BRT و تعبيه بخش ويژه‌اي به بانوان در واگن‌هاي مترو از جمله اين اقدامات است.

او اظهار كرد: در بخش كودكان نيز اقدامات خوبي صورت گرفته كه به عنوان نمونه مي‌توان به ايجاد اتاق‌هاي مادر و كودك براي تعويض پوشاك و شيردهي به نوزادان در پايانه‌هاي مسافربري اشاره كرد كه توسعه اين اقدام با استفاده از الگوي سازمان پايانه‌ها در دستورالعمل طرح «شهر دوستدار كودك» نيز مورد تاكيد قرار گرفته است.

معدني‌پور اضافه كرد: در راستاي اجرايي شدن طرح «شهر دوستدار كودك»، بخش حمل و نقل و ترافيك از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است و به منظور موفقيت طرح مذكور به توجه جدي اين بخش نياز داريم. او تصريح كرد: اختصاص واگن‌هاي خاص به بانوان در مترو جاي تشكر دارد اما انتظار مي‌رود واگن‌هاي بيشتري به بانوان تخصيص داده شود.

معدني‌پور اظهار كرد: اختصاص صندلي‌هاي ويژه كودك در اتوبوس‌هاي شهري و توسعه روند هم‌سطح سازي اتوبوس‌ها با ايستگاه‌‌ها همان‌طور كه در خطوط BRT شاهد آن هستيم و نيز پيش‌بيني زمينه‌اي براي امكان استفاده مادران داراي كالسكه از وسايل نقليه عمومي از ديگر مطالبات از ناوگان حمل و نقل شهري است.

او اضافه كرد: در مجموع انتظار ما از مديريت شهري در حوزه حمل و نقل عمومي اين است كه تدابير و تمهيدات لازم را براي مادران همراه با كودك و كودكان در ناوگان حمل و نقل شهري پيش‌بيني نمايند. معدني‌پور تصريح كرد: گسترش ناوگان حمل و نقل شهري يكي از زمينه‌هاي كاستن از عوامل مخاطره‌آميز و در نتيجه كاهش خطرپذيري زنان در زندگي شهري است و از اين رو افزايش بيشتر تعداد ايستگاه‌هاي اتوبوس در نقاط مختلف، زمينه‌ساز تردد راحت‌تر بانوان در سطح شهر است.

مدير كل امور بانوان شهرداري تهران خاطرنشان كرد: علاوه بر اين توسعه ناوگان حمل و نقل عمومي به ويژه در نقاط آسيب‌پذير شهر و افزايش مدت زمان خدما‌رساني ناوگان، مي‌تواند به كاهش خطرپذيري بانوان در زندگي شهري كمك كند.

نظر شما