دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۱۲
کد خبر: ۴۱۳۸۱
|
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۴
اصحاب رسانه و شهروندان با ديدن تصوير بدل مجسمه‌هاي خيام و فردوسي که بر روي کاميونت در حال انتقال بوده ،تصور کرده‌اند که اين مجسمه‌ها دزديده شده يا قرار است جمع‌آوري شود، در حالي که اين دو مجسمه بدل مجسمه‌هاي خيام و فردوسي است که در حال انتقال به محل برگزاري دومين جشنواره خدمات شهري بوده تا در معرض ديد بازديدکنندگان آن قرار گيرد و مجسمه‌هاي اصلي در محل سابق خود قرار دارد.

به گزارش خبرنگار «شهر»، سيدمحمدجواد شوشتري، مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران در حاشيه دومين نمايشگاه خدمات شهري گفت: برخي اصحاب رسانه‌و شهروندان با ديدن تصوير بدل مجسمه‌هاي خيام و فردوسي که بر روي کاميونت در حال انتقال بوده تصور کرده اند که اين مجسمه ها دزديده شده يا قرار است از سطح شهر جمع آوري شود، در صورتي که اين گونه نيست.

او افزود: اين دو مجسمه، بدل مجسمه‌هاي خيام و فردوسي است که در حال انتقال به محل برگزاري دومين جشنواره خدمات شهري بوده تا در معرض ديد بازديدکنندگان آن قرار گيرد و مجسمه هاي اصلي در محل سابق خود نصب است.

مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران تصريح کرد: بدل مجسمه فردوسي جايگزين مجسمه اصلي در ميدان فردوسي خواهد شد و مجسمه اصلي کار استاد صديقي به موزه مجسمه انتقال خواهد يافت تا به عنوان يکي از آثار فاخر شهر تهران در شرايطي مناسب تري حفظ و نگهداري شود.

به گفته وي، بدل مجسمه خيام نيز که در بوستان لاله قرار دارد، ساخته شده و جايگزين اثر اصلي خواهد شد تا مجسمه اصلي به موزه مجسمه تهران انتقال يابد. اين مجسمه‌هاي بدل از جنس فايبرگلاس است که هم اکنون به مناسبت دومين نمايشگاه خدمات شهري در محل دائمي نمايشگاه‌هاي تخصصي شهرداري تهران در کنار بوستان گفتگو قرار داده شده است.

شوشتري خاطرنشان کرد: قرار است «موزه مجسمه تهران» در بوستان ولايت ساخته شده و در آن از مجسمه‌هاي گرانبهاي شهر تهران حفظ و نگهداري شود.

او اضافه کرد: احداث موزه مجسمه همچنين نيازمند تدبير و به کارگيري تجهيزات مناسب است و به همين دليل درحال حاضر مذاکراتي با اساتيد مجسمه سازي انجام مي شود تا اقدامات مورد نياز بر اساس استانداردها انجام شده و پيش رود.

در برخي از کشورهاي دنيا به منظور نگهداري نسخه اصلي آثار و احجام و مجسمه‌هاي ارزشمند و جلوگيري از آسيب رسيدن به آنها، مکان مناسبي براي نگهداري اين مجسمه‌ها احداث شده و نسخه بدل مجسمه‌ها در فضاي شهري نصب مي‌شوند.

نظر شما